Slissen

Maeike is nu 21 maanden en praat nog niet zo heel veel een enkel woordje zegt ze meer niet …Dat geeft niks hoor ze begrijpt ontzettend veel en misschien gaat ze straks ineens heel goed praten , heb het bij meer kinderen gezien( Xander was wel ontzettend vlug met praten en praat nu nog steeds ontzettend goed) maar goed …de paar woordjes die Maeike zegt en waar de s in voorkomt , merk ik dat ze slist …Kan dit omdat ze een tutje heeft??Ik moet zeggen ze heeft het hem niet een hele tijd in de mond maar wel vaak …Het is meestal zo dat ik hem weg leg en ze gaat er dan zelf om vragen …Als ik hem dan niet geef en zeg waarom ze hem niet krijgt huilt ze hartverscheurend…ja sorry en vind dat dan zo zielig dat ik het dan maar weer geef( zwakte van me)

Weet iemand dit toevallig???Thanxxx

heb ze alle 7 op een rij .ze werken alleen in ploegendienst

ja dat kan heel goed met de speen te maken hebben

je kan wel proberen uit te leggen dat ze hem alleen mag met slapen in bed en overdag als ze niet slaapt dat ze een knuffeltje mag of een troeldoekje

mijn oppas kindje is ook 21 maanden en mag hem alleen met slapen en dat gaat heel goed,maar die praat al heel duidelijk en ook best wel veel,maar ieder kind op zijn/haar tempo

Hoi,
hier een ervaringsdeskundige, haha!
Grapje hoor!
Maar de meeste hier weten het verhaal van Stephan wel.
Ik denk dat het nog te vroeg is om je echt zorgen te maken hoor.
21 maanden is nog jong en de ene is gewoon sneller dan de ander.
Wel kan dat tutje de boel beinvloeden, maar ja…hoe je haar daar vanaf helpt ?!

Succes!

Groetjes, mamma van Stephan

Ik denk dat het ook een goed idee is en dat ze de leeftijd heeft om dat tutje langzamerhand af te leren, zoals Bianca al opperde. Dat scheelt je misschien wel wat logopedie-bezoeken in de toekomst.

Over het praten zei jezelf ook al dat ze gerust straks ontzettend goed en veel zal kunnen gaan praten, want dat heb ik bij Jens gezien. Die kon maar een stuk of 20 woorden toen ie rond de leeftijd van 21 maanden zat, maar met 23 maanden begon ie opeens hele zinnen te spuien (ik verdenk een goede invloed van de kraamverzorgster).

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Het is natuurlijk het ene voor het andere, niemand is gelijk. Onze Evianne heeft ook een tutter ( hahaha zoals jullie die noemen ) ( wij noemen het fiepje ) Ze mag die nu nog alleen maar s`nachts of als ze echt mega verdriet heeft ( komt haast nooit voor hahaha ) Ze had verder geen knuffel of lapje waar ze zich aan optrok, nu heb ik twee dezelfde zachte kleine knuffeltjes gekocht en daar een fiepje ( tutter )aan gemaakt zodat ze deze wat meer bij zich zou nemen als ze daar behoefte aan heeft. Ik geef haar nu steeds vaker ook het knuffeltje waar het fiepje ( tutter )niet aan vast zit en dat lijkt te gaan werken. Misschien kun je zo proberen van die tutter af te komen

Groetjes Astrid