S'nachts plas ophouden?...tijd voor potje?

Ik was vanmorgen helemaal verbaasd, bij het wassen e.d. natuurlijk Jasper een schone luier gegeven. Vervolgens naar beneden broodje eten. Wil ik hem z’on drie kwartier later in z’n jas hijsen om naar de oppas te gaan, blijkt ie helemaal nat!
Hij had in die korte tijd zoveel geplast dat de luier gewoon zwaar was, en z’n urine langs de zijkant door z’n romper en broek was gelekt…

Kan het zijn dat ie begint s’nachts z’n plas op te houden? En zou ik dan b.v. nu moeten beginnen met hem s’ochtends op het potje te zetten?
Iemand die dit herkend, en rond welke leeftijd begonnen jullie met ‘zindelijkheidstraining’ ?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Volgens mij is het beste om te beginnen met zindelijkeheidstraining als je kind aangeeft dat hij/zij in de luier heeft geplast, op die manier geven ze nl aan dat ze zich ervan bewust zijn.
Persoonlijk vind ik hem nog erg jong om op het potje te laten zitten met als doel zindelijkheidstraining (eerder als gewenning), maar ik heb er verder geen ervaring mee dus ik kan er naast zitten…
Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Denk ook nog dat hij te jong is
Maar goed je kan hem wel laten wennen aan het potje
En misschien gaat het dan wel lukken om hem zindelijk te krijgen
Je weet het maar nooit
Je ziet gauw genoeg aan je kindje of hij er aan toe is

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Ja vind ik ook, daarom had ik ‘zindelijkheidstraining’ ook maar tussen haakjes gezet, inderdaad meer spelenderwijs ontdekken…
Hij geeft het zelf niet als ie iets in z’n luier heeft gedaan, ik heb ook geen idee rond welke leeftijd dat ongeveer zou beginnen…maar vond het zo vreemd van z’n luier vanmorgen, het leek echt of ie van de hele nacht had opgehouden. Ben benieuwd of het morgenochtend weer zo gaat…

Groetjes Carolien.

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 10 Jan 2011 20:50:15

laat zijn urine even controleren bij de huisarts als het vaker gebeurt. het kan nl ook zijn dat hij een urineweginfectie heeft en dus zijn plas zo lang mogelijk ophoudt simpelweg omdat plassen pijn doet.

mama1980

Dat hebben we toevallig net afgelopen vrijdag laten controleren. Omdat hij de hele week hoge koorts had zonder verder echt ziek te zijn. Maar met z’n urine alles in orde en de koorts is vanaf zaterdag ook weer verdwenen
Ik hou het de komende dagen nog even in de gaten!

Groetjes Carolien.

Je hoeft nog niet serieus met zindelijkheidstraining te beginnen, maar proberen of hij het snapt, en het leuk vind kan altijd toch?

Mijn dochter plaste met 15maanden elke dag een paar keer op het potje, geweldig vond ze het!
Na een tijdje was ze het beu, en wilde ze niet meer.
Naja dan zetten we hem heven weg. Ze is nog jong genoeg hoor.

Vanmorgen zat de luier weer gewoon vol zoals altijd na de nacht…
dus geen enorme urinelozing en natte kleding meer!!!

Heb ook zeker niet de illusie echt al met zindelijkheidstraining te kunnen beginnen, heb me misschien niet helemaal goed uitgedrukt… uiteraard bedoel ik spelenderwijs wat ontdekken en kennismaken met het potje.

Ik ga vanmiddag eens op potjes-jacht! Tenminste als die vieze natte sneeuw even stopt want zo vind ik het niet heel aantrekkelijk om naar buiten te gaan…brrr

Bedankt maar weer,
Groetjes Carolien!

hihi, tzou anders wel een goede stunt zijn als je binnenkort geen luiers meer nodig hebt !

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers