Slechter slapen

Hallo

Ik heb even een vraagje.
Onze zoon wordt volgende week zondag een jaar.
En nou is hij dus een week of 2 aan het vervelen met het slapen.
Hij wordt soms om 4 uur 's nachts wakker of om 5 uur begint dan te huilen en krijgen hem dan niet meer stil en hij komt dan met de armpjes omhoog dat hij uit bed wil.
Dus haal ik hem uit bed en leg hem maar bij ons in bed ik weet dat dat niet de goede oplossing is maar ja hij gilt anders de hele boel bij elkaar(en daar worden de buren niet vrolijk van).
En bij ons in bed valt hij dan gelijk weer in slaap.
Weet iemand misschien een oplossing om hem wel de hele nacht door te laten slapen?
Is dit misschien een fase waar hij in zit?

Groetjes Peesje

Rond het jaar gaan ze allemaal moeilijk doen met eten en/of slapen. Het is dus een fase. Puur uitproberen! En vooral proberen om uiteindelijk lekker tussen papa en mama in te komen. En dat is-em dus al gelukt! Hij lacht zich suf dat het hem inmiddels gelukt is!

Toverwoord: negeren! Als er niks aan de hand kan zijn (pijn, vieze luier, ziek, koorts, etc.) dan maar laten huilen. Valt vanzelf in slaap! Ook geen fles ofzo geven! Ook niet zijn kamertje uit, gewoon in zijn kamertje even troosten, kusje, slokje water en weer liggen!

Nooit bij je in bed nemen in zulke gevallen want voor je het weet is de weg terug alleen maar steeds moeilijker.

Dus laten huilen en dan valt-ie weer in slaap. Het gaat je mogelijk wat nachten kosten maar dan weet-ie wel dat er niet met papa en mama te sollen is en dat hij gewoon in zijn eigen bedje verder moet slapen. Stel desnoods de buren ervan op de hoogte dat het een paar nachten kermis kan zijn, maar dat het daarna als het goed is klaar is met de pret.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Oct 2011 16:15:45