S'nachts wakker

hallo mijn dochtertje van bijna twee,valt sávond s om 8 uur gewoon als een blok in slaap maar komt er s’nachts uit en gaat dan rondlopen en kletsen,en komt uiteindelijk naar papa en mama,ze valt wel weer in slaap als ik haar in bed leg maar kan er zo weer uit zijn en staart dan naar buiten,doodeng.weet iemand waarom dit is,voelt ze soms dat en een baby aankomt

steph

Hoi Stephy,

Draagt je dochtertje geen slaapzak? Ons dochtertje van 2 draag gewoon een slaapzak en heeft nog nooit pogingen gedaan om die uit te doen. Ze is dus ook nog nooit zelf uit bed gekomen.

Zou dat misschien een oplossing voor je zijn?
Als je bang bent dat ze de rits zelf losmaakt, kun je die vast zetten met een veiligheidsspeld (en dan zo’n echte ouderwetse luier-veiligheidsspeld met zo’n klemmechanisme)

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Als idd raar uit d’r ogen kijkt, dan is ze aan het slaap wandelen!!
Het ziet er een beetje eng uit. Je kunt er niks aan doen. Gewoon niet wakker maken maar wel weer op bed leggen. Als je ze wakker maakt raakt ze overstuur.

Op die leeftijd gaat er zoveel in het hoofdje van een kind om, dat ze 's nachts niet kunnen stoppen. Enerzijds wil je dat ze lekker slapen en zich niet zo sruk maken. Anderzijds denk ik dat ze die uitlaatklep wel degelijk nodig hebben om zo alles te verwerken.

Maar slaapwandelen is een ander verhaal, als dat het idd is. Kan je niet een haakje op de deur maken, zodat ze in ieder geval niet de trap af kan?

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Ik denk ook aan slaapwandelen en dat is dan zeker ook een uitlaatklep voor dr. Ik denk dat je het beste kan proberen om er wat in mee te gaan en dr zo weer in dr bedje te krijgen. Ik weet er verder weinig van ( heb het zelf ook gedaan trouwens vroeger ) maar misschien dat je er op het internet wat meer over kan vinden en anders het consultatiebureau een raadplegen.