Snap er niks van

Hoi hoi
Ik snap er echt ff niks van . Tim is 4 maanden en sliep de laatste tijd zo goed . ( de eerste 2 maanden niet ) Nu is hij deze week iedere keer om klokslag 6 uur s’avonds wakker . Ongeacht wat hij overdag heeft geslapen en dan is het huilen tot de fles van 7 uur s’avonds . Als hij dan zijn flesje op heeft huilt hij ook meteen weer . Als ik hem dan op bed leg is het huilen maar hou ik hem bij me ook . Ga ik hem dan troosten komen er niks als boertjes uit. En vanacht heeft hij zelfs ook 2 keer gehuilt . Ik liet hem een kwartiertje huilen en toen ik er dan naar toe wilde gaan was het over . Ik heb niets aan zijn voeding of slaaptijden veranderd . Ik leg hem altijd op bed als hij zelf aangeeft moe te zijn . Zou hij aan het einde van de dag meer honger hebben ??? Ik weet het ff niet meer .

Groetjes Dorethe

Geen iedee,
Je zou in de laatse fles wat meer kunnen geven of nutrix toevoegen als je denkt dat hij honger heeft.
Nurtrix mag vanaf 4 maanden. Als hij de fles opdrinkt zal hij het nodig hebben.

Je kunt het eens proberen.

Groetjes Gytha

Tim valt dan na veel gedoe rond 9 uur in slaap . Hij krijgt om half 11 ook nog een fles maar daar moet ik hem meestal voor wakker maken , wat hij meestal niet leuk vindt . Maar hij drinkt hem wel op .

Ik denk direct misschien is het te proberen om de fles van 7 uur om 6 uur te geven. Misschien heeft hij daar behoefte aan en heeft hij honger. Kan je die van half 11 ook eerder geven. Lijkt me prettiger dan een huilend jongetje. Kan je zelf ook eerder slapen… Ik ben zelf niet zo van de strakke schema’s, vandaar.
En het lijkt me het proberen waard.
Groeten,
Marjolein

Hoi hoi ik lees je berichtje nu pas maar mijn man is hem nu meteen de fles gaan het geven . Ik zal het morgen eens uit proberen . Hij heeft het eigenlijk smorgens altijd goed gedaan om de 4 uur maar s’avonds zat hij om de 3.5 uur nu wordt dat dan 3 uur maar dat is niet erg als hij het nodig heeft . Maar als ik de laatste eerder doe red hij het dan wel door de nacht ??? Dan zou ik er misschien wat rijstebloem door kunnen doen . Is natuurlijk een kwestie van uitproberen . En dat gaan we zeker doen want dit is niks !!! Bedankt .

Groetjes Dorethe

Tussen week 13,5 en week 17,5 zit een sprongetje…
Zie het oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

Tim is 19 weken maar wel 2 weken te vroeg geboren . Moet ik er die dan vanaf tellen ??? En mocht het een sprong zijn wat kan ik dan aan dit huilen doen ???

Groetjes Dorethe

dorethe

trekt ie ook met de beentjes naar de buik als ie huilt en overstrekt ie zich?

Hoi hoi
Hij trappelt altijd wel met zijn beentjes maar niet van de kramp of zo . Overstrekken doet ie ook niet .
Ik heb hem vandaag eens meer voeding gegeven en hij is tot nog toen heel rustig .
Ik denk dat het gerust nog meer mag zijn want hij huilt elke keer heel even na de fles . Maar ik durfde niet meer te geven omdat het CB vond dat ik al te veel gaf . Hij is heel erg beweeglijk als hij wakker is . En hij is best veel wakker dus dan verbrand je ook meer . Hij kreeg 4 keer 170 en 1 keer 185 . Hij woog 3 weken geleden iets meer dan 11 pond . Ik geef hem gewoon meer . Kan hem toch geen honger laten lijden . Het is inmiddels 6 uur en hij is nog rustig . Dus even afwachten …

waarom geefje geen voeding voor hongerige babys te veel is nooit goed hoor kijk uit heb ik ook gedaan met als gevolg dat hij begon te spugen luister naar het cb op dat moment als je baby geen genoeg doening bij deze voeding heeft gewoon over gaan op voeding voor hongerige babys tis er niet voor niks

Hoi hoi
Het CB zegt iets anders dan dat op de verpakking staat . Maar ik kijk het even aan en anders ga ik naar het CB . Hij is wel heel actief en veel wakker dus misschien heeft ie wel voeding voor hongerige baby’s nodig . Ik wil eigenlijk ook met fruit hapjes beginnen want hij klijlt de hele tijd en stopt alles wat ie te pakken krijgt in zijn mond . Ik heb het idee dat hij er aan toe is . Maar ik geloof niet dat 190 ml teveel is . Hij heeft overigens nog nooit gespuugd . Hij was nu om 18.15 wakker maar huilde niet zoals voorafgaande dagen . ( mopperde alleen want zijn luier zat vol !!! )

Groetjes Dorethe

Hylke zat rond de vier maanden op 5 voedingen waarvan 2 van 180ml en 3 van 210ml, en toen gaven we Nutrilon Omneo.

