Snachts veel wakker!

hallo…
ik doe een helllp berichtje omdat wij even tegen een aantal dingen aan botsen momenteel met onze zoon dyon(1 van een tweeling)
dyon en danica zijn een tweeling van 14 maanden oud…
wij hebben de laatste tijd wat moeite met dyon snachts…hij word wel 3 a 4 keer wakker op 1 nacht en wat er dan is geen idee althans wij denken soms dat het zijn tandjes kunnen zijn,of een droom maar het gaat nu eingelijk al een paar weken zo aan…
ook is het probleem hierbij dat hij tegen een uur of 4 weer huilt en ik naar hem toe ga dan knort zijn maagje gewoon,dus je zult dan denken dat hij honger heeft!!!tenminste daar denk ik dan wel aan…maar hoe los je dit nu op??wij geven hem als hij wakker word wat water te drinken en dan gaat ie meestal wel weer slapen eventjes…maar word echt wel een aantal keren wakker…wie kan ons tips geven wat wij zouden kunnen proberen om dit eraf te krijgen???ook weigert hij heel vaak zijn warme prak als ik zelf lekker vers heb gekookt wat ik eingelijk elke dag voor ze doe…maar onze dochter eet het wel maar dyon neemt een paar happen en dan is hij er weer klaar mee…elke keer bied ik het weer aan maar hij vertikt het,hoe kan ik ook dit probleem oplossen??ik geef nu af en toe nog eens een potje maar eingelijk wil ik dit niet meer…maar wat als hij savonds zijn warme eten dan niet wilt eten en ik kan hem moeilijk zonder iets in zijn maag naar bed laten gaan toch???
ik ben nu overgegaan ipv een toetje te geven om hem nu avondpapje te geven van bambix kijken of dit werkt ivm dat het misschien wat zwaarder op zijn maagje ligt en snachts niet meer wakker word van de "honger"
weet gewoon even niet meer wat we hiermee aan moeten want het is gewoonweg vervelend zowel voor hem als voor ons

graag reacties
groetjes renate een tweelingmoeder

Gewijzigd door - dennis op 04 Oct 2009 19:35:02

Gewijzigd door - dennis op 04 Oct 2009 19:42:44

Zou je, zoals verzocht wordt in het topic Duidelijke Titels, een duidelijke titel aan willen maken? “Help” kan namelijk van alles betekenen. Dank!

Groetekes, Sje

ja ok sorry mijn excuses

ik zal er in vervolg opletten

groet renate

Je kunt hem makkelijk zonder iets in zijn maag naar bed laten gaan. Hij heeft blijkbaar liever potjes van verse warme happen en door die verse warme happen te weigeren, hoopt-ie dat-ie altijd maar potjes krijgt. Niet intrappen!

Niet eten, dan maar niet eten. Hij moet leren dat er met mama niet te sollen is.

Geen eten blijven aanbieden. Etenstijd is etenstijd en als jullie klaar zijn met eten, zijn bord weghalen en klaar is Klara! Zeurt-ie? Negeren! Hij heeft de kans gehad om te eten.

En zo’n avondpapje, moet je ook niet doen. Hij is de tijd voorbij om 's avonds nog een flinke slok pap naar binnen gelepeld te krijgen. Hij lacht zich helemaal suf dat-ie het voor elkaar krijgt om alleen maar dingen te krijgen die hij heel lekker vindt. Niet meer intrappen. Stoppen met dat papje.

Klinkt heel hard dit verhaaltje, maar het is het enige wat werkt met kinderen van die leeftijd.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Oct 2009 19:39:47

De titel is met terugwerkende kracht te wijzigen. Zie knoppenbalkje boven het eerste berichtje. Daar staat een wijzig-knop bij.

