onze dochter murthe is nu 12 weken,ze zit nog steeds op 150 cc water +5 schepjes,en drinkt dit nog niet altijd leeg,en savonds krijgt ze om 23.oo 180cc+6 schepjes,ook deze drinkt ze nooit op omdat we haar dan wakker moeten maken ze kreeg eerst de voeding om 24,00 maar cb adviseerde om deze tegen 23 te doen.maar ze wordt dan rond uur of half 4 weer wakker en dan krijgt ze nog steeds een voeding.ik vraag me af of ze dit echt nodig heeft doorslapen is er echt nog niet bij voor haar…overdag slaapt ze ook slaecht op bedje wil ze eigenlijk niet en als we haar ff laten huilen slaapt ze hooguit een uurtje en dan is ze alweer wakker,heeft iemand tips?
Snachts nog steeds een voeding
Hoi,
Vervelend zeg!
Misschien kan ik je helpen.
Geef je Murthe nog om de 3 uur flesjes?
Misschien zou je kunnen proberen om de 4 uur. Als dit niet lukt dan
om de 3 1/2 uur.
Als ze om de 4 uur zou drinken dan heeft ze wel trek denk ik en
heeft ze haar flesje zo leeg.
Als je om de 3 uur geeft zou het kunnnen dat ze nog geen honger heeft.
Anne (18 week) deed eerst ook korte slaapjes tot we haar bedje in
de lengte hebben gezet voor het raam met de gordijnen gewoon open.
an is het erg licht en dat vond Anne dus prettig.
Verder hebben we een lekker slaapzakje en deken eroverheen.
Kijk maar eens bij: www. slaapje.nl
Anne sliep hooguit 3 kwartier/ een uur en nu vaak 2 a 2 1/2uur en soms
wel 3 uur.
Als je me even terugmailt hoe haar schema eruit ziet op een dag
dus wakker worden en dan weer op bed en hoe laat flesjes.
En hoe lang ze per keer op is.
Ik heb nog wel een tip voor snachts, gewoon de speen in doen dan
slaapt ze nog wel even verder.
Als je deze dingen probeert zoals wij het bij Anne doen dan gaat
het vast beter.
Trouwens als Murthe na een uur wakker wordt kan je ook weer
de speen in doen en even met je vinger tussen de oogjes naar
de neus wrijven. Dit helpt bij Anne ook goed.
Die is nu haast niet meer wakker tussendoor.
Mail je me nog even vandaag, dan help ik je oke!
Ik heb al een aantal moeders kunnen helpen. Daar is ikkeben ook voor
bedoeld.
Groetjes Heleen. Mamma van Elke 2 1/2 en Anne 18 week
Hallo,
Inderdaad niet zo leuk, maar het hoort er wel een beetje bij. Mijn zoontje van bijna zes maanden slaapt sinds twee weken een beetje met regelmaat door. Daarvoor werd hij altijd te vroeg wakker, tenminste dat vonden wij. Maar hij was gewoon uitgeslapen en had geen honger, maar gewoon wakker. Dus daar zat ik dan, hem te vermaken met mijn half slaperige hoofd. Misschien is het inderdaad een idee om om de vier uur eten te geven, waardoor ze meer verzadigd raakt. Maar houdt niet in dat ze meteen door gaat slapen.
Wanneer stop je haar in bed? Meteen na het flesje of houdt je haar nog even wakker? Maait ze veel met haar armpjes in bed of valt dat wel mee?
Je kan haar misschien wakker houden na de fles en dan als ze tekenen geeft van moeheid, wrijven in haar oogjes en jengelig worden dan kun je haar beter naar bed doen, dan rek je net iets meer, waardoor ze misschien wat langer slaapt. Maar als ze maait met haar armpjes dan kun je kijken op www.bakerzak.nl dit klinkt heel heftig maar is het absoluut niet. Maar ze zal net iets meer rust vinden en daardoor meer tevreden zijn. Bij ons hielp het in ieder geval erg goed. Op de site zie je ook reacties van mensen waarbij het super heeft geholpen. Maar is alleen nodig wanneer ze maait hoor, anders zou ik voor een slaapje kijken, zoals Heleen aangeeft. Succes hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Heidi