Snel draaien met hoofd - slecht volgen

hallo allemaal,

onze baby nieck is nu 9,5 week oud en doet af en toe bij het wakker worden zijn ogen open en draait dan heel snel met zijn hoofd van links naar rechts en andersom- alsof hij net de wereld ontdekt - net zolang totdat ik hem oppak - ik kan ook niet zijn aandacht krijgen - komt dit misschien omdat hij nog in diepe slaap was ofzo? Hij doet het niet altijd.

Verder staart/kijkt hij vooral naar muren, tv en lichten ipv naar onze gezichten - soms kijkt hij ons weer wel goed aan en ook volgt hij je de ene keer wel en de andere keer niet. In de box heeft hij t heel erg naar zijn zin en vooral de mobiel erboven ziet hij goed en lacht hij naar. misschien is hij wel heel druk bezig alles te bekijken hoor en kunnen we gek doen tot we een ons wegen!

Verder gaat eigenlijk alles prima, groeit goed, teut lekker, slaapt al aardig door maar maak me hierover klein beetje zorgen omdat ik dit nooit hoor - komt iemand dit ook bekend voor?

Hoi,

Welkom bij ikkeben want volgens mij ben jij nieuw!

Dit komt me wel bekend voor.
Het verhaal over het bedje wat je schrijft doet Anne (20 week) niet.
Maar dat ze ons niet altijd aankijkt wel.
Zeker als de tv aan staat dan kijkt ze ook daarnaar.
Als ik Anne de fles geef kijkt ze me wel aan en dan klets ik tegen haar
en moet regelmatig even stoppen omdat ze dan begint te schaterlachen.
Wat wij doen is Anne een beetje schuin op de arm houden en dan
moet ze je wel aankijken.
Zodra je stopt met kletsen en het duurt haar te lang dan
draait ze haar hoofdje weg.
Ze draait alleen af en toe met haar hoofdje van links naar rechts als
ze te moe is om te drinken.

Je hebt ook wel babytjes en die zijn contaktarm. Dit wil zeggen dat ze
je niet aankijken.
Maar als ik het zo lees dan kijkt hij soms wel dus dit lijkt me onwaar-
schijnlijk.
Kijk anders eens bij google en dan toets je contaktarme baby in.
Misschien staan hier herkenbare dingen.
Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 20 week

er zijn babys die meer op dingen reageren dan op mensen. Dat verschilt gewoon heel erg. Sommige babys vinden dat gewoon veel interessanter om naar te kijken. Ik zal er wel op letten dat je contact blijft maken, of probeert. Dus niet opgeven, ook al denken jullie dat hij er toch niets aan vindt!

Thije draait juist met zn hoofd heen en weer als hij moe is. Misschien is dat gewoon zijn manier van wakker worden?? Of is hij nog moe?

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

ja ik ben inderdaad nieuw - was aan t googlen en kwam hier terecht. Wist niet eens van t bestaan af!

• bedankt voor de reacties!

Ik denk dat hij inderdaad dingen veel interessanter vindt - ben blij te horen dat andere kinderen dat ook wel hebben. GElukkig is t op bepaalde momenten wel heel goed!

Het zou heel goed kunnen dat hij nog moe is of half in slaap nog oid. het zal gewoon wel bij hem horen denk ik!

Eigenlijk heb ik verder ook helemaal niets te klagen - huilt bijna niet- hij groeit als kool (was met 8 weken al over de 6 kg en 62 cm) Overdag is t even voeden, even spelen en daarna weer slapen en snachts slaapt hij ook fantastisch van 18.00 tot 6 uur - maak m alleen nu verplicht wakker ha om 0.00 uur om nog een borstvoeding te geven.

wel leuk om jullie verhalen ook te lezen op de andere topics.

groeten

o nog een vraagje van mij:

hoe kan ik zelf het beste groente en fruithapjes maken? ik heb echt nog geen idee ha ha! fruit en groenten pureren maar verder?

op dit moment geef ik nog borstvoeding en wil met twee weken gaan afbouwen. Heb een heleboel ingevroren (hij drinkt soms al afgekolfd uit een flesje omdat mijn vriend dat leuk vindt om te geven) en ipv van een borstvoeding krijgt hij dus een flesje met melk uit de vriezer - dus als hij bijna drie maanden is wil ik met fles gaan beginnen - langzaamaan opbouwen 1 voeding ofzo per dag?