Groetekes, Sje

hallo sje…
ik begrijp heel goed jou reactie hierop hoor en zo wil ik ook heeeel graag denken en doen…
maar dat kan ik gewoonweg niet hem naar bed laten gaan zonder eten als ik nu al hoor als ik snachts bij hem kom dat hij honger heeft althans dat zijn maagje knort???
en dat erbij hij houd ons nu al nachten wakker want we laten hem nu ook weleens gaan hoor en soms valt ie vanzelf weer in slaap maar 9 van de 10 keer blijft ie doorgaan en ook wij willen aan onze nachtrust komen dus als ik hem dan helemaal geen eten meer ga geven savonds nou…dat zie ik niet zo zitten
de volgende ochtend moet ik er wel weer fit en wel staan voor onze twins maar dit is gewoonweg inderdaad zijn zin doordrijven ook wij begrijpen dat wel maar ik vind het echt supermoeilijk om hem dan maar niets te geven,ik vind het soms erg frustrerend als hij niet wilt eten want het draait dan zijn hoofd weg en gaat op de lepel slaan…ik leid hem dan weleens af met een speeltje maar warm eten en dan ook nog waar stukjes in zitten ooh hij griezelt ervan en dan gaat ie smeren en schreeuwen word ie boos…maar als je hem een potje aanbied ja hoor dat gaat er helemaal in maar ook daar doet hij het wel bij hoor dat hij ineens niet meer wil…ik vind het gewoonweg erg moeilijk dit allemaal hoor en ja het hoort bij de opvoeding maar soms weet je het niet meer…

En toch blijft het het enige wat werkt om hem wel gewoon met een lege maag naar bed te laten gaan. Het gaat je een paar extra nachten kosten maar dan is het voorbij en weet-ie dat er met jullie niet te sollen is en dat-ie beter maar wel kan eten als-ie 's avonds een warme hap aangeboden krijgt.

Hij is op de leeftijd van uitproberen en hij gaat steeds verder kijken hoe hij jullie tot wanhoop kan drijven.

Nog even en je neemt hem bij jullie in bed als hij zo vaak wakker blijft worden. Dan is het eind helemaal zoek. Begin daar alsjeblieft niet aan om van het gezeik af te zijn, want het gezeik wordt alleen maar groter. En hij lacht zich helemaal suf want hij ligt lekker bij jullie! En voor je het weet krijgt zijn zusje dat door en gaat die ook lopen spoken om bij jullie te mogen liggen.

Het feit dat-ie wel potjes neemt en geen verse warme hap duidt er gewoon op dat-ie met jullie aan het sollen is. Potjes de deur uit en alleen nog verse warme hap. Hij heeft snel genoeg door dat-ie geen keus heeft.

Dus ik blijf bij het advies van mijn eerste berichtje. En ik denk eerlijk gezegd dat de tips van anderen precies hetzelfde zullen zijn. Er zijn er hier zat die uit ervaring spreken dat dit de enige manier is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Oct 2009 19:53:51

Totaal niet mijn keus maar als je echt wanhopig bent wat appelmoes erdoor???
Schijnt ook te werken, en hoor van wel meer mensen die dat doen.
Hier gaat de overgang van potjes naar vers eten gelukkig goed.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Of als hij het eten uit het potje krijgt en niet uit een bordje (weet niet hoe je het geeft nl), kun je het verse eten uit een potje geven, kleintjes zijn makkelijk te foppen.
Vind hij het verse eten te droog??
wat meer vocht erdoor doen.

Liefs Michelle

Maar dan moet die kleine mop het wel zien gebeuren dat je dat eten uit dat potje in een schaaltje doet. Want rechtstreeks uit een potje geven is geen optie.

Althans, ik vind dat geen optie. Hier werd, als ze al potjes-eten kregen, de inhoud in een schaaltje gedaan. Ze hebben hier nooit rechtstreeks uit het potje gegeten. Ook fruit niet.

Wij eten zelf ook niet rechtstreeks uit een pot of een conservenblik.

