Hoi meiden,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een dochterje van 5,5 maand. Zij krijgt volledig borstvoeding en hopelijk nog een hele lange tijd
Zij sliep ingebakerd en sinds twee weken niet meer. Wij hebben enorme slaapproblemen met haar gehad en door ritme en regelmaat en laten slapen op tijd (Ria Blom) maar niet laten huilen is het goed gekomen. Zo af en toe was ze wat onrustig en wilde ze niet slapen, dan kreeg ze nog een slokje en alles was prima. Maar sinds twee weken is ze ontbakerd. Daardoor slaapt ze wat minder lang maar wel goed in, tot van het weekend. We waren naar oma geweest en ze wilde niet slapen. Dus oververmoeid thuis. Nu wil ze eigenlijk niet gaan slapen zonder een slokje. Dan valt ze aan de borst in slaap zeg maar. Op zich vind ik het niet zo erg maar ik moet over 1,5 maand weer twee dagen gaan werken. Wat dan? En ze valt nu niet zelf in slaap en daardoor veel korter.
Nu ben ik zo bang dat we er niet meer vanaf komen. Dat ze niet meer zonder slokje kan slapen straks. Ze heeft geen speen. En huilen houdt ze heel lang vol. Als je haar oppakt is ze stil maar zodra je haar neerlegt is het huilen geblazen en dat zou ze theoretisch heel lang kunnen volhouden. Het is ook niet gek, ze wil gewoon mama’s borst, snap ik dat dan niet? Dus eigenlijk alleen maar mama. Wat is jullie ervaring? En hebben jullie nog tips? Alvast bedankt voor de aandacht.
Vandaag was echt een slaapramp. We moesten naar een arts voor mijn neefje dus wij moesten mee. Daardoor 3 uur niet geslapen en helemaal van slag. Het lukt haar om in slaap te vallen, voor een half uurtje. Daarna helemaal niet meer. Ben haar slokjes gaan geven maar zelfs met een slokje kon ze niet meer slapen. Ze was echt oververmoeid. Ik heb haar weer ingebakerd (niet met armen strak langs haar lijf maar armpjes in een soort slaapzakje, Puckababy) en weer een slokje gegeven. Ik legde haar neer, en wakker! Dat is lang geleden zeg dat het zo moeizaam ging. Tijdje brabbelen en weer huilen. Mama heeft haar weer aangelegd en toen viel ze in slaap. We zitten nu op 25 minuten…
Ik denk dat dit tijdelijk is,? Ik ben heel benieuwd of meer mama’s dit mee maken of hebben gemaakt?