S'nachts ineens wakker!

Tom sliep altijd heerlijk s’nachts en sinds een paar weken wordt hij af en toe om 4 of 5 uur wakker. Het lijkt wel of hij dan weer honger heeft. Kan ik dan rijstebloem geven in zijn laatste voeding waardoor hij wel weer om 7 uur wakker wordt en hoeveel?

En met hoeveel fruit mag ik straks beginnen als Tom aan een fruithapje toe is?

Groetjes Bibi

Hoi Bibi,

krijgt Tom om 22.30-23.00 nog een fles en zo ja, hoeveel cc?
Zoë had echt 210cc+7 schepjes nodig.
Rijstebloem kan vanaf 4 maanden. Ik ben zelf eerst met fruit begonnen (binnen een week at ze een potje per dag), daarna rijstebloem om 19.00 uur en laatste fles laten vervallen en toen groente, werkt prima.

Groetjes,
Inge

Ha Inge,
Tom krijgt om 23.00 zijn laatste fles van 180 water en 6 schepjes. Dus 200 cc Ik dacht dat hij niet meer voeding mag hebben, Vanacht in totaal 210 gegegeven en hij sliep tot 7.00. Hopelijk geen toeval.

Ik wil als hij 4 maanden is beginnen met fruit. Op welk tijdstip doet je dit dan? Ik dacht 10.00? En begin je dan ook meteen met een warm hapje, of wacht je daar nog een maand mee.
Groetjes Bibi

Hoi Bibi,

officieel mogen ze niet meer dan een liter voeding per dag hebben, maar voor Zoë was dat vanaf een maand of 3 echt niet voldoende dus die krijgt sinds die tijd 210cc + 7 schepjes. Zoë heeft een nogal droge huid daarom ben ik met 4,5 maand met fruit begonnen, eerst rond 17.00 uur, toen dat na een week goed ging, gaf ik haar om 10.15 en om 17.00 wat fruit. Na 2 weken ben ik om 19.00 210cc7 schepjes + 3,5 schepje Nutrix gaan geven en heb ik de fles van 23.00 weggelaten, na nog een week ben ik het fruit helemaal naar de ochtend gaan zetten (ze at een vol potje) en ben ik om 17.00 uur begonnen met groente. Wel steeds 3 dagen achter elkaar dezelfde smaak gegeven om te kijken of ze niet allergisch was.

Groetjes,
Inge

Als Tom zijn fruithapje dan krijgt, moet hij dan ook minder flesvoeding? Of moet dat juist weer verhoogd worden omdat hij ouder en zwaarder wordt.

Groetjes Bibi

De flessen blijven in eerste instantie gewoon gelijk, ook al gaan ze fruit en groente eten. Vanaf ong. 5 maanden kun je de laatste fles eraf halen en dan met 6 maanden moet er eigenlijk weer een fles af en dan met 7 maanden wordt de lunchfles vervangen door een boterham en 150cc fles, maar of wij dit allemaal gaan halen?? Zoë is nu bijna 6 maanden en krijgt nog 4x 210cc+7 schepjes, waarvan 1 pap is. Ik moet dus eigenlijk al een fles laten vallen, maar zo lang ze om 15.00 nog niet minimaal een halve liga eet, hou ik het nog ff bij 4 flessen.

Groetjes,
Inge