Groetekes, Sje

bedankt voor jullie reacties…
maar ik ga zeker te weten hem niet bij ons in bed nemen hoor daar zijn wij wel erg concenquent in want inderdaad als je daar eenmaal mee begint,dan krijg je dat probleem weer en ook inderdaad zijn zusje die dat mischien dan gaat doen maar gelukkig hebben we met haar kwa slapen en eten geen problemen meer…moet ik zeggen!!!
maar dat hij snachts wakker word is niet alleen maar omdat zijn maagje knort,we laten hem nu ook weleens gaan hoor want echt echt huilen doet ie dan niet hij zeurt meer zeg maar kan je horen aan zijn huil…en soms valt ie wel weer in slaap
maar vaak niet
en het is gewoonweg zwaar als je kinderen de hele nacht in de weer zijn en je er overdag ook gewoonweg voor ze er moet zijn,en momenteel is het zo dat als je de 1 oppakt en troost dan schreeuwt de ander ook om aandacht,en hij word vooral gewoon boos als je haar eerst pakt zeg maar hij raakt gewoon geirriteerd maar het is vooral zijn zin doordrijven en ik geef er niet altijd aan toe,maar hij kan soms zo doorgaan dat ik dan hem weer op een andere manier laat spelen met iets want ik word er eerlijk gezegd erggg ongeduldig van en loop ik even weg want als je dat de hele tijd aan moet horen nou dan moet je wel een enorm groot geduld hebben hoor en ik weet ook wel dat moet hebben hoor met kinderen want het zijn continu uitprobeerfases he?hoever kunnen we gaan,en zo zie ik het!!!
maar ondanks alles hou ik ontzettend veel van mijn kinderen hoor ik schrijf het er maar even bij voor het geval er straks gedacht word van ze vind haar kinderen teveel want dat is het abseluut niet…
en er word mij vaak gezegd dat ik de lat te hoog leg voor mijzelf,ik wil graag zo en zo en als het dan niet op die manier gaat ja dan raak ik weleens lichtelijk geirriteerd en vooral met het niet willen eten daar maak ik mij dan zorgen om…bang dat ze me dan niet genoeg krijgen etc,]
groetjes

Iedereen hier heeft wel eens het idee dat die kinderen soms achter het
behang thuishoren…
En dat gaat ook gewoon weer over.

Al die fases en uitprobeersels van ze zijn nog maar een voorproefje
van wat er nog komt. }

Misschien een idee om ze eens een weekendje bij bijvoorbeeld
opa en oma te droppen, en zelf een weekendje uit te rusten?
Dan kun je er daarna weer lekker een poos tegen!

Wat het eet probleem betreft: Sje heeft echt wel gelijk hoor.
Dan maar twee avonden zonder eten naar bed,
daarna hebben ze donders goed door waar ze aan toe zijn.
En eten ze alles wat je ze voorschotelt.

En nee, appelmoes erdoor is GEEN optie.

Succes!!

M.

Ik zou die appelmoes-truc ook niet doen. Je zoontje blijft zich suf lachen dat je letterlijk en figuurlijk van alles uit de kast haalt om hem aan het eten te krijgen.

Zolang hij genoeg vocht binnenkrijgt door de dag heen en zolang hij gewoon zijn ontbijt en lunch goed eet, is er niks aan de hand.

Hier zijn ze 4 en 6 en ze eten nog altijd slecht 's avonds. Ik heb er nooit een strijd van gemaakt. Dan maar niet eten. En niet eten, dan ook geen toetje. Dat doen we al vanaf het begin zo. En dat baby’s en peutertjes niet door hebben of je ze wel of geen toetje geeft, daar klopt naar mijn idee niks van.

Zo jong als ze zijn, ze hebben echt wel door waarom ze geen toetje krijgen. Het is hier niet zo dat ze “voor straf” geen toetje krijgen als ze niet eten, ze kunnen hier een toetje “verdienen” door in elk geval iets te eten van wat er op hun bord ligt.

Groetekes, Sje

Even voor de duidelijkheid, hier ook geen appelmoes hoor Hoor alleen vaak dat het wel gedaan wordt vandaar dat ik het schreef

Wat hier goed werkte maar denk dat Madelon toen al wel ouder was is dat ze 2 van de 3 dingen die op tafel stonden (staan) moet eten.
Zo lust zij geen gekookte aardappels dus was het 9 van de 0 keer het vlees en de groente, alleen als het doperwten waren dan werd het toch aardappels want die vindt ze nog viezer

