Slijm ophoesten

Mijn dochter van 11 maanden is alweer een week ziek. Sinds gister doet ze ook veel slijm ophoesten. Gister na de laatste avondfles heeft ze zoveel slijm overgegeven dat ze er bijna in stikte. Ze heeft geen koorts en drinken doet ze ook. Wel heeft ze een snotneusje. Met slapen rocheld ze ook en valt door het hoesten niet in slaap daarom heb ik hoofdeinde verhoogd zodat ze wat rechter ligt. Bisolvon neusspray, ui. Pffff het helpt allemaal niet. Ik heb de melk vandaag maar gelaten op advies van mijn schoonmoeder omdat de slijmvorming hierdoor blijkbaar meer wordt. vandaag heeft ze alleen maar fruithap en groentehap gehad en veel laten drinken. \boterham, soepstengel of liga hoeft ze ook niet. Wat zijn de alternatieven voor de pap die nu weggevallen is en de laatste avondfles en morgen de ochtendfles ben ik me nu af aan het vragen. |Misschien twee fruithapjes en twee groentehapjes? pfffff ik weet het niet. Heeft iemand ideeen?

chantal

Ik heb met Emilie gehad dat ze erg veel hoestte en ook slijm, en dat bleek uiteindelijk een allergie te zijn (winter, verwarming aan, droge lucht, stof etc). Het probleem bij kleine kinderen is dat ze nog niet kunnen zeggen waarvoor ze allergies zijn. (pas met 6 jaar zijn er testen waar je echt zeker van zijn). Emilie heb ik toen een bevochtiger op de kamer gezet (let wel op, je moet er eentje kopen waar je dus de vochtigheidspercentage kan regelen) en ze heeft een babyinhaler met medicijnen gekregenen dat heeft heel goed geholpen.
De dokter vroeg ook of er allergie (astma of hooikoorts) heersde in de familie en daar kon ik gelijk ja opzeggen (hooikoorts komt bij mij en mijn familie voor), dus is de kans dat zij allergisch is ook vrij groot.
Slijmvorming in de keel komt vaak door de snottereus die weer opgewekt wordt door allergie (voor stof, huismijt etc, dat met name in de winter door de verwarming extra word aangedikt).
Als je kindje allergisch is dan moet je regelmatig haar knuffels in de vriezer gooien en/of wassen, en indien ze tapijt in haar kamertje heef vervangen met een andere vloer. Geen hemeltjes boven het bed etc. Alles waar veel stof zich kan ontwikkelen weghalen.
Succes! Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

vervelend hoor!! Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!
Eet ze normaal een boterham? Want pap hoeven ze niet, als ze ook brood eten. Door melk wordt het slijm idd veel dikker, dus even geen melk kan een oplossing zijn. Als ze maar goed drinkt! Dat is heel belangrijk!
Ik zou even naar de huisarts gaan, of bellen, om te vragen over het slijm en het eten enzo!

Ik ben vandaag met haar naar de dokter geweest. Heeft alweer een anti-bioticakuur gekregen. Als het vlak na de antibiotica weer zou terug komen dan word ik doorverwezen naar de kinderarts. Hij zei inderdaad ook dat het een voorbode van bronchitus of allergie kan zijn. Afwachten dus. Ik ga in iedergal wel een luchtbevochtiger kopen wat ik merk als ik een kommetje kokend water met vicks op haar kamer zet dan wordt het hoesten beduidend minder. Ik geef haar nu wel weer melk inplaats van 6 schepjes naar 3 schepjes op 200cc. De nacht komt ze anders niet door. Die boterham wil ze nog steeds niet, maar dat heeft ze nog nooit graag gehad. Ik blijf het haar wel aanbieden. Nou ik hoop dat die antibiotica helpt en anders hoop ik dat de kinderarts de goede diagnose kan geven. Maar ja afwachten dus. Wel allemaal vermoeiend dat aanmoderen. Ik wil jullie bedanken voor jullie reactie’s bedankt voor de tips.
groetjes chantal

chantal

Denken jullie dat ze kunnen stikken in het slijm? hoor snachts zulke rare geluiden, kan er bijna niet van slapen. Mijn dochtertje van vandaag precies 3 maanden en 3 weken hoest en niest best veel sinds 2 dagen. Ook hoor ik slijm in haar neusje of mondje en er zitten harde korstjes in haar neus. Ik heb otrivin doseerspray voor baby’s gehaald maar ik durf het er niet in te spuiten… Hoe reageren babys daar op?

Hoop dat het snel weer over is, vind het echt zielig en ben een beetje bang voor die rare geluiden van het slijm.

groetjes, lennie.

ps: als ze de fles drinkt kan ik niet echt merken dat haar neus verstopt zit, ze drinkt gewoon rustig door.

