ik heb een dochter van bijna 8 maanden die word sinds 2 weken s’nachts om de anderhalf tot twee uur wakker, en als ik het speentje geef gaat ze weer slapen, ik word er zo moe van, zou dit een periode wezen of niet.
En soms word ze huilend wakker en dan wil ze niet meer dat ik van haar kamertje af ga.
Heeft dit allemaal met het sprongetje te maken??? wie kan mijn antwoord geven
S'nachts om de haveklap wakker
ik denk dat dit een periode is ja, mijn schoonzus heeft dit ook erg lang gehad met haar dochtertje ,haar hebben ze van kind en gezin uit aangeraden om een lampje op de kamer te zetten zodat ze merkt waar ze is als ze wakker wordt ,omdat het bij haar met scheidings angst te maken had. bij mijn schoonzus heeft het uieindelijk wel geholpen! ik lees dat je dochtertje acht maanden is en volgens mij kan die periode van scheidingsangst dan beginnen (als ik me niet vergis!) misschien eens het proberen waard? hopelijk heb je er wat aan en heb je vlug terug rustige nachten,want kan me voorstellen dat het enorm vermoeiend moet zijn! sterkte ermee!!
liefs jessica
hoi jessica bedankt voor je berichtje, maar ze heeft een winnie de pooh lampje op haar kamertje in het stopcontacht, dus ziet ze wel wat als ze wakker word.
Ik denk ook dat het een periode is. Misschien dat ze dan niet meteen dr fopspeen kan vinden waardoor ze wakker wordt ook.
Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005
Probeer in elk geval om haar niet bij jou in bed te nemen want dan is het eind zoek. Als ze eenmaal weten dat ze dat voor elkaar kunnen krijgen, dan krijg je ze heel erg moeilijk weer terug in hun eigen bed en voor je het weet slaapt ze over een paar jaar nog bij jullie.
Dus gewoon op haar eigen kamertje laten en inderdaad elke keer haar speentje geven. Heb het al eens vaker gehoord dat kindjes ineens steeds wakker worden, en dan blijkt dat gewoon een periode te zijn waar ze doorheen moeten.
Ik check altijd de standaarddingen: honger, luier, pijn, koorts, te warm/te koud. Als dat het allemaal niet kan zijn, dan zit er niks anders op dan even door deze periode heen bijten, hoe vermoeiend het ook kan zijn.
Geef in elk geval ook niet ineens weer een nachtvoeding want dan went ze daar ook weer aan terwijl ze het eigenlijk helemaal niet nodig heeft. Tuurlijk zijn er wel situaties denkbaar waarin ze 's nachts wat willen drinken, bij koorts bijvoorbeeld, maar dat heb je dan gauw genoeg door.
Ons dochtertje heeft laatst ook een nacht gehad waarin ze elk uur wakker werd. Achteraf bleek dat ze naar gedroomd had. Dus toen het een week daarna weer eens leek te gebeuren heb ik haar op zo’n huilerig moment wakker gemaakt. Even klein lichtje aan, slokje water gegeven. Dan is ze die droom kwijt. Daarna sliep ze weer heerlijk de rest van de nacht verder.
Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)
Mijn dochtertje Nika is nu al 1,5 als ze één nacht per week doorslaapt vieren we al een klein feestje. Ze werd een jaar lang om de 2 uur wakker. Ik ben met haar naar de manueel therapeut geweest. Die vertelde me dat haar spieren in haar nek en rug en heupjes wat vast zaten. Hij heeft er wat aan gesleuteld en ze is direkt van zo’n 6x wakker naar 1x wakker per nacht gegaan. Dit is wel vol te houden. Misschien heb je ook een pittige bevalling gehad?