Liefs Michelle

Hier wel regelmatig appelmoes hoor ( voel me hier zowat schuldig )en ik denk daar heel anders over dan sommige andere moeders. En dat moet ook kunnnen vind ik. Als ik kan kiezen tussen niets eten of wel eten met wat appelmoes dan kies ik voor het laatste. Overigens probeer ik wel altijd alles eerst zonder hoor, maar er zijn sommige groenten die ze anders niet eet ( zoals bv broccoli). En dan prak ik er een beetje doorheen. Ik denk dat je niet te star moet zijn met eten, het is nog maar een klein mensje en die heet heus geen zaken niet om jou te pesten. Ze vinden net als wij sommige dingen niet lekker en sommige dingen wel, daar is niets mis mee denk ik.
Ik ben het wel helemaal met de andere mama’s eens dat jij bepaalt wanneer er gegeten wordt en dat je op een gegeven moment als ze niets eten, de kans voorbij is. Dus dan niet tussendoor allerlei andere lekkere dingen om maar te zorgen dat ze wat binnen krijgen.
Ik wens je veel succes en het komt vast allemaal weer goed hoor!

lieve groetjes

Lilypie
Lilypie

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een hele vervelende situatie voor je is. Ik heb helaas geen nieuwe tips voor je. Ik zou hem in ieder geval ook zeker geen pap geven s’avonds. Gewoon overdag op vaste momenten aanbieden en daar moet hij genoeg aan hebben. Eet hij niet overdag, dan maar niet. Maar zeker niet s’avonds na het eten nog dingen geven en al helemaal niet s’nachts.

Ik heb misschien makkelijk praten met een kindje wat ik zelden hoor s’nachts en wat altijd goed eet. Maar ik heb het begin september gehad dat hij 2 dagen zijn avondeten niet at. De rest van de dag ging alles er goed in behalve zijn avondeten. Hij wilde er niks van hebben, dus hoe hard het ook klinkt, maar ik heb hem zonder eten naar bed gedaan. Ik was wel bang dat ik hem s’nachts zou gaan horen van de trek, maar meneer heeft heerlijk geslapen tot de volgende ochtend. En na 2 dagen niks eten vloog het avondeten er de 3e dag gewoon weer in.

Enne hier ook echt geen appelmoes. Het is natuurlijk idd persoonlijk dat jij het wel doet Linnette. Maar ik heb daar echt een heel slecht gevoel bij. Zo leren ze nooit de smaak van echte broccoli, omdat er appelmoes doorzit. Hoe klein ze ook zijn, echt wel dat ze dit doorhebben. En je lost er alleen tijdelijk iets mee op, want hoe dan ook zullen ze een keer moeten gaan eten zonder appelmoes. Maar goed dit is geen aanval, want ieder moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.

Ik heb altijd vers gemaakt voor Tim en sinds 11 maanden eet hij alles wat wij ook eten. Het enige wat hij niet lust is rode kool. Of het nu hollandse of buitenlandse pot is hij eet alles. Omdat rode kool het enige is wat hij niet lust heb ik altijd een potje doperwtjes achter de hand. Probeer een paar happen, maar hij spuugt het altijd meteen bij de 1e hap weer uit. Dan krijgt hij dus wel de doperwtjes. Maar dat is dan ook het enige. Verder weet ik dat hij alles lust, dus mocht het weer een keer gebeuren dat hij niks eet. Nou dan maar niks eten, ze hebben reserves genoeg.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Hier krijgt Jurian ook appelmoes (jaja nog zo’n mama…). Maar waarom zouden ze ooit zonder appelmoes moeten eten? Las dit ergens … volgens mij bij Sandra.

Hier is het met het eten de eerste happen lekker gewoon zonder appelmoes. Daarna doe ik er beetje appelmoes bij maar geef het apart. Dus hapje groente… hapje appelmoes. Meng het dus niet door elkaar. En ik zie er ook absoluut geen kwaad in. Appelmoes vinden wij zelf ook lekker … Is hier denk van de 7 avonden hooguit 3 zonder appelmoes.

Pap geven savonds voor hij naar bed gaat kan averechts werken. Mijn neefje werd juist actief van die pap dus dat was hommels snachts dus zal ik zeker ook niet doen.