Hoi lennie,
Ik haal bij mijn dochter de snot uit haar neusje met een neuspompje. Daarna spuit ik met de neusspray. Het is belangrijk om te doen vanwege oorontsteking daarom moet dat goed open blijven. Ook maak ik haar neusje schoon met natte watjes die ik tussen mijn handen wrijf zodat de watten in haar neus passen. Dan krijgt ze beter adem. Als ik jou was zou ik eens de huiarts bellen want ik weet niet als zo’n kleine jonge baby de kracht heeft om het slijm op te hoesten. Ik heb nina van 11 manden moeten helpen zondag met een vinger in de keel om de slijm eruit te halen want ze kreeg het niet op eigen kracht eruit. Ik dacht dat ze stikte. Ik Maak me ook zorgen, ik vind het eng en slaap daarom ook echt niet rustig. Ik hoop dat die antibiotica helpt bij mijn dochter…
groetjes chantal

chantal

Hoi Hoi
Nou de tweede antibiotica kuur heeft niet gewerkt. Ze hoest nog steeds slijm op. Ik ben doorverwezen naar de kinderarts in het ziekenhuis. Ik moet er morgen om 14.00 zijn. Ze gaan dan 2 uur lang tests met haar doen om te kijken waar het vandaan komt. Misschien toch allergie of zo of broncitus. Heeft al eens eerder iemand zoeen test laten doen? Wat doen ze dan prikken?Hoe werkt zoeen test?
Pfffff wat een gedoe allemaal. Ik wou dat het eens stopte constant naar dokter en zo. Ik wil dat ze beter word. Ik ben al een maand met haar bezig.
groetjes chantal

chantal

Ja joh, ik herken het hoor, bij Emilie kwamen ze pas na een maand achter dat het geen verkoudheid was maar allergie. Tenminste, daar kwam mijn huidige huisarts dus achter, door in het neusje te kijken en te zien dat de kleur afweek, wat duidde op allergie. Daarna is het heel snel te zien of hij gelijk had, omdat de medicijnen die hij meegaf werkte.
En die bevochtiger in haar kamer werte goed.
Geen idee wat ze in het ziekenhuis gaan doen bij jullie, maar ik weet wel dat men tot 5 à 6 jaar geen tests kunnen doen die met 100% zekerheid aangeven waarboor je kind allergisch is. Ik denk dat ze alleen gaan kijken of ze echt een allergische reactie heeft of inderdaad een brochitus. Heel veel succes met je dochter en dit avontuur!

Hoi hoi
Gister naar het ziekenhuis geweest. Ze denken niet dat het allegie is ook omdat het niet in onze familie zit. Zeiden eerst dat ze testen gingen doen. Ze denken dat Nina gewoon pech heeft met twee virusinfecties achter elkaar. De longen zijn schoon. Oren en keel waren ook goed. Ik moet over drie weken terug als het niet weg is. Dan gaan ze kijken naar de neusammandelen. De keelamandelen waren goed. Dus ja moet nu weer afwachten. Heb niet het gevoel dat ik echt geholpen ben nu. Meer kunnen ze niet doen zei kinderarts. Als het binnen nu en een week niet minder wordt ga ik eens naar een andere kinderarts. Vannacht weer zo’n hoestbui gehad dacht even dat ze stikte haalde lang geen adem voor mijn gevoel. Dit had ik ook tegen kinderarts gezegt van de vorige keer dat ze dat ook had en die zei dat het lichaam van nina zoiets best aankan en dat ik niet bang hooefde te zijn dat ze stikken zal. Maar ja ik vind het maar eng allemaal
groetjes Chantal

chantal

chantal ik denk dat je je er bij neer moet leggen en niet naar een andere kinderarts moet gaan er zijn veel kinderen ziek op het ogenlik en veel volwassenen een nichtje van mij die is ook niet zo oud zelfs jonger en die had precies hetzelfde als jou dochter je kan ook te overbezorgd zijn als verder alles goed is verder geen zorgen maken kleine kinderen zijn vaker ziek dan je denkt

Weet niet of het al eerder is genoemd, maar als ze slijm in hun keel of neus hebben is het aan te raden om een kussen onder het matras te doen zodat ze met het hoofd iets hoger liggen!!! HET WERKT ECHT!!!

groetjes, lennie

Hoi hoi
Ik heb de matras al lang hoger liggen. Het begint erop te lijken dat Nina al een beetje op aan het knappen is . Misschien is een andere kinderarts toch niet nodig. Misschien ben ik wel inderdaad een overbezorgde moeder…
groetjes chantal

chantal

chantal,

ken het van mezlef hoor meid niks mis mee

beter overbezorgd dan helemaal niet ja toch

Dat is waar. thanks groetjes chantal

chantal