Slijm en krampjes?

Oke ik weet het even niet meer…
Sinds kort weer mama geworden van een zoontje
die gister 6 weken was. Vanaf vorige week ben
ik zo aan het rommelen met hem.
Vorige week leek het meer op een sprongetje…
Slecht slapen,juist veel willen drinken en niet
in de box willen spelen.

Vanaf gister geef ik hem de fles en begint hij
tijdens het drinken al een beetje te huilen…
Na de fles gaat het even goed en stopt hij niet met
huilen! Zo erg dat hij niet meer troostbaar is
en dat we uit wanhoop hem na een half uur weer
in bed legden waar hij gelukkig na verloop van
tijd in slaap viel.

Nu heb ik hem net de fles gegeven en heeft
hij 2x wat slijm gespuugd. Heb het idee dat het
probleem is maar hij is verder niet verkouden.

Vandaag het cb gebeld en die gooiden het
toch op darmkrampjes. Daar krijgt hij vanaf
1 week al Infacol voor en ben sinds vandaag
overgestapt op Nutrilon Omneo.

Vraag me nu af of het echt de krampjes zijn
waar hij last van heeft. Kan dat nu plotseling
heel heftig zijn? Erg is niets veranderd qua voeding
of iets dergelijks.
Heb meer het idee dat het slijm hem dwarszit…
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hebben jullie tips?

Nu 2 flesjes Omneo gedronken. Nu was hij rustig
en niet huilerig. Misschien toch last van het slijm
gehad. Hoop dat het zo blijft!

Hoi Tippiwan,

Ik heb hier geen ervaring mee maar wilde je toch even sterkte wensen. Wat vervelend he als je ukkie iets mankeert en je weet niet wat er aan de hand is, bah.

Misschien een keer een ostheopaat bezoeken als de klachten blijven ondanks de omneo?

Sterkte en een dikke knuffel voor je mannetje.
groetjes,
Wendy

Nou toevallig zijn we vorige week naar de osteopaat
geweest! Was meer een check up…
Met onze oudste zoon zijn we toen ook geweest
voor zijn voorkeurshouding wat na 2 behandelingen
helemaal weg was.
Hij was helemaal goed gekeurd maar voelde
wel wat spanning op zijn darmpjes…
Verder bakeren we hem al 3 weken in.
Gelukkig gaat dat al de goede kant op
Eerst huilde hij 3 kwartier en dan viel hij pas
in slaap. Nu is het nog maar een kwartier…
Ik hoop zo dat het morgen wat beter gaat en
want ik mis mijn vrolijke ventje zo!
En begin nu zo moedeloos te worden van het
gehuil heel de dag…

Zo zielig he, konden ze maar zeggen wat er aan de hand is…
De omneo werkte hier altijd perfect, heeft ze dan ook tot 8 maanden gehad, daarna pas weer standaard. Hoop voor jou dat dat bij jou ook zo is en dat het probleem daarmee is opgelost. Sterkte igg!

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Gisteravond na zijn flesje van 19.00 was hij weliswaar rustig!
's Avonds kwam hij om 23.15 weer voor zijn fles zonder hem wakker te moeten maken. dat is wel bijzonder want vaak slaat hij deze fles over en komt hij pas 's nachts. Om 02.30 kwam hij weer en vanaf 4.00 was hij een beetje onrustig…
Meerdere keren gehuild terwijl we daar nog nooit last van hebben gehad.
Om 5.30 werd hij weer wakker voor zijn fles…
Normaal geef ik Nutrilon Forte in zijn laatste fles zodat hij wat meer verzadigd is. Kan ik dat nu ook combineren of mengen met de Omneo?

Ik zou zo graag over willen gaan op 6 flessen ipv 7. 4 uur tussen de voedingen haalt hij echt nog niet en soms kan ik het een half uurtje rekken…Hij komt eigenlijk altijd netjes om de 3 uur overdag. Na zijn fles van 19.00/20.00 valt hij in een diepe slaap en soms maak ik hem wakker voor de fles van 23.00 maar soms laat ik hem ook door slapen… Als ik hem wakker maak dan komt hij gerust 3 uur later weer… En als ik hem laat slapen dan slaat hij dus de fles van 23.00 over en komt hij 's nachts dus 2x… Iemand die dit probleem herkent?

Vandaag gaat het trouwens weer stukken beter! Hij heeft weer lekker in de box gespeeld. Inbakeren gaat nog steeds prima, soms hoor ik hem wat huilen maar hij wordt uit zichzelf stil gelukkig. Ben blij dat ik weer heerlijk met hem kan kroelen zonder dat hij het op een huilen zet!

humz dat is vervelend.

Bij krampjes gebruik ik altijd ABC Dophilus poeder. Dit is natuurlijk, een soort yakult voor kinderen en werkt binnen een dag. Dat Infacol is zo onwijs chemisch en mijn neefje kan er bijvoorbeeld niet tegen. Bij hem wordt het alleen erger.