Gebroken nachten zijn verschrikkelijk. Iemand die ze niet heeft kan makkelijk praten en vergeten doe je ze ook wel weer (net als een huilbaby) maar … het moet niet onderschat worden hoe het ouders op kan breken. Vooral met een tweeling. Je moet overdag ook je aandacht en zorg verdelen. Neem mijn petje ervoor af! Heb aan 1 al handen vol soms

Sterkte!

Mijn visie hierop is dat ik denk dat het een fase is …
Een maand geleden heb ik dit met Nayaro ook gehad, hij werd elke keer snachts wakker of wou gewoon weg niet slapen …
Eerst suste ik hem nog door hem een melkje mee na bed te geven omdat ik ook dacht die heeft honger!
Maar daar was ik snel van genezen, want toen ik echt goed ging observeren zag ik inderdaad dat het kinderspel was, zo klein als ze zijn!
Het heeft toen nog goed 3/4 dagen geduurd waarin ik me poot stijf hield, en hem gewoon trooste met een aai over de bol & zn tuttel bij hem legde …
En tot op heden is het over …
Ik moet wel zeggen dat het ook mij opbrak hoor …

Maar zo klein als ze zijn, ze zijn zo slim …
Dus ik zou aanraden om het eens even goed te observeren & anders eens even iemand anders objectief te laten observeren … zodat je weet of hij echt extreme honger heeft, of gewoon zijn grenzen aan het verleggen is!

Iedereen heeft een andere visie …
En een moeders visie is vaak bevooroordeeld hih …
Hoop dat je er iets aan hebt.

Nayaro - Danil / 14 September 2008

quote:
Hier krijgt Jurian ook appelmoes (jaja nog zo'n mama...). Maar waarom zouden ze ooit zonder appelmoes moeten eten? Las dit ergens ... volgens mij bij Sandra.

Ik vind dat Tim gewoon de smaak van groente etc moet leren eten en niet de smaak van appelmoes. Als ik lees dat bijv. Linnette (maar ook bij andere heb ik het wel eens gelezen!!) altijd maar appelmoes door het eten prakt omdat ze anders niet eten dan ben ik van mening dat ik dat niet wil. Al het eten gaat dan naar appelmoes smaken en voor mijn gevoel ben je dan een moeilijke eter aan het creeren. Want dan komt het er straks op neer dat ze niks meer zonder appelmoes lusten. En ik wil gewoon niet dat ik altijd appelmoes door het eten moet doen, omdat hij het anders niet eet. Zodra je appelmoes ergens doorprakt gaat het toch naar appelmoes smaken en niet meer naar de pure smaak van broccoli, bloemkool etc.

Maar nogmaals het is geen aanval, dat is gewoon mijn mening.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

@ Linette & Mini-boy: Fijn dat er nog meer mama’s zijn die wel appelmoes geven. Jack krijgt het ook met enige regelmaat en ik zie er totaal geen kwaad in. Brocolli vind ik zelf ook ranzig en eet daar ook appelmoes bij. Nou en? Zo krijgt hij in elk geval zijn vitamines binnen! Ik geloof niet dat hij dat dan niet goed eet om grenzen te verkennen of mij te pesten, maar puur omdat hij het niet zo lekker vind. En wij maken zelf uit wat we gaan eten ( en kiezen dus niet iets wat we niet lekker vinden) maar je kind moet blijkbaar wel alles eten en lekker vinden? Een kind heeft ook zo zijn voorkeur en smaak. Ik vind wel dat ze alles moeten proberen. Jack hoeft lang niet altijd appelmoes, maar als ik merk dat hij het eten niet zo heel lekker vind geef ik wat appelmoes ernaast. Ik zou niet weten waarom hij de smaak van enkel brocolli zou moeten leren kennen, daar wordt hij echt geen beter mens van. Als hij groter is zal het wel beter gaan denk ik dan en zoals ik al zei is het vaak niet eens nodig om het hem te geven.
Soms vraag ik aan hem, wil je appelmoes? Dan zegt hij: Moes!!
Ik ben het er wel mee eens dat jij als mama moet bepalen wat er gegeten wordt, en niet de kleine man of dame. Ik vind het ook heel belangrijk dat mijn kind iets gegeten heeft voor hij de nacht in gaat. Zoals met alles: je moet doen waar jij je goed bij voelt!

Groetjes van Christa