Hallo
Mijn mannetje(9weken)heeft onwijs droge huid vooral zijn gezichtje,waar smeren jullie jullie kindjes mee in?
Volgens mij is hij ook nog allergies voor alles met parfum erin!
Op de cb zeiden ze vaseline maar gatver wat een smerig spul is dat!
En hoe kort ik zijn nageltjes vijl hij krabt zijn gezicht open kennen jullie dat probleem?
Smeersel
Neutral heeft ook een creme die gebruik ik voor morgan haar gezichtje. Zij reageerd ook niet altijd goed op parfummetjes
Groetjes,
Michèle

Hier werkte vaseline totaal niet op dylano zijn droge huid maar hij heeft er ook eczeem bi. Je kunt ook vaseline met cetamogrol kopen en dat werkt wel. Bij de apotheek en smeert ook fatsoenlijker uit als gewone vaseline
Groetjes Michelle
je kunt ook olie gebruiken of gebruik zwitsel drooghuidje dat gebruikte ik ook en het was zo weg
lieke had toen ze baby was ook zo’n droog huidje en nog af en toe.
Lekker een olie badje geven en insmeren met cetamogol creame heb ik toen gedaan en hielp het beste het is een vettige creame kun je bij de apotheek kopen
groetjes Gytha

Als je olie gebruikt ongeparmufeerde nemen want anders kan het nog droger worden. Was bij Dylano ook.
Groetjes Michelle
mijn dochter had ook een erg dorge huid. Haar wangen waren altijd helemaal rood en ruw. Via de huisarts kreeg ik toen het advies om lanette creme te smeren. Dit is een soort vasaline maar dan in een creme die snel intrekt. Binnen een paar dagen was het verdwenen. Dit kun je volgens mij zonder recept van de dokter halen bij de apotheek. En mama vindt het trouwens ook erg lekker voor haarzelf hihihi.
En als je een oliebadje geeft: eerst je kindje erin doen en dan pas de olie. Heeft te maken met hoe de olie wordt opgenomen in de huid. Doe je eerst de olie en dan je kind, dan heeft het geen effect.
Groetjes!
rico helpt vaseline niet, dus de dokter had vaseline met nog wat erin voorgeschreven, ook dat helpt niet trouwens:S maar misschien bij jou kindje wel?

Dan heb jij waarschijnlijk die met cetomacrogrol of zoiets dergelijks erin, werkte bij Dylano ook niet heb nu de cetomarcrogolcreme met 10%glycerol en die werkt perfect voor zijn droge huid. Moet wel 2 keer per dag smeren maar hij heeft nu bijna glad huidje ipv schuurpapier
Groetjes Michelle
en is die cetamogrolcreme( ofzoiets) alleen voor droge huid of is dat voor exceem, want als dat voor droge huid is moet ik dat ook eens proberen!!
kun je dat zonder recept bij apotheek halen???
groetjes!!
karin

Oke nou adviezen zat hihi
Heb juist zwitsal maar denk dat hij daar ook mega allergies voor is want hij krijgt pukkeltjes ervan!
Denk inderdaad dat ik dat spulletje effe bij apotheek ga halen want is inderdaad ruw en rood hihi
is dat vaseline wat gewoon in zoeen potje zit?of ook speciaal voor babys?
En olie zeiden ze op cb dat ik dat juist niet moest gebruiken omdat dat juist het vocht uit de huid trekt???
daar heb ik nog nooit van gehoord, olie trekt juist IN je huid en vooral olie die speciaal is voor droge huidjes maarja het zal wel aan mij liggen cb neem ik toch niet zo serieus.
en die cematerol ofzoiets haha dat is voor beide,
en vooral als exceem in’t gezichtje zit gebruiken ze dat vaak of sudocreme omdat ze hormoonzalf willen beperken tot niet en vooral in het gezicht.
maarja het helpt dus niet bij rico dus ik vraag het me af.
ohja trouwens ze willen rico op kma testen:S omdat hij die blijvende neusverkoudheid heeft, huiduitslag (meer droge plekken) en altijd spugen, ik ben met yoghurt gestopt, want hij moet er erg van overgeven en vandaag heeft ie dat niet gedaan omdat ik geen yoghurt heb gegeven.
we zien wel…
ohja en ze doen het met de pleister test en niet met de pepti test

quote:
En olie zeiden ze op cb dat ik dat juist niet moest gebruiken omdat dat juist het vocht uit de huid trekt??????
Lekker water in het badje doen, kleine man erin, natmaken en dan de olie in het badje. Dan maak je mij niet wijs dat het uit zou drogen. Lekker proberen!
Groetjes!