S'nachts wakker

Hallo allemaal,

Onze zoon Sem is sinds een week weer alle nachten wakker meestal al rond een uur of drie, springen in bed en als het hem te lang duurt gaat hij heel hard schreeuwen, dan haal ik hem eruit en geef hem wat te drinken en stop hem dan weer in bed, ging in het begin goed maar de afgelopen twee nachten wil hij niet meer in bed en zit ik minstens een uur beneden met hem.
In het begin sliep hij door tot half 8 s.ochtends en nu is het hooguit 6 uur, terwijl ie dus om drie uur er nog uit is geweest.
Hebben jullie tips???
Ik heb hem al eens een hele tijd laten huilen maar hij valt niet weer vanzelf in slaap.

Sem is in augustus 1 jaar geworden, hopelijk kunnen jullie me helpen.

groetjes sylvia

Hoi Sylvia

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn zoontje Sam. Hij is 1 augustus 1 geworden, dus even oud als jouw zoontje Sem. Sam heeft ook altijd heeel goed geslapen en nu ineens van de 1 op de andere dag wordt hij ook wakker, meestal rond 1 uur s’nachts. Laten huilen heeft bij hem ook geen enkele zin, dan gaat hij nog harder gillen, wel drie uur lang. Pas als ik kom dan wordt hij stil, maar owee als ik weer weg ga.

Ik weet ook niet waarom hij dit ineens doet, hij houdt het nu al twee weken vol. Wij hebben nu sinds een paar dagen het campingbedje naast ons bed gezet. Als hij dan gaat huilen, dan leggen we hem daarin en dan vindt hij het prima en gaat prinsheerlijk slapen en wij dus ook. We tanken nu allemaal even bij en komend weekend willen wij proberen hem weer in zijn eigen bedje te laten slapen omdat we natuurlijk niet willen dat hij er aan gaat wennen en vervolgens altijd bij ons slaapt.

Succes ermee!
Groetjes Femke

hoi femke,

Ben gelukkig niet de enige met dit probleem, overdag gaat sem meestal nog twee keer naar bed en dan is er niets aan de hand.
Als we hem s’avonds naar bed brengen gaat hij altijd heel tevreden slapen, maar midden in de nacht is hij ontroostbaar.
Wij gaan zelfs s’avonds ook al op tijd naar bed anders is het niet vol te houden.

alvast bedankt voor je reactie en laat het me even weten hoe het dit weekend is gegaan in Sam zijn eigen bedje

groetjes sylvia

De gouden tip is: niet mee van zijn kamertje af nemen! Op zijn kamertje troosten en weer in slaap zien te krijgen.

1 jaar is de geijkte leeftijd dat ze dingen uit gaan proberen en waarschijnlijk vindt hij het prachtig dat hij lekker mee naar beneden mag terwijl heel de wereld slaapt. Hij probeert dat steeds meer uit te buiten en het wordt steeds moeilijker om hem weer in zijn bed te krijgen.

Ook niet bij je in bed nemen want dan ben je helemaal ver van huis. Dat vinden ze nog toffer namelijk om bij papa en mama te slapen. Voor je het weet heb je over 3 jaar nog een kleuter in je bed.

Dus troosten op de kamer, te drinken geven op zijn kamer, in bed leggen en desnoods maar laten huilen tot hij in slaap valt. Dat duurt een paar nachten en dan heeft hij door dat er geen spelletjes met je te spelen zijn 's nachts.

Even doorzetten dus.

Groetekes, Sje

ben het eens met hierboven,behalve met het geven van drinken.dan zou ik weer niet doen,want dan maken ze er ook een gewoon van dat ze dus elke nacht wat moeten drinken.En je krijgt er straks problemen mee met zindelijk worden.het beste is savonds voor naar bed gaan nog wat melk ofzo geven en daarna niet meer.

groetjes tamara

(mama van 2 kids en 35 weken zwanger van nr3)

Hoi Allemaal,

Zoals verteld wilde wij Sam dit weekend laten huilen en eventueel troosten in zijn bedje, maar dit bleek helemaal niet nodig!
Sam heeft het hele weekend heel goed geslapen in zijn eigen bedje. Wij waren ook bang dat hij ons uitprobeerde en daarom ging huilen, maar hieruit blijkt in Sam zijn geval het tegendeel toch waar. Ik zal niet zeggen dat dit bij elk kind het geval is, maar ik had bij Sam heel sterk het gevoel dat er wel degelijk iets was, darom legde wij hem bij ons op de kamer in zijn campingbedje, waardoor hij rustig werdt en ging slapen. Aangezien het twee weken aangehouden heeft twijfel je toch aan je gevoel en zodoende dachten we eraan om Sam dan maar te laten huilen, maar dit bleek niet nodig! Ik ben blij dat ik hem alle andere keren heb kunnen troosten door hem bij ons te leggen en het feit dat hij nu alweer drie nachten achterelkaar doorgeslapen heeft in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer, geeft mij wel aan dat hij ons niet heeft uitgeprobeert maar dat er echt iets was. En ps: achteraf blijkt ook dat zijn kiezen doorkwamen en dat is natuurlijk behoorlijk pijnlijk, nu slaapt hij weer prinsheerlijk en wij ook. Succes allemaal!

F.Laurijssen-Feskens

hoi femke

Wat fijn voor jullie dat het afgelopen weekend zo goed is gegaan!
Hier gaat het nu ook al stukken beter, hij is de afgelopen drie nachten niet meer wakker geweest maar is s’morgens nu wel wat vroeger rond 7.00 ongeveer maar dat is niet zo erg, is op zich wel een mooie tijd.

groetjes sylvia en bedankt iedereen voor de reacties die ik heb gekregen.