Sinds een paar dagen poept Joep ineens wel 3x per dag. En dan is zijn ontlasting vrij slijmerig, het is geen diaree maar wel dunnig met wat normale ontlasting. Van alles wat dus. Vooral dat slijm zit me niet echt lekker.
Hij is nu een jaar en krijgt nu dus ook wel wat ander eten dan voorheen maar niet heel veel anders of heel veel in 1 keer. Gelukkig drinkt hij goed en is verder ook vrolijk. Maar toch, misschien kunnen jullie mij vertellen wat het kan zijn?
Misschien tanden?
Slijmerige ontlasting
beste mamanje
ik zou hier mee even naar de dokter gaan , bij mijn dochter is het precies het zelfde verhaal maar bij haar zit er dan ook nog bloed bij maar bij haar is het wel diaree.
zij is hier onder ook erg vrolijk en drinkt goed erg veel zelfs.
ik heb vorige week kweekjes af moeten nemen en daarvan komt de uitslag pas donderdag binnen .
ben dus benieuwt.
dus bel de dokter voor dat je met het zelfde probleem komt te zitten als ik.
gr de mama van leyla
veronique daniels
Kan zijn dat-ie gewoon last heeft van de warmte. Darmen reageren daarop.
En verder zit rond het jaar een sprongetje. Dat kan ook de oorzaak zijn.
Groetekes, Sje
als ik het zo lees zeg ik ook door de warmte!
Maar kan ook een infectie of buikgriepje zijn dat heerst hier ook weer heb ik horen vertellen.
als je het niet vertrouwd gewoon even naar de huisarts.
groetjes GYtha.
Zoals jij het zegt lijkt het best veel op tanden poep… Ruikt ie ook zuur?? Toen Noa haar tandjes kreeg, had ze ook hele dunne, slijmerige poep…
Maar als je twijfelt, altijd naar de huisarts gaan!!
Groetjes Nicole
Het ruikt inderdaad zuur!
Gisteren bij de oppas ook vreselijk gepoept en toen ik met hem thuis kwam weer een luier vol zure troep, gelukkig was het niet meer zo slijmerig.Ben vergeten vandaag op de creche te vragen hoe het met het poepen was gegaan, jammer was wel even benieuwd.
Ik heb niet de indruk dat Joep er last van heeft, hij drinkt de laatste dagen ook echt heel veel en dat moet er natuurlijk ook ergens weer uit…
ja idd hele grote kans dat het tandenpoep is!! als ie verder niet klaagt over buikpijn of wat dan ook, zou ik me niet al te grote zorgen maken…
het is alleen minder aangenaam voor de medemens door de geur haha…
Liefs, Nicole & Noa