Slissen, of komt het goed?

Heey,

Seth begint net sinds een week zich wat meer bezig te houden met praten ed.
Nu zegt hij nog steeds niet veel woorden, maar hij probeerd wel veel te zeggen, en praat sommige woorden ook na.
Ook maakt hij nu verschillende dierengeluiden.

Maar, wat ik me afvroeg: Vandaag praatte hij me bijvoorbeeld na: Sjas (jas), en een beetje slissend. Hadden jullie kindjes het ook in het begin, of hoe ging dat?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Volgens mij slissen alle kindjes in het begin en komt het vanzelf goed. Althans, bij onze oudste kwam het vanzelf goed, de jongste sliste toen ze bijna 3 was nog steeds en toen heb ik het voor de zekerheid toch bij de huisarts aangekaart om bijv. met logopedie te beginnen.

2 maanden voor haar 3e verjaardag begonnen we met logopedie en 4 maanden na haar 3e verjaardag was ze daarmee klaar. In de maanden daarna had ze nog weleens kleine terugvallen als ze moe was, maar verder is ze helemaal van het slissen af.

Ik zou me nu op deze leeftijd nog geen moment zorgen maken. Tegen de tijd dat die kleine man 3 is, kun je het alsnog aankaarten bij de huisarts.

Overigens beginnen veel logopedisten er niet aan om met zulke jonge kindjes aan de slag te gaan. Gelukkig zat er hier een in de wijk die het wel deed!

Groetekes, Sje

Rico doet dat ook een beetje,
hij praat ook heel erg door zijn neus. je hoort bij alles wat hij zegt een knorretje.

Ik zou me er absoluut niet druk over maken Anne. Eva slist niet aan het begin van woorden, maar eindigt een woord soms wel raar. Bv ‘jas’ is ‘jasj’ en ze zegt ‘tasj’. Overal zit een extra sj achter. Hebben heel veel kindjes! Komt echt wel goed en zo niet, dan kun je altijd naar de logopedist als Seth ouder is. Wel fijn dat hij nu ook echt begint met praten. Vind je dat niet leuk! Klinkt zo lief!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Zeker, ik ben echt mega trots op hem, maar verwacht er nog niet teveel van

Fijn dat meer kindjes dat hebben, dat vroeg ik me af… om dat ik eigenlijk nog nooit een kindje van zijn leeftijd heb horen praten
Ben weer gerustgesteld!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hier nog een slisser, ik maak me er ook niet druk om hoor

Groetjes,

Michèle