Op dit moment heeft hij min of meer het volgende ritme (zit soms een halfuurtje nog omheen vandaar tussen)

tussen 05.30 en 6.30 uur : voeding - slapen
tussen 8.30 en 9.30 uur: wakker - douchen/bad
10.00 a 10.30 uur : voeding

• 11.00: spelen
    11.00 - 13.00 : slapen
    13.15 uur: voeding
  • 13.45 uur: spelen
    13.45 uur - 16.00 uur slapen
    16.15 uur: voeding
  • 17.30 spelen
    17.30 slapen
    0.00 uur wakker maken uit diepe slaap voor voeding

is dit handig om dit wakker maken om 0.00 uur te doen (voor mij is t niet echt handig want ben net ingeslapen dan, een uur of 22 zou mooier zijn - maar ja dat komt vast wel - als ik nu 22 uur doe - wordt t 4 uur ongeveer). Is dit nog anders als ik straks flesvoeding ga geven - kan ik dan ook t beste die 0.00 uur aanhouden en dan langzaam naar de 22 uur proberen te gaan?

alvast bednakt

en sorry voor alle vragen

Hoi

Fruit en groente maakte ik ook zelf klaar. Ik heb een staafmixer aangeschaft. Werkt er goed. Alleen even opletten bij banaan en aardappel worden er kleverig lijkt vaak net behangplaksel. En peer en lof worden erg waterig. niet schrikken dus. Ik deed altijd een keer in de week voor 7 dagen fruit en groenten aanmaken. en vroor het in in xenoxbakjes.(zitten per 6 of 8 verpakt voor een paar euro) In eerste instantie voor de helft gevuld en daarna vol. ik zette s’morgens of sávond de benodigde bakje in de ijskast en liet ze daar ontdooien. trouwens vooral de witte vlees fruiten worden bruinig van kleur niets om je zorgen om te maken zolang ze maar goed ruiken kan je die gewoon geven.

En de voeding van 0.00 uur. Ik gaf toen ook nog borstvoeding. Heb ik steeds een kwartier eerder gegeven . Wel met een paar dagen er tussen. En keek hoe ze daar op reageerde met doorslapen. Om 23.00 heeft ze even 2 weken moeite gehad heb het dus even op 23.00 uur gehouden en toen weer verder afgebouwd.
Kijk wel uit met afkolven en invriezen, je kan het langer bewaren dan aan te raden is. Elke zoveel dagen meestal 2 weken veranderd de samenstelling en smaak van je melk. Dit heeft met de behoefte van je kindje te maken en met afweerstoffen die ze dan nodig hebben. De aan te raden tijd is niet langer dan 14 dagen. Ik wilde ook afbouwen omdat ik ging werken en kolfde standaard toen na de ochtend voeding af voor de volgende dag. Soms deed ik het sávond maar dan heb je over het algemeen minder melk. maar dat zal je inmiddels wel weten aangezien je al kolft.
Zou het ook even op het cb bespreken het verzetten en afbouwen de lactatiekundige kan dan een schema maken met je en zo voorkomen dat je teveel stuwing en een ontsteking krijgt. Ze hebben vaak een vragenuurtje. Toen ik ging afbouwen /verzetten was ze ook iets ouder dacht ik.

groetjes

lon106

lon,

heb voor t afbouwen al een schemaatje van t internet gehaald - om de 3 of 4 dagen laat ik een voeding weg - verspreid over ongeveer 2 weken. De borstvoeding die in de vriezer zit is nu ongeveer een maandje oud (de oudste). Straks ga ik dan langzaamaan een flesvoeding introduceren ha!

gisteren heb ik om 23 uur de voeding gegeven (ik kwam toen net thuis van de zwangerschapsgym) en hij heeft doorgeslapen tot mijn vriend m wakker maakte - uur of 6 (maakt dus neit echt veel uit met of ik t om 12 doe) maar ja dat verschilt nog wel eens per dag al komt er al wat meer regelmaat in! vindt t al fantastisch dat hij zo goed slaapt.

bedankt voor de tips!

Tip misschien:

Toen ik bv af ging bouwen heb ik een fijn afbouw schema gevonden op de site van friso kindervoeding.

Fijn dat hij goed slaapt en succes met afbouwen van de bv.

groetjes gytha

Hoi Linilena,

Weet je wat je ook nog kan doen als je kindje je niet vaak aankijkt:
je kindje voor je houden en dan met je armen hoofdje en rug ondersteunen.
Dan kan je kindje je aankijken.
Tijdens het luier verschonen ( het aankleedkussen ligt in de lengte
van de commode) met je gezicht boven hem hangen.
Kan ie je goed zien en aankijken. Trek maar eens gekke gezichten.
Dolle pret!

Groetjes Heleen. mamma van Elke en Anne

Hallo Lenilena,

Hier ook gehad dat ons meisje als ze nog niet helemaal wakker was met haar hoofdje van links naar rechts draaide. Precies of ze een boze droom had. Dan nam ik haar ook gewoon op. Geen zorgen maken dus!
Ik heb hier de borstvoeding van de ene op de andere dag gestopt omdat ons meisje niet meer wilde drinken.
Elke keer dat mijn borsten te gespannen waren kolfde ik een beetje af tot de spanning weg was. Op een weekje was alles normaal. Ik was nog thuis, dus kon kolven als het pijn begon te doen. Zo heb ik ook niet moeten afbouwen. Maar het is bij iedereen anders natuurlijk!

Groetjes,

Tamara