Ik kan overigens niet over erge krampjes meepraten. Abby had de ’ gewone ’ klachtjes, maar niets extreems.
Succes

Greetz,
Yadi en Abby

Wat vervelend zeg en herkenbaar van de eerste weken. Ik zou in ieder geval wel vaste tijden aanhouden. In ieder geval die van de avond. Ook al sliep hij hier nog om 23.00 uur ik maakte hem altijd wakker voor de fles. Ik zou niet de ene keer wel en de andere keer niet doen. Misschien Nutriton gebruiken om te verdikken? Succes in ieder geval.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Van de Omneo kwam hij steeds eerder voor zijn fles…en het is al zo’n hongeig baasje. 's Avonds toch weer de forte gaan gebruiken en nu komt hij niet meer na 3 uur… Infacol heeft bij ons vanaf het begin goed geholpen dus dat gebruik ik nog steeds voor iedere voeding.
Van de krampjes heeft hij nu helemaal geen last meer.
Vandaag begonnen om meer aan te bieden…150 ml, nu kijken of er meer tijd tussen de flessen komt en moet zeggen dat het tot nu toe aardig gaat.

Gisteravond om 19.45 een fles toen gaan slapen tot 01.15…
Was zelf in slaap gevallen dus heb hem niet meer wakker kunnen maken om 23.00…
Toen vanochtend om 6.00 en vanochtend was het 10.00 voor zijn fles.
Dus er zit nu steeds meer tijd tussen…

Hoe doen jullie dat? Ik val met tv kijken rond een uur of 22.00 echt in slaap en dan moet hij een uurtje later nog een fles. Zetten jullie de wekker ofzo?
Ik vind het eigenlijk fijner om hem zelf te laten komen, dan maar 2x eruit 'snachts…heb nu toch nog verlof…

Ik zette de wekker van mijn telefoon. Viel idd ook regelmatig op de bank in slaap…

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Mijn dochter had in de eerste weken ook heel veel last met het vinden van een goed ritme. Op advies van de kinderarts ben ik toen alleen de eerste (7.00u) en de laatste (23.00u) op vaste tijden gaan geven. De overige flessen als mn dochter er zelf voor kwam. De kleintjes kunnen heel goed een eigen ritme aangeven en mocht je merken dat je zoontje gewoon nog honger heeft zou ik de flessen ook ophogen. Mijn dochter zat met een maand op 5x150cc en niet veel later op 5x 180cc. Ook een hongerige meid had ik!!
Succes!

Lilypie Second Birthday tickers

Oja, idd om 23.00 heb ik altijd de wekker gezet!

Lilypie Second Birthday tickers

Vanaf gister begonnen om de flessen op te hogen naar 150 ml en moet zeggen dat ik er een heel ander kind voor terug heb gekregen!
Hij kwam heel de dag netjes om de 4 uur! Kreeg gistermiddag voor het eerst zijn stralende glimlach een paar keer te zien…SMELT!
Gisteravond werd hij uit zichzelf wakker om 22.15 en vannacht was het 02.30 en vanochtend 7.00.
Dus vandaag ga ik het schema 7.00/11.00/15.00/19.00/23.00 aanhouden.
Moet zeggen dat niet alleen hij maar ook ik het schema weer heerlijk vindt.
Geen gerommel, je weet waar je aan toe ben! Kortom heerlijk!

Nu alleen nog doorslapen 's nachts maar dat later wel.
ben al blij dat ik een schema heb!

Had je topic gemist omdat ik op vakantie was. Maar was even tobben met de kleine … Moeilijk is dat dan hé. Je kijkt je kindje soms bijna groot … vooral op zulke momenten.

Hier hebben wij al snel de voeding opgehoogd omdat volgens het cb Levi dit gewoon nodig had. En … hij komt al heel lang niet meer snachts (pas om 8 uur/half 9) en ik maak hem altijd om 23.00 uur nog even wakker.

Hij krijgt nu (al ruim 3 weken):
8.00/8.30 ---- 180 water + 6 schepjes
12.00/12.30 ---- 180 water + 6 schepjes
16.00/16.30 ---- 180 water + 6 schepjes
20.00 uur -----150 water + 5 schepjes
23.00 uur ----- 150 water + 5 schepjes

Hierbij meng ik de friso forte en standaard door elkaar.

Momenteel hier ook veel slijm etc. denk toch dat dit verkoudheid is…

Ja was even tobben maar ben blij dat het nu de goede kant op gaat.
Slapen overdag gaat nu stukken beter dankzij het inbakeren. Vaak moet hij soms heel hard huilen een paar minuten maar dan valt hij toch in slaap. Een enkele keer horen we hem helemaal niet en slaapt hij van fles tot fles.
Alleen na de fles van 15.00 dan slaapt hij vrij onrustig. Huilt veel en soms valt hij dan weer even in slaap…Erg handig als je moet koken, eten, kind eten geven…kortom je kent het wel!

Nu ik om de 4 uur geef wordt hij’s avonds uit zichzelf wakker!
Hoef ik ook niet meer op de tijd te letten als ik in slaap ben gevallen…

Gisteravond werd hij om 22.45 uit zichzelf wakker en vannacht was het 04.00.
En vanochtend weer 07.00 dus prima op schema. Merk dat hij 's nachts nu iets later gaat komen dus er zit vooruitgang in…