Sneetje in haar onderlip!

Lieve Ikkebenners,

Mijn kleine meid van 7 maanden heeft een snee in haar onderlip…Ik dacht dat het met een paar daagjes over zou zijn maar omdat haar lipje constant nat blijft heelt het niet. Fruithapje is nu ook een drama want de fruitzuren prikken natuurlijk in het wondje…

Ik vind het zo zielig en weet eigenlijk niet wat ik ermee aan moet.

Heeft iemand tips?

Groetjes Sam

Kijk of het lukt als ze slaapt om er een eierschilletje op te plakken. Dit ‘maak’ je door een rauw ei open te breken en het witte dunne schilletje van de harde schil af te halen. Dit kun je op de lip plakken. Makkelijk zal het bij die uk niet zijn, maar meestal is het de volgende dag al dicht. Mijn vader deed dit bij mij als mijn lip weer eens gescheurd was en mijn moeder heeft er zelfs een snee in der Oor mee gerepareerd.

Groetjes,

Michèle

NOOIT met iets gaan knutselen wat in aanraking is geweest met rauw ei!
Dat is de reden dat ik lid ben geworden van deze site! (om de tip “rauw eiwit op luieruitslag” uit te roeien!)

Echt niet doen! Sorry dat ik er zo bovenop spring Michèle, maar dat is niet persoonlijk naar jou bedoeld. Je kent me he?! Ik krijg alleen altijd helemaal de kriebels bij rauw-ei-tips.

Er is nog steeds geen duidelijkheid of salmonella-infectie of vogelgriep overgebracht kan worden via beschadigde huid! Dus niet met dat ei-velletje gaan knutselen want als daar salmonella of het vogelgriepvirus in zou zitten, kun je onnodig een ernstig ziek kind krijgen.

Gewoon insmeren met vaseline en anders naar de huisarts.

Gewijzigd door - Sje op 17 Jan 2010 13:16:52

sorry Sje maar de kans dat je dat daarvan krijgt is niehiel. Het velletje droogt alleen maar in en de genezing bevrorderd. Vet smerin heeft in dit geval gaan zin omdat vet het genezingsproces tegen gaat.
Er zit een groot verschil tussen dit kleine velletje en raouw ei op luietuitslag smeren. Maar goed hier zullen we het niet over eens worden.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 17 Jan 2010 14:21:21

Hi allen,

Ik weet niet of de snee al verhopen is;
Ik ben ook GEEN voorstander van rauwe ei producten.
WEL voorstander van de oplossing. Eergisteren een diepe snee met vel eraf in mijn vinger gehad. Na het bloeden (volgende dag) het velletje van een gekookt ei erop gelegd en het werkt goed! Het trekt een beetje, maar ik heb het idee dat het wel snel geneest. Door het te koken, 5 minuten, sluit je evt bacterien etc uit + het is minder gepruts.