Sluitspier/bekkenbodemspier

Hallo,

mijn meid is 3j en al 11maand zonder pamper MAAR nog steeds accidentjes.
maar eigenlijk zijn het niet zomaar accidentjes…
ze weet dat ze op haar potje moet gaan, maar het lukt haar toch om één of andere reden niet zo goed.
meestal is eerst haar onderbroek een klein beetje nat en voelt ze dan pas ah ik moet pipi doen en gaat ze dan pas naar het toilet. op zich valt dat nog mee maar daar komen dan ook nog grotere accidentjes bij.
sommige weken gaan redelijk goed en andere zijn een complete ramp.
ze zit in de eerste kleuterklas(wij zijn v België), wil ook geen pamper meer aan, dus ja…
ik heb al gehad dat ze op haar potje zit en ze zegt ik kan geen pipi doen terwijl ik haar pipi hoor doen!!! volgens mij voelt ze het dus ergens toch niet aan.
de juf zei nu gisteren haar sluitspieren zullen nog niet volgroeit zijn…
wat ik een beetje raar vind want andere kinderen zijn al 1,5j proper zijn die spieren daar dan rapper gegroeit??? oké het ene kind is het andere niet, en het ene kind is vlugger in dit en het andere in iets anders maar een jaar verschil vind ik nu ook al veel…
MAAR de opmerking vd juf heeft me wel ah denken gezet…
ze heeft wel ergens een punt want mijn meid wil het wel maar ergens kan ze het niet, ze beloofd steeds opnieuw geen pipi meer te doen in hara broek en flink te zijn en 5min later hopla weeral in haar broek.

Nu weet ik niet goed…is er geen manier hoe ze deze spieren kan trainen? ik weet bij mezelf deze spier héél goed liggen, na de bevallig leren we deze opnieuw aanspannen maar hoe zou mijn meid ze kunnen leren versterken?

Volgens mij moeten ze ouder zijn om hun spieren echt te kunnen trainen. Maar weet je zeker dat het echt door haar spieren komt. Het kan ook dat ze er niet echt tijd voor vrij wil maken en dat ze het gewoon heel lang ophoud en op het laatste moment gaat. Ik weet dat Tim het gewoon lang op kan houden, want als we in de auto zitten en hij moet redt hij het met gemak tot de benzine pomp die nog een stuk verder weg is. Maar als hij thuis aan het spelen is wil hij nog wel eens last minute gaan, waardoor er al een klein plekje plas in zijn onder broek zit. Gelukkig nu bijna niet meer, maar dat heeft hij toen hij nog jonger was wel een tijdje gehad. Dan vond hij het spelen belangrijker en ging hij erg last minute. Waardoor hij nog wel eens ongelukjes had of een plekje in zijn onderbroek.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ook hier nog regelmatig kleine ongelukjes
(en af en toe een grote…)
en dat komt inderdaad door gebrek aan aandacht daarvoor.
Gewoon té druk met spelen of wat dan ook,

Ik denk ook dat het trainen van spieren geen zin heeft.
Trainen op aandacht voor de aandrang om naar de wc te gaan des te meer.

M.