Smeerkaas?

Hoi hoi… weet iemand hoe het zit met smeerkaas op brood voor een baby? Ben al tijdje aan t zoeken en kom er niet helemaal uit. Ze zeggen niet in principe niet vaker dan 2x per week smeerkaas op brood ivm zoutgehalte. Behalve als t beperkt zout is.
Op de gewone smeerkaas verpakking kan ik niet vinden hoeveel zout er inzit. Bij smeerkaas kids weer wel. Maar is speciaal voor kids. Mag ze dan ook 2x per week max dit eten?
Of moeten we dan weer ander merk kopen?
En hoe zit t dan met kipfilet op brood? Zit toch ook zout in? En daar wordt niet moeilijk over gedaan?
tja… en dan ander beleg… wordt weer moeilijk gedaan over teveel suiker? Beter zonnatura jam/appelstroop dan gewone (die ik dus nu heb)?
Hoe doen jullie dit?
En hoeveel brood eten jullie kindjes?
Mijn dochter is nu 7.5 maand en eet s morgens een halve (pap wil ze nl niet) en s middags ook. Maar soms vraag ik me af of ze nu meer moet hebben of niet. Wanneer gaven jullie bijv 3/4 of hele boterham?
Thanks voor reacties!

groetjes Marian

ik gaf in het begin meestal zonnatura jam of stroop. Smeerkaas ook weleens, maar niet op het zoutgehalte gelet. Nu geef ik gewone kaas of kipfilet. Als je op alles gaat letten, kun je niks meer geven denk ik maar. Ik ben trouwens pas laat met brood begonnen omdat ik het doodeng vond. Eerst 1 snee, daarna 2 per keer. Nu nog steeds 2 sneetjes. Als ze niet meer wil dan een halve dan houdt het op.

22-12-2009 colin geboren

Morgan at al snel makkelijk brood en ook al vlot 2 p een dag. Maar dat verschilt per kindje hoor. Morgan eet gewoon makkelijk en veel. Maar smeerkaas voor kids is prima, je hebt ook pate van bob de bouwer. Dat kun je ook rustig geven. Leversmeerworst zijn ook de meningen over verdeeld ivm met de vit A in de worst. En kwa zoet gaf ik altijd gewoon appelstroop. Niet te dik erop smeren. Alleen probeer eerst alleen hartig want zoet is veeeeel lekkerder en voor je het weet eten ze alleen nog maar boterhammen met appelstroop

Groetjes,

Michèle

Hier ook een makkelijke qua brood eten. Sylvie eet 's middags altijd 2 sneetjes brood (zonder korst nog) en meestal geef ik gewoon 1 soort beleg. En andere dagen krijgt ze 1 broodje hartig en dan 1 broodje zoet. Maar nooit alleen zoet.
Ze eet: smeerkaas, smeerworst, kipfilet, boterhamworst, cholodadepasta (heel af en toe), jam en appelstroop.
Ik heb nog nooit op het zoutgehalte gelet en er ook nog nooit over gehoord.
En wij geven ook normale appelstroop, jam en chocpasta. Geen zonnatura.
Maar Sylvie krijgt wel elke dag wat anders op brood. Gewoon om haar alles te leren eten. Ze heeft gelukkig geen voorkeur voor zoet, maar voor hartig Daar ben ik erg blij mee Daarom krijgt ze dus ook weinig zoet beleg.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Op advies van het CB zijn wij juist begonnen met smeerworst en smeerkaas. Dit waren dan ook de 1e dingen die hij op zijn brood at. Nooit bij na gedacht dat er wat meer zout in smeerkaas zou zitten. Wij begonnen met 7 maanden met brood en Tim at meteen een hele boterham. Rond 1 jaar begon hij met het eten van 2 boterhammen. Toen hij ongeveer 8 maanden was zijn we ook andere belegsoorten gaan geven zoals ham, kipfilet, boterhamworst etc. Zoet beleg nog niet, dat vond ik op zo’n jonge leeftijd nog niet nodig.

Groetjes,
Sandra

Dank jullie wel voor je reacties!
Ga hier dus gewoon verder met lekker afwisselen… tot nu toe smeerkaas, kipfilet en appelstroop. Ze eet gelukkig hartig net zo makkelijk als zoet.
Verder ga ik dan langzamerhand maar iets meer brood geven. Ze at in begin nog geen halve snee maar nu denk ik dat ik eerst wel naar 3/4 kan, en straks een hele.
Hoeveel melk drinken jullie kindjes dan nog erbij s morgens en s middags?

'S ochtends krijgt ze 250 ml pap uit een bordje (dus 250 ml melk) en 's middags drinkt ze gewoon diksap.
Maar tot ze 8 maand was ongeveer nog 100 ml melk bij t middageten. Nu hoeft ze het zelf niet meer

Gewijzigd door - goudvisje20 op 11 Jan 2011 16:22:20

Morgan drinkt meestal limonade (Karvancevitan), chocolademelk (pakje) of een pakje sap. Ze is geen melkliefhebber. Op het kdv is het melk of limonade.

Groetjes,

Michèle

Alleen de dochter van domino is 7,5 maand Dus die krijgt nog geen gewone limonade of chocomel haha

Tim krijgt nog steeds zowel s’ochtends als s’middags bij zijn boterhammen een beker melk.

Groetjes,
Sandra

@ goudvisje oke das waar. Morgan dronk toen opvolgmelk en diksap

Groetjes,

Michèle

ja maar volgens mij als ze t zouden proberen zouden ze nu ook maar watgraag chocomelk drinken. alleen krijgen ze t nog niet…

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb ook nooit iets gehoord van een te hoog zoutgehalte in smeerkaas. Bij ons wordt het geadviseerd op 't CB.
Idd afwisseling is goed maar ik zou in het begin voorzichtig zijn ivm alergie etc. Bij ons krijgt hij apelstroop, smeerkaas, smeerworst, kaas, boterhamworst, rookvlees etc. z’n grote favoriet is banaan.

Gezonde alternatieven kunnen zijn:
boterham met beetje kwark & geprakte aarbeien
boterham met roomkaas (naturel) & geprakte banaan
boterham met geprakte avocado (ev. met plakjes komkommer/meloen)

't 1ste jaar mogen de kleintjes nog geen honing omdat daar een bacterie in zit waar ze ziek van kunnen worden en nog niet genoeg weerstand voor hebben opgebouwd.

Lilypie Second Birthday tickersLilypie Pregnancy tickers

Hoihoi,

Mijn dochtertje van bijna 8 maanden krijgt smeerkaas, leverpastei, appelstroop of jam op brood. Dit stond in het boekje dat ik van het CB heb gekregen. Ze lijkt nergens last van te hebben dus het zal wel goed zijn!

Groetjes!

Hey,

Gewoon smeren wat je kleintje lekker vindt. De hoeveelheden die je op zo een booke smeert zijn toch niet erg groot… Als je op alles moet letten, mag je niks meer geven. Smeerkaas kan echt geen kwaad. Gewoon alle dagen afwisselen, zodat je kleintje smaken leert kennen en proeven!

Groetjes,

Tamara