Joey heeft zo langzamerhand steeds meer kleding in maat 86 aan, en nu had ik nog 3 slobpakjes liggen in die maat. Van oma gekregen, maar ik vind hem te oud en te groot om ze overdag aan te doen. Er zitten van die voetjes aan vast en drukknoopjes tussen de benen, en dat vind ik typisch babykleding.
Als pyama lijkt het me wel lekker nu het weer wat frisser word, maar dan heeft hij dus geen blote voetjes in de slaapzak… Kan dat wel? Hij heeft 's morgens ook steeds koude voetjes de laatste dagen, en ik wil hem ook geen deken geven…
Slobpakje in bed?
waarom zou dat niet kunnen? Gewoon lekker doen.
Ik kan er dylano overdag ook niet meer mee zien hoor, vindt ik ze veels te groot voor
Liefs Michelle
Oja hoor, die dingen zijn ideaal als pyjamaatjes! Gewoon lekker doen als je denkt dat het voor hem lekker is.

Ik gebruik ze eigenlijk altijd in bed en nooit gebruikt overdag… Dus lekker als pyama gebruiken hoor!

Haha, nee… daar wil ik Seth ok niet meer in zien!
Maar wel een goed idee om ze 's nachts te gebruiken!
Want ik heb er ook nog een paar liggen.
Liefs, Anne
Voetjes en handjes willen nog weleens koud aanvoelen maar dat betekent niet dat je kindje het ook koud heeft. Die kleintjes hebben heel vaak handen en voeten als ijsklompjes maar dat zegt niks over hoe warm ze het hebben.
Als het nekje lekker warm aanvoelt is er niks aan de hand. Onze meiden hebben altijd met blote voetjes in hun slaapzakken gelegen. Niks mis mee. Dus gewoon lekker doen voor die kleine man.
Groetekes, Sje
Nou oke, dan ga ik ze gewoon als pyama gebruiken! Ik twijfelde of het wel kon, omdat je op een gegeven moment ook de sokjes uit moest laten, en dit is toch een beetje als sokjes, al zit er geen strakke rand aan om de enkeltjes.
Ik weet wel dat handjes en voetjes koud mogen zijn, maar vind het toch altijd een beetje zielig… Als ik zelf koude handen en voeten heb vind ik dat heel vervelend, hoewel ik het dan ook verder niet koud heb. Vanavond maar eens proberen, wie weet blijft hij dan ook wat warmer
Ik dacht ook dat je de voetjes bloot moest laten ivm warmte kwijt kunnen. Als baby doen ze dit via het hoofd maar daarna ook via de voeten. Ik zou het dus niet doen persoonlijk… Ligt hij dan ook nog in een slaapzak?
Groetjes van Christa
Noa ligt ook in slaapzak en heeft 9 van de 10 keer een pyama met voetjes aan… Nooit problemen mee gehad.

Het hoeft ook geen probleem te zijn maar dit is wat ik altijd geleerd heb en ik kan me er iets bij voorstellen. Daarbij kan ik me niet voorstellen dat als je al in zo een zak ligt, je dan nog koude voeten zou kunnen hebben ( ook al voelen ze dus koud aan). Maar zoals met alles, je moet doen waar je je goed bij voelt en wat je kindje prettig vind.
Groetjes van Christa
Nora heeft ook altijd koude handjes en voetjes, maar inderdaad wat Sje al zegt, als het nekje maar warm is, hoef je geen zorgen te maken.
Soms vergeet ik Nora de sokjes uit te doen en haal ik haar 's morgens uit bed en denk ik: verrek! Vergeten de sokjes uit te doen! Dus de ene nacht heeft ze wel sokjes aan en de andere nacht niet. Krijgt ze niks van!

Ik leg Tim ook met blote voetjes in zijn trappelzak. Maar je kan het gewoon proberen en als hij het te warm heeft, weet je ook meteen dat het niets is voor de nacht.
Maar even iets anders, heeft Joey nu al maat 86? Tim groeit boven gemiddeld, maar zit nog steeds in maat 80 en hij is ruim 14 maanden.
Groetjes,
Sandra
persoonlijk zou ik het zelf ook niet doen… hier is nl in mijn kraamtijd al op gehamert dat je de sokjes (zodra ze zelf hun lichaamstemp kunnen houden) niet aan mag doen. Dit omdat ze dan hun warmte niet meer kwijt kunnen.
Tja en dan zegt mijn gevoel toch dat die pakjes extra dubbel zijn. Jurian ligt met romper lange mouwen en slaapzak aan verder niks… en dan zweet meneertje al.
Jurian is pas net in maat 80 en volgens het cb een lange jongen.

Nou ik heb het welk gedaan… Maar het ging goed, hij voelde lekker warm aan, niet overdreven warm ofzo!
Maat 80 heeft hij het meeste aan, maar 86 past ook. Ik vind het ook heel groot lijken, want een kindje op mijn werk is bijna 1,5 en draagt ook maat 86! Maar ik doe ook alle was in de droger, en dat krimpt allemaal een beetje, misschien dat hij daardoro een maatje groter draagt dan hij eigenlijk zou hebben…
Ja hoor Sandra, het kan dat Joey 86 heeft. Bo heeft dat geloof ik ook, toch Wil? Het zijn gewoon flinke binkjes! Eva gaat nog lang 74 dragen, dat zit nog prima, maar ja, dat is dan ook een meisje!
@ MiniBoy: je hebt de foto van Jurrian in de zwemband al lang hier staan, maar toch denk ik elke keer als ik 'm zie: ‘Wat een lieve foto!’ Gewoon hoe Jurrian in die band zit!
Groetjes Rainbow, trotse mama
[quote]
Dankje Vind hem ook zo lief, hij trekt zo’n schattig bekkie
Ja, zo van: ‘Hmmm, hmmm, hmmm, lekker zwemmen!’ Een heel eigenwijs bekkie!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Jack wordt in december 2 en die past ook nog maat 86 maar gaat nu over naar 92. Alleen qua lengte hoor, want dik is ie niet bepaald.
Dat van die warmte via de voetjes heb ik ook geleerd tijdens mijn kraamperiode. Precies zoals Mini Boy zegt.
Maar nogmaals: doe waar je je goed bij voelt!
Groetjes van Christa