Vorige week heb ik in een webwinkel (ik laat de naam even achterwege en noem het hierna xxx) leren slofjes gekocht voor m’n dochter. Zij had al eerder een paar gehad via xxx, maar deze waren te klein geworden. Dat was een maat M. Aangezien deze ons zeer goed bevielen en ze nooit uitvallen door elastiek, wilden we nu dus een maatje groter.
Op de site stond vermeld dat deze, maat L, een cm groter zouden zijn. De voetjes van mijn dochtertje opgemeten en inderdaad, ze had een L nodig.
Vorige week dus ontvangen. Ze leken ons meteen al groot en we twijfelden, maar ja… wat was onze keus?! M was immers te klein, dus L moest goed zijn.
Afgelopen week heeft m’n dochtertje haar nieuwe slofjes al een keer of tien verloren, ook één keer allebei tegelijk in een winkel. Verder zitten ze ook echt veel te ruim, vooral onder de enkels houdt ze veel ruimte over.
Ik heb contact opgenomen met xxx en het verhaal uitgelegd. De zooltjes hadden niet de lengte van 14 cm, maar waren 14,5 cm groot. Anderhalve cm groter dus dan de M. Ik had er geen idee van dat dit kon varieren. Als ik dat geweten had, had ik ze natuurlijk meteen opgemeten.
De vraag was wat ik voor oplossing wilde, aangezien ze het graag op willen lossen. Ik vond dit een beetje vreemd, aangezien het mijns inziens meestal zo is dat de winkel zelf met een voorstel komt.
Ik heb geschreven dat, om het probleem op te lossen, mijn dochtertje slofjes nodig heeft die wel passen. Het zijn gevoerde slofjes, dus ik kan ze ook niet nog een maand of drie laten liggen.
Reactie van xxx was dat ze me dan 20% korting willen geven op een nieuw paar. Echter heb ik er dan net de verzendkosten uit en ben ik dus twee keer geld kwijt. Punt was dat mijn dochtertje ze al aan had gehad… Tja, anders was ik er ook niet achter gekomen dat ze uitvallen.
Ik vind dit eigenlijk geen oplossing, wat vinden jullie?
Groetjes Desiree