Smetplek achter oor?


#1

Hallo

ik zag zojuist bij onze dochter korstjes in haar haren. Nu wilde ik het weghalen en ik zag achter haar oor een (smet)plek. Het is nattend met gelige korstjes. Ik had het gevoel dat ik haar altijd goed afdroogde, maar kennelijk niet. Wat moet ik eraan doen? Droogdeppen na het douchen en dan? Nog iets erop? Vaseline of sudocreme of bephanthen? Of juist niets? Ik kan er in ieder geval voor zorgen dat haar haren er niet inkomen door vb een staartje te maken.

Iemand tips?

Groetjes!



#2

Zulke plekjes moet je juist droog houden naar mijn idee. Ik behandelde ze altijd met talkpoeder.

Groetekes, Sje


#3

Wel even opletten dat er geen schimmeltje bij zit.
Ik zou even de HA bellen voor de zekerheid. Die hebben daar zalfjes voor.

Groetjes
ILoveMyBoy


#4

Ik heb er talkpoeder op gedaan, en het lijkt me nu wel beter te worden. In die zin dat het in ieder geval weer redelijk dicht is. Het probleem is ook dat haar haren er vaak in blijven plakken. Ik probeer er nu op te letten dat als ze uit de doche komt, haar haren over haar oren hangen en niet achter haar oor blijven plakken. Bedankt voor de tips, Mocht het over een paar dagen niet over zijn, dan ga ik alsnog naar de HA.



#5

Heb het ook ooit gehad… Terwijl de boys echt geen lang haar hebben…

Hier lag het aan zweten… Ze zweten heel erg met slapen…waardoor het kan komen…

Even in gaten houden… droog en open/vrij…


#6

Heb het ook ooit gehad… Terwijl de boys echt geen lang haar hebben…

Hier lag het aan zweten… Ze zweten heel erg met slapen…waardoor het kan komen…

Even in gaten houden… droog en open/vrij…


#7

Kan het krentenbaard zijn? Dan krijg je namelijk ook nattige gele korstjes. Mijn dochter heeft het momenteel ook. Meestal begint dat rond de mond maar dat hoeft niet. Mijn dochter heeft het op haar oor. Ik zou ff kijken of het uitbreid. Anders ff langs de huisarts want het is zeer besmettelijk en gaat niet vanzelf over.