Slechter slapen

Hallo…

Ik heb een dochter van 4 mnden oud en sinds een week slaapt ze slechter ze ligt dan lekker rustig te slapen word in een keer wakker en begint heel hard te schreeuwen… (Normaal slaapt ze gewoon goed) Als ik ga kijken word ze soms wel rustiger maar soms ook niet… Als ze wakker is is ze gewoon vrolijk en heeft op het eerste gezicht nergens last van… Vind het zo zielig maar weet zo echt niet wat er zou kunnen zijn…
Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

ze zit in een hele vervelende sprong (zie het oei ik groei! boek)
je kunt niets doen alleen afwachten en je dochtertje zoveel mogelijk hierin bijstaan, want ze kunnen door een sprong angstig zijn en willen een beetje Terug naar mama waar het veilig en warm is. dadelijk gaat er weer een nieuwe wereld voor dr open en dan kan ze ineens weer nieuwe dingen.
komt helemaal goed hoor! alleen deze sprong kan 5 weken duren maar dat is per kind verschillend

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja had ik ook al aan gedacht maar leek me nog erg vroeg maar wat je zegt we wachtten het gewoon af en dan komt het wel goed. 5 weken is best lang trouwens hoop dat het snel voorbij is…
Bedankt voor je reactie

Die rond de 4 maanden heb ik tot nu toe als langste en zwaarste ervaren. Hij duurt gelukkig niet aan een stuk door, Het is pieken en dalen zeg maar

Groetjes,

Michèle

Meiden, wacht maar tot die van 15 maanden…(ik weet ook wel dat het per kindje kan verschillen hoor). Maar hier was deze sprong, en hij is nog niet helemaal over, echt de meest lange en nare sprong. Ook leuk in combinatie met het krijgen van kiezen overigens

Groetjes van Christa

Ha ha ha ik zei ook tot nu toe he… 15 maanden is nog zo ver weg voor ons. In die tijd kan ik wel een tweede krijgen

Groetjes,

Michèle

Mijn zoontje van 6 maanden (vandaag geworden) slaapt al weken lang niet meer goed. Hij krijgt genoeg te eten en drinken. PLus is hij vrolijk. Zijn tandjes zijn ook doorgekomen. Zelfs de nachten worden erger en erger. Ik begin uitgeput te raken. PLus dat ik nog een kind van bijna 2 jaar heb die vroeg wakker wordt.

Ben met de tweede naar de dokter geweest en bleek ook nog eens dat hij de zesde ziekte had te pakken. Dat is nu onlangs al weer over. Alleen nu is zijn ritme helemaal weg. En ik weet even niet meer wat te doen…

Maar ja het komt allemaal wel weer goed met de tijd. En hopelijk zal je dochtertje snel over dit sprongetje heenkomen

Groetjes!!

Mogguh dames,

Hier ook eentje die 's nachts weer meer wakker is pff zou het niet in het weer ofzo zitten hahahha

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Mijn kleine is nu iets meer dan 4 maanden. Hij zit nog niet in de 4,5 maand sprong…gelukkig. Al kan dat van het een op het andere moment gebeuren volgens mij.
Maar even een vraagje over dat sprongetje. Ze huilen dan meer enzo. Gaan jullie dan ook veel vaker naar je kleintje toe om te troosten of halen jullie je kleintje eerder uit bed. Als mijn zoontje erg overstuur is (en bij een sprongetje is hij dat ook) ga ik hem wel meer troosten. Je wil ze alleen natuurlijk niet ver- of gewennen.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ligt eraan SAro. Als het drammen is want dat kunnen ze heel goed al laat ik haar gaan, als het menes is dan ga ik wel naar der toe. We knuffelen wel wat meer of spelen samen, maar ze moet ook wel eens even wachten. Op het kdv kunnen ze ook niet alleen maar met haar bezig zijn dus op zich heeft ze wel door dat soms beter zelf kan gaan spelen dan blijven drammen. 's nachts haal ik haar eigenlijk niet uit bed. Ik geef haar tul terug, zeg wel dat ze moet gaan slapen en aai haar over der bol, maar meer niet. Alleen weet ik dat ze altijd 1 of 2 keer heeft dat ze het vertikt om te eten drie dagen lang en dan moet ik er dus wel uit voor een fles das de enige keer dat ik haar eruit haal. Maar verder probeer ik alles hetzelfde te houden. Die sprongen zijn eerder over dan dat jij dat weer afgeleerd hebt zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Kom maar op Michèle met je boek hahahaha. Vertel me maar of Dylano ook in een sprong zit

Groetjes Michelle

Nee volgens mij niet, sprong is met 4.5 maanden en dan met 6 maanden weer.

Groetjes,

Michèle

Hoi allemaal

ik heb het boek hier liggen en de sprong kan idd. al met 4mnden beginnen, maar zo te zien ben ik niet de enigste die er last van heeft haha… Gistermiddag begon ze weer hard te huilen toen ze lag te slapen heb toen haar muziekje aan gezet en een kus gegeven daarna sliep ze vrolijk door… Ik vind het ook lastig wat te doen dan maar dit werkte wel… voor degene die nu ook in een sprong zitten succes ermee!!
groetjes Melinda

Gewijzigd door - mamavanzoe op 24 Mar 2009 10:27:36

Mennn nu al slecht slapen en dan over 2 weken sprong volgens jullie kan ik me lol op hahahahha

Groetjes Michelle

misschien last van lentekriebels of maarste buien ???

Groetjes,

Michèle

Zou ook nog kunnen hahahah. maar geloof dat ie niet zoveel van veranderingen houdt, we hebben de huiskamer ondag verbouwd maar hij kan geloof ik zijn draai in de box die nu dus op andere plek staat nog niet echt vinden al ging het vanochtend al wat beter. Heb ook zijn flessen f teruggebracht met wat minder erin had het idee dat ie te vol zat. Gister heel potje sperziebonen er terug uitgegooid.

Groetjes Michelle

Ha ha ha arm schaap, mamma doet ook wel alles tegelijk he

Groetjes,

Michèle

Erg he maar die box moest op een andere plek hahahaha, Zal nog wel meer veranderingen tegen komen in zijn leventje hahahaha

Groetjes Michelle

Ha ha ha ja maar om nu al meteen alles te veranderen

Groetjes,

Michèle

Anders ging het niet hahahaha, Of ik had hem midden in de kamer moeten zetten was ook een optie natuurlijk hihihi

Groetjes Michelle