Smetvlekjes

Heel simpel: wat kun je doen tegen smetvlekjes? Doordat Max zoveel knoeit met melk, heeft hij in zijn nekje vaak rode plekjes. En onder zijn okseltjes (hoewel ik daar volgens mij toch goed droog) en in zijn liesjes. Ik heb talkpoeder, maar dat vind ik zo’n gedoe met op doen en dat ziet er zo raar uit: wit poeder in een nekje. Zijn er andere goede middeltjes?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

ik deed daar altijd bepanthen of sudocreme op. dat hielp wel.

22-12-2009 colin geboren

Als ze van die plekjes in hun halsje hadden legde ik ze altijd op de buik op het aankleedkussen zodat ze met hun hoofdje omhoog kwamen en het halsje goed vrij komt. Dotje talkpoeder in mijn hand en dan halsje inpoederen.

En dat het er niet uitziet: jammer dan. Als mijn kind maar geen pijn of jeuk had.

Groetekes, Sje

mij is verteld door de kraamhulp en het cb dat je geen talcpoeder meer mag gebruiken omdat dat slecht voor de longetjes is. Ik had het in huis, maar nooit gebruikt.

22-12-2009 colin geboren

Nou ja, het ligt er al aan hoe stoffig je poedert natuurlijk.
Dan is het gebruik van talkpoeder naar mijn idee minder erg dan een lik van een hond in het gezicht van je kindje.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 Nov 2010 14:26:37

zo zie je maar dat iedereen anders is, maar dat was al duidelijk…

22-12-2009 colin geboren

Ik maakte et een paar keer per dag schoon met een washandje en lauw water en deed er dan sudocreme op.
Dan was het meestal met een dag of 2 weer weg.

sudocreme inderdaat! Helpt binnen een dag

Groetjes Anouk

Bo had dit ook zo verschrikkelijk, was het gevolg van hollands welvaart zeiden ze alltijd!!! hahahahahha, maar goed, ik gebruikte altijd bepanthen, en het was met een dag zo goed als weg. Ik smeerde dan wel zeker bij elke keer dat hij naar bed ging!! En dan een heel dun laagje en zahctjes in kloppen, zodat je het eigenlijk helemaal niet meer ziet (dikke laag sluit af en wordt het alleen maar erger van)
Na het badje, zorgde ik er met mijn vingers voor, dat ik zijn plooien helemaal uit elkaar had, en dan legde ik een hydrofiele luier er tussen. Dan was het zeer droog!! Maar plooien zweten en smetten nou eenmaal kun je niks aan doen!! Helemaal voorkomen doe je het dus niet, maar met bepanthen er op, is het zo weer weg!!

liefs woezel

Hollands Welvaren Wil? Nou, dat is mijn Max wel, hahaha. Hij groeit als kool!

Ik heb er vanmorgen inderdaad ook Sudocreme op gedaan en Bepanthen heb ik hier ook nog. Dus dat gaan we doen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Jep, hollands welvaren hahahahahahaha, dat was Bo ook!! Hij greoiede ook als kool toendertijd, (en nu nog hoor, hij heeft nu al maat 104 aan bovenkleding pfff hahahahaha) , maar hij had in zijn nekje dus heel veel plooien en dat staat garant voor smet plekken! na een maand of 6 a 7 had hij er na genoeg geen last meer van, duurt dus nog even!! Bepanthen helpt trouwens ook heel erg goed voor luieruitslag!! Heeft bo bijna nooit gehad, laats toevallig, de eerste keer ook trouwens!! In twee jaar tijd nooit last gehad, en nu opeens wel, hij stond er mee op, en op een paar plekjes stond het bijna op bloeden, heel zielig, maar door de bepanthen was het binnen twee dagen helemaal weg, als je trouw smeert en het dun houdt en zachtjes inklopt!!

liefs woezel

maizena erop en na 1 dag is het weg!!!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Nee, geen maizena. Daar zit gist in en dan kan de plek juist extra gaan vervelen door de candida die mogelijk ook op de smetvlek aan het spelen is.

Groetekes, Sje

@ Woezel: wow dat is dan idd een flinke knul zeg! Jack wordt volgende maand 3 en die heeft bovenkleding ook maar 104. Broeken 98 en alleen ivm de lengte want in de breedte zou hij 92 kunnen hebben. Maar het is een lange tengere man, 100 cm precies en 14,5kg.
Hoe groot is Bo?

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@christa, bo was de lataste keer dat we haden gemeten 98 cm, schoenmaat 2444, boven maat 104 e broeken 92. Big Boy dus! hahahahahahaha

liefs woezel

Grote voeten vooral hahahah…grapje. Kon het niet laten door die maat die je opschrijft hihi.

Idd een flinke knul dan. Hij is bijna even lang als Jack en die is dus bijna 3 en zit volgens de curve helemaal bovenaan qua lengte en net niet onder de minimale lijn qua gewicht. Lang, dun en lekker zeg ik maar…haha
Ach; als ze maar gezond zijn vind je ook niet???

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Oeps , sorry, ja weet je wat het is, Bo heeft laatst per ongeluk ranja over de laptop gegooid. Kon hij ook niks aan doen, maar goed, hierdoor blijven de toetsen een beetje plakken, waardoor dit soort fouten ontstaan!! Hahahahahaha, maar je snapt vast wel dat ik 24 bedoelde!!!

Hahahahahaha, Ja zolang ze maar gezond zijn, dan is het helemaal goed!! Bo mag ook wel wat meer wegen hoor, ik bedoel hij is helemaal niet graatje mager hoor, hij ziet er gewoon goed uit, maar volgens de curve mag hij wel iets meer aankomen (alhoewel, met zijn bijna 15 kilo vind ik hem zwaar zat op de arm hahahahahahaha)
Nee ze zijn helemaal perfect zoals ze zijn, en de 1 is wat groter dan de ander, en bo is nu eenmaal een grote jongen!! Veel mensen denken ook dat hij bijna 3 is, en behandelen hem daar ook naar. Dat is soms wel vervelend, want ze zijn toch harder voor een jongen van 3 die valt, dan een jongen van nog geen 2. Maar goed, als ik ze dat dan zeg, dan zijn ze helemaal verbaasd!

liefs woezel

Nou, hier geen Hollands welvaren hoor…
Niet dat ze ongezond is… Ze is gewoon een spinnetje hahaha.

Met de geboorte was ze flink: 4010 gram maar ook al heel lang.
3 Weken geleden voor het laatst gewogen en gemeten: 7920 gram en 75cm.