Ik snap er niks meer van! onze jolien “goochelt nogal eens met haar eten” 4 of 5 voedingen 210 ml of maar 160 om de 3 uur eten of om de 4…ik snap er niks meer van. Dat is nu een goede week bezig en ik wordt er gek van. Gisteren at ze maar 4 voedingen. Om 20 uur is ze haar bed in gegaan en ze heeft HEEL slecht geslapen. om 1 uur: tut om 3 uur: tut 4 uur: tut 5 uur: je raad het al: tut en 6.30 wakker voor fles. ik denk tenminste dat het voor de fles was omdat dat ons normale uur is. Maar dan heeft ze eigenlijk weinig gedronken en 4 uurtjes later weer niet veel. Wel een normale hoeveelheid telkens, maar neit wat ik van haar gewend ben. En daarnet huilde ze weer na haar eten om vervolgens als een blok in slaap te vallen. Ik denk niet dat het van haar reflux is want ze spande zich niet op en ze knabbelde ook niet in haar slaap. ik zal maar denken dat het een sprongetje in de ontwikkelling is zeker??
Vannacht dacht ik dat ze misschien wakker was van de honger, maar welke zichzelf respecterende baby houd het dan van 1 uur uit tot 6.30 zonder te wenen… juist geen enkele. En zolang ze niet weent moet ik haar toch geen voeding geven, of wel?
En dan haar slaapschema! ze heeft enkele dagen door de dag niet willen slapen,nu vandaag zou ze ineens de dag aan elkaar slapen! ik snap er niks meer van!
Tot nu toe heb ik haar altijd zelf haar schema laten bepalen. Zou ik strenger moeten worden? of gaat ze dit gewoon ontgroeien?
Snap er niks meer van
Hallo Queenofwands,
Ja ik denk dat het inderdaad een overgang is van om de 3 uur naar om de 4 uur. Hoeveel maanden is je dochtertje ?
Mijn dochtertje is nu 8 weken (wel 5 weken te vroeg), maar krijgt 6 voedingen van 110/120 CC ! Dit is wel om de 3 uur, soms laat ik haar een half uurtje rekken, maar dan krijgt ze echt eten. Als je over wilt gaan voor om de 4 uur dan moet je dat wel een kans geven om te wennen. Ik denk niet dat je haar 's nachts eten moet geven, maar is inderdaad erg vervelend als ze om haar tut blijft vragen. Demi doet dat ook als ze rond half 5/ 5 uur wakker wordt en dan blijf ik op en neer lopen om de tut erin te doen, maar ze krijgt pas voeding om 7 uur als het haar tijd is. Ze heeft nu pas 3 nachten zonder voeding, dus ben benieuwd of dit zo door blijft gaan.
Liefs Natasja
waarschijnlijk een groei sprongetje
beetje ontregeld
misschien moet je toch wat meer vastigheid inbouwen
als jij zegt ik geef om de 4 uur eten en ze krijgt genoeg
dan weet je als ze na twee uur huilt het is geen honger
dan is het wat duidelijker voor je denk ik hoor
ik zelf ben van de vaste tijden maar dat heb ik al eerder uitgelegd
dat komt omdat het bij mij de derde is en wel moet met een heel gezin
er omheen
en toch deed ik het bij de eerste ook hoor op vaste tijden eten en een slaapritme
bouwen ze daar van zelf omheen
en sommige kindjes doen het beter op een beetje vastigheid hebben een vast slaapritme enzo
en andere doen het weer beter als het allemaal loopt zoals het loopt
en wat voor type ben je zelf ?
misschien is het een idee om het te proberen??
ik zet smorgens de wekker en dus krijgt ze elke ochtend op het zelfde tijdstip eten en de ene keer is ze wakker en de andere keer maak ik haar wakker
maar ik moet die andere naar school brengen dus moet wel
en ik moet zeggen ik vind het wel heel prettig om wat vastere tijden te hebben
want je komt dan elke dag het zelfde uit kwa tijd
maar dat is ieder voor zich natuurlijk
sucses
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Ik heb haar eigenlijk altijd laten doen omdat ze uit zichzelf zo’n mooi schema had. HAD dus.
Mijn kinderen gooiden beiden voortdurend hun schema om en daarin gingen wij gewoon mee, hoe lastig dan ook voor ons. Onze 2e was hier wel wat standvastiger in dan onze eerste, met name met de slaaptijden.