Smorgens alles nat

Hoi hoi
Tim mijn zoon van bijna 10 maanden slaapt altijd op zijn buik of zij . S’morgens is ie 9 van de 10 keer helemaal nat . Op zich ook niet zo erg maar hij wordt er volgens mij wakker van . Logisch want met dit hollandse weer lijkt het me nog al koud .
Ik geef hem al een maat groter ( had hier ooit gelezen ) luier aan dan die van overdag maar het helpt niet .
Weet iemand van jullie misschien een oplossing ???

Groetjes Dorethe

hey hey

Ik heb hier ook 2 buikslapers en ik gebruik voor beiden kids alleen in de nacht altijd pampers. Die kan je namelijk redelijk strak omdoen als ze naar bed gaan en door het elastiek rekken ze weer lekker mee terug. Ik neem altijd de grootste maat in hun gewicht klassen anders lekken ze er nog door omdat de luier te groot is.

Ik zelf ben geen groot fan van pampers vind ze namelijk stinken maar in de nacht zijn die dingen super hier.

Julia kan trouwens slecht tegen pampers dus die geef ik in de nacht altijd een laagje sudo op d´r billen worden ze ook niet rood en komen ze wel lekker de nacht door zonder wakker te worden omdat ze nat zijn.

groetjes titsia

Hoi hoi
Ik kreeg vanmiddag een tip van een tante : de luier achterstevoren aan te doen .
Heb het net gedaan dus ben benieuwd morgenvroeg .

Groetjes Dorethe

Hoi Dorethe, ben benieuwt of die tip werkt.
Laat je het ons weten morgen ?

Groetjes van Miranda

Hoi hoi
Ja is goed , ik laat iets weten .
Mijn tante vertelde dat zij dat vroeger ook deed met de katoenen luiers .
Haar dochters waren ook buikslapers en het werkte bij hun goed .

Groetjes Dorethe

Goede morgen allemaal
Nou kan niet zeggen dat het gewerkt heeft .
Het leek zelfs of dat ie nog natter was .
Had wel een grotere luier dus vanavond probeer ik gewoon zijn maat .
Ben benieuwd of dat dan werkt .
Tips zijn nog steeds welkom hoor …

Groetjes Dorethe

Wat ik altijd doe is de voorzijde van de luier iets hogerop trekken, de klittenbandsluiting zo laag mogelijk op die strip. Op de luier zelf blijft 't niet plakken natuurlijk.
Ik ben toen ook 's wat meer op zijn drinkgedrag gaan letten en toen bleek dat als hij meer in de middag dronk, en dan wel de late namiddag, hoe natter hij 's ochtends was. Dus probeerde ik 'm wat vroeger in de middag meer te geven en later in de middag minder. Dat werkte ook wel iets. Tsja, tenzij hij natuurlijk harstikke dorst had, dan is 't wel lullig om niet te geven natuurlijk.

Is 't een idee om hem te verschonen (half slapend) als jullie naar bed gaan?
Houd ie 't tenminste wel droog.

Gr. Marla

Hoi hoi
Ik ben bang dat als ik hem ga verschonen hij te wakker wordt .
Nou ben er vanmorgen nogal wat tijd mee bezig geweest .
Eerst naar Pampers gebelt .
Na een half uur in de wacht ( gelukkig gratis) kon die dame me ook niet verder helpen .
Zij adviseerde de actif fit maar diemoet je na 10 uur verschonen .
Tim slaapt er bijna 12 dus dat werkt ook niet .
Toen hier na de DA .
Die adviseerde om een ander merk te proberen .
DA luiers vindt ik te stug , dus die heb ik niet mee genomen .
Bij Nettorama de bumblies gehaalt en bij AH de huggies .
En nu maar uitproberen dus…
Verder krijgt Tim voor het slapen gaan een flesje van 120 ml .
Volgens het CB moet dat eraf met 10 maanden dus ga ik daar ook maar eens naar toe werken .
We zien wel hoe het verder verloopt …
Bedankt voor jullie reacties en als ik er uit ben zal ik het laten weten .

Groetjes Dorethe

Hoi,

Wij nemen een maat groter en leggen er dan een inlegluier in te koop waar ze ook bumblie’s als eigen huis luiermerk verkopen. hier is dat de plus en emte.

Niet iedere winkel heeft ze heb ik gemerkt. Onze dochter is ook een buikslaper.

groetjes

lon106

Hoi Dorethe, jammer dat dit niet de goeden tip was.
Lijkt me heel vervelend als je kind in een nat bed wakker wordt ( voor beide partijen ) Misschien dat het wat zal helpen als hij voor het slapen gaan minder drinkt.

Dorethe

hoeveel drinkt hij op een dag?

kevin was ok altijd nat geen een luier hielp er tegen toch te veel drinken misschien?

hoi hoi,

mijn zoontje is ook 10 maanden die gebruikt overdag de active fit van pampers maar voor de nacht heb ik pampers baby dry daar zit een extra laagje in…Hij slaapt gemiddeld de klok rond en zelfs soms nog langer… de luier is wel helemaal verzadigd dan maar hij is absoluut niet nat. Hij slaapt ook vaak op zijn buik

succes. Deborah

Hoi Dorethe
Er zijn ook pampers speciaal voor de nacht. Die doe ik nina s nachts altijd aan. Op die zak pampers staat een plaatje van een maan. Die zijn speciaal voor de nacht.Of heb je die ook al geprobeerd? groetjes chantal

Chantal

idd met een maantje erop dat zijn de bay dry pampers

Je kan toch ook van die inleggers kopen voor katoenen luiers? Is dat geen optie om er extra bij in te leggen…?

Hoi hoi allemaal .
Allereerst super bedankt voor jullie reacties .
De mijne is wat laat maar ik had eerder geen tijd .
Maar meneer was vanmorgen mooi droog .
Jawel en met een luier van huggie’s .
Ik had ergens op internet gelezen dat die soms iets beter zouden werken bij jongetjes .
Vondt het het proberen waard .
Alleen even afwachten of ie morgen vroeg ook droog is natuurlijk .
De pampers baby dry gebruikte ik dus en die was niet bepaald droog smorgens .
Mocht ie nou weer nat zijn morgen dan ga ik die inleg luiers eens proberen .

Lieke : hij drinkt volgens mij niet teveel : Bij zijn fruit een half bekertje en een bekertje opvolgmelk bij zijn brood . Smiddags een half bekertje en verder smorgens eet ie pap . Savonds met ons mee en een schaaltje yoghurt . Voordat ie gaat slapen nu nog een flesje 120 ml met 4 scheppen maar die ben ik aan het afbouwen .

Ben benieuwd of dat ik de oplossing al heb .
Nogmaals bedankt en Groetjes Dorethe

Dat is inderdaad een goed idee zeg van die inleggers.

Maar misschien is het niet meer nodig en ben je van het probleem af met dit nieuwe merk.

Groetjes van Miranda

dorethe hij drinkt normaal en die luiers zijn dan toch wel de oplossing
fijn dat ie droog was

Hoi hoi
Jaa heerlijk en vanmorgen weer dus …
Laten we hopen dat dit werkt tot er de fles van half 8 af is …

Groetjes Dorethe