Onze dochter is al 2 weken flink verkouden (snot/loopneus met regelmatig slijm ophoesten) en gisteren ging ze ineens slijm overgeven. Ze had net haar eten op, maar dat bleef dus in haar maagje. Alleen het slijm kwam eruit. Nu moest ze wel vaker eerst hard hoesten en dan kokhalzen, maar verder niet.
Hoort dit ook nog bij een typische verkoudheid? Ik heb het namelijk nog niet eerder meegemaakt dat ze ook slijm ging overgeven?!
Slijm overgeven
Ja herkenbaar bij zowel mijn zoon als mn dochter (beiden hebben last van zware verkoudheden)… Of het bij een typische verkoudheid hoort weet ik niet, merk wel dat ze beiden een stuk vrijer ademen (logisch) als ze slijm overgegeven hebben.
Beterschap voor je kleine meid.
Groetjes Nancy
Ik hoop ook dat het nu wat beter gaat worden. Overigens, vannaacht heeft ze niet meer gehoest, dus dat scheelt wel. Ook voor papa en mama, haha, die in de kamer naast haar slapen.
Dat slijm zal niet uit haar maag gekomen zijn, maar uit haar longen/luchtpijp. Anders was haar eten ook meegekomen.
Zolang het slijm gewoon helder is, hoef je geen actie ondernemen. Groen of geel slijm is een ander verhaal. Dan voor de zekerheid even de huisarts bellen.
Heb je al naar haar longen laten luisteren.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 04 May 2012 14:10:01
Vrijdagmiddag toch maar even naar de huisarts gegaan. Haar longen waren gelukkig schoon, maar wel een keelontsteking. Daar heeft ze nu een kuurtje voor gekregen, en gelukkig gaat het al wat beter!