Ik vraag me af wat dit nu ineens weer is…
hoewel bij ineens zou je denken aan een sprong maar hebben ze die bij 2jr en 3mnd ook nog…?
De afgelopen week begint Jasper een paar uur nadat ie is gaan slapen zo vanuit het niets te huilen/gillen en om mama te roepen… Daarvoor ligt ie heel rustig te slapen (ik heb de babyfoon nog altijd aan dus kan het horen als ie onrustig aan het woelen is), niets bijzonders en zo ineens met een enorm volume zet ie het op een krijsen. Ik reageer niet meteen, maar al snel raakt het mannetje overstuur en begint te hoesten/kokhalzen of zelfs te kotsen, dus dan haal ik hem er toch maar even uit. Zodra ik hem tegen me aan heb, legt ie z’n hoofdje op mn schouder en zakt weer in z’n slaap. Het is dus ook niet zo dat ie iets van me wil (spelen, mee naar beneden ofzo iets), gewoon opgepakt worden een weer verder slapen… Een kwartier later leg ik hem dan weer terug en als ik mazzel heb tukt ie weer verder. Soms gebeurd het 2 keer in een nacht.
Zojuist melde hij zich ook weer vanuit het niets met krijsen, maar hij is voor nu weer verder gaan slapen, vrees alleen dat dit een voorbode is voor vannacht… we wachten het maar af.
Iemand die dit herkend, ideeen wat het kan zijn? Hebben zulke ukkies b.v. al nachtmerries?
Groetjes Carolien.