Smetvlekjes en uitslag

Nu het zo heet is, valt het me op dat Eva kleine rode puntjes op haar lijfje heeft, vooral op haar borst en armpjes. Dat komt denk ik van de zon. En ze heeft vandaag ook grote rode vlekken op haar armpjes, precies op het scharniertje waar de arm een knik maakt. Dus waar bij baby’s vaak zo’n sneetje in de arm zit, bij de elleboog. Is dat een smetvlekje? Het zijn best grote rode vlekken, maar ze lijkt er geen last van te hebben. De koorts van gisteren is weer weg. En wat zijn die puntjes? Een allergie of gewoon warmtebultjes (heeft mijn vriend ook).

Groetjes Rainbow, trotse mama

Erik heeft het ook, klinkt hetzelfde als bij Eva. Lijken me warmtebultjes toe.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wacht even: koorts gehad zeg je? En nu vlekjes op borst en armpjes?

Al aan de 6e ziekte gedacht?

Groetekes, Sje

Twan heeft dit rode plekjes op zijn kindje zitten. Dit komt inderdaad door de warmte. Ook heeft hij steeds last van smetplekken in zijn nekje en in de elleboogsplooitjes. Steeds gaat het eventjes goed. Als wij de smetplekjes ziet smeren we deze na het wassen/badderen of douchen in met vaseline en dat werkt prima. Huid is binnen 2 dagen weer rustig.
Denk dus dat het warmtebultjes zijn.

Succes

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan heeft ook last van contactplekjes. Want dat zijn het. Schuren van de huis waar deze het warmst is. Ik heb ook als ik met die weer rokjes draag en zo. Alleen hebben wij minder huidplooien dus minder plekjes voor contact.

Groetjes,

Michèle

Ook Dani heeft rode pukkeltjes/plekjes. Voornamelijk op zijn armpjes/schouders en nekje.
De laatste dagen is het wel minder geworden. Ik denk bij hem warmteplekjes. Hij heeft nl ook geen koorts gehad.

Maar wat sje ook zegt…combinatie koorts en daarna rode vlekjes kan 6de ziekte zijn. Dan gaat het nu vanzelf over.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik sluit me bij Sje’s vraag aan…de puntjes misschien warmtebultjes maar die vlekken lijkt meer op de 6e ziekte inderdaad, en vooral nu haar koorts weg is.
zou voor de zekerheid toch even navragen hoor
rico heeft alleen warmtebultjes op zijn borst verder nergens. of ik zie het niet omdat daar water pokkenzitten

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Hoi,

Als je kindje maar 1 dag ziek is geweest is de kans klein dat je kleintje gelijk de zesde ziekte heeft.
Het zijn waarschijnlijk warmtebultjes.
Zou je kindje een paar dagen uit de zon houden.
Er schijnt deze week veel regen te vallen dus dat komt mooi uit. Kan het huidje weer even herstellen.
Ik smeer vaak uiercreme op de huid en dit helpt erg goed.
De rode vlekken wat jij beschrijft Rainbow heeft mijn zoontje ook. En precies op dezelfde plekken. Het zijn smetplekken, ontstaan door de warmte.
Kindjes gaan zweten en daar komen die smetplekken door.
Wij smeren er sudocreme op en dan is het vaak de volgende morgen al weer verdwenen.
Sudocreme vindt ikzelf de beste zalf die er is, maar dit is voor iedereen verschillend. Een ander zweert bij bepanten enz.

Groetjes Lisan.

Eva had maar een dagje koorts, gisteren was het alweer weg. Wel zag ik toen die rode vlekken op haar elleboogplooitjes. Nu zijn ze volgens mij weer weg. Heb er niet meer zo op gelet, omdat ze toch al pis was vanmorgen met aankleden en we laat waren. Maar ik denk dat het gewoon door de warmte kwam. Vooralsnog hou ik het daar even op, mocht ze meer plekken en weer koorts krijgen, dan bel ik even de ha!

de buitenkant van de ellenboogjes of bedoel je die inham waar ze altijd bloed prikken zeg maar haha wist even geen ander voorbeeld.
maar als het de ellenboog zelf is kan het ook best zijn dat ze daarop gehangen heeft.
hun huid is zoiezo nog erg gevoelig en moet je maar is kijken als je haar optilt als ze b.v. geen kleertjes aanheeft dat ook dat rode plekjes nalaat

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ik weet precies wat je bedoelt Inge! Het is inderdaad de inham! Ik wist ook niet hoe ik het moest omschrijven. Zo van ‘het knikje van de elleboog, waar de sneetjes zitten’. Daar waar je inderdaad een spuit zet! En dan aan de binnenkant dus. Daar was het rood. Twee rare rode plekken, een soort drukplekken. Maar het bleef toen ze zat te spelen. Ik denk een soort smetvlekjes inderdaad, want daar zit bij Eef best wat mollig vlees en ik denk dat haar twee armhelftjes elkaar daar raken en dat dat een vlek geeft! Wat zijn wij goed in omschrijven he!

zullen we ons opgeven voor hints of zo

Groetjes,

Michèle

Drie lettergrepen, klinkt als…Hahahaha, zo’n armplooitje is bijna niet te opschrijven!

hahaha, ik ben wel in voor een spelletje hints maar ik ben er opzich niet zo heel goed in

en Rainbow, toen ik met rico in het ziekenhuis bij zn arts was en ik m dus optilde om hem even op zn buik te leggen en weer terug had hij ook zo’n vlekken hij zei toen ook dat dat heel normaal is…in ieder geval… toen bleef het nog best even rood voordat het wegtrok. baby’s met een gevoelige huid blijven langer rood als ze “naakt” opgepakt worden zei hij. dus het zou zomaar kunnen.

Heeft ook denk ik te maken met de kleur. Ik ben heel blank dus dan zie je ook sneller rode plekken. Morgan is bruin gekleurd dus ook minder rode plekken.

Groetjes,

Michèle

Tatatatatata, de vlekken zijn allemaal WEG! Was duidelijk van de hitte!

Gelukkig maar dat al haar vlekken nu weg zijn.

Groetjes,
Sandra

Lilypie