Waarbij ik wel moet zeggen dat dan niet altijd alle flessen helemaal leeg gingen.
Soms bleef het bij 150ml,

Wij hebben geen klachten gehad van het cb dat dat teveel is.
Wel moesten we opletten dat hij niet over een liter per dag kwam.

M.

Als het een sprongetje is kun je niks aan dat huilen doen. Gewoon die kleine man even in zijn eigen sopje laten gaarkoken, hij probeert weer lekker in zijn velletje te komen en is diep onder de indruk van alle nieuwe dingen die hij in de afgelopen periode geleerd en meegemaakt heeft.

Zo’n sprongetje is gewoon even doorbijten.

Groetekes, Sje

Hoi hoi
Allemaal bedankt voor jullie reacties . Ik ga er maar vanuit dat het een sprongetje en dat hij daardoor ook meer honger heeft . Even doorbuiten dus …

Groetjes Dorethe

Hallo Dorethe,

Ik zou ook iets vroeger eten geven. 190 ml is niet te veel, maak je daar geen zorgen over. Als je de fles rond 6 uur geeft en de volgende ook iets vroeger komt hij de nacht wel door hoor. Je moet hem wakker maken voor de laatste fles, dus als die vroeger komt, zou dat geen probleem mogen zijn voor de nacht. Geef overdag mss een fruitpapje bij, dat is ook al vullend. Op bepaalde leeftijd hebben ze ineens meer nodig. Dat kan van de ene op de andere dag. En effe later willen ze weer minder. Bij ons meisje was dat ook zo.
Ik vind CB heel goed, begrijp me niet verkeerd, (hier is het kind en gezin), maar kijk ook naar je eigen ervaring en eigen kindje. Hier zou ons meisje een halve liter melk moeten hebben (2 voedingen van elk 250 ml). Ze komt hier bijna nooit aan. De eerste fles wel, maar de 2 de fles vaak maar 120 ml ipv 250ml. Dat was niet goed volgens kind en gezin, maar voor de rest eet ze middag en fruit heel goed. Ze is heel groot voor haar leeftijd en zeker goed op gewicht. Ik kan het er ook niet inspuiten e. Dus zij heeft dat 's avonds niet meer nodig, dat voelt ze zelf. Dus soms durven afstappen van boekenwijsheid en je eigen neus volgen.

Succes ermee!

Groetjes,

Tamara

Hoi hoi
Dank je wel voor je bericht . Ik vind het soms zo moeilijk of dat ik wel of niet meer moet geven . Ik wil er geen dikkertje van maken . Maar hij is gewoon heel actief , dus eigenlijk normaal dat je dan meer nodig hebt . Gisteren ging het al een stuk beter . Ik wil volgende week met fruit hapje beginnen . Ben benieuwd wat hij er van vind maar denk wel dat hij er aan toe is .

Groetjes Dorethe

bij 2 weken te vroeg geboren, moet je er inderdaad 2 weken vanaf tellen, dus dan zou het sprongetje kunnen kloppen. Ik was erg sceptisch over dat boek, kreeg het kado. Maar de sprongetjes klopten wel.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

hoi,

Ik zit met hetzelfde ‘geval’ een huilerige, wienig slapende baby. Als ze de fles krijgt schrokt ze zo dat ze zich 10x verslikt, boert ed. Verdikken helpt niet veel, want dan drinkt ze de flessen niet leeg. Die van mij zit duidelijk middenin een sprongetje! Ze is nu 17/18 weken…
Deze sprong schijnt ook langer te duren dan normaal, dus we moeten het maar even uitzingen met het uitzicht op betere tijden…

jantje

Hoi hoi
Ik moet zeggen nu dat hij meer voeding krijgt het ineens veel beter gaat . Tim heeft nog nooit zijn voeding niet opgegeten . Ik denk zelfs als ik er meer in zou doen dat hij het op zou drinken .Maar het is wel duidelijk een sprong . Vandaag kon hij zich in een keer op zijn zij draaien . Wel is hij wat aan het snotteren . Hij heeft gisteren en vandaag zelfs 4 en een half uur tussen 2 flessen gelaten . Ik ga morgen naar het CB . Ik wil graag hun advies over hoe ik moet gaan voeden want ik moet hem al 2 maanden voor zijn laatste fles wakker maken en daar is hij niet blij mee . Hij drinkt hem wel op .Ik wil eens horen wat ze er daar van zeggen . En ik wil graag met hapjes beginnen . Volgens mij is hij daar aan toe . Dus ben benieuwd .

Groetjes Dorethe