Slechte slapers op kdv


#1

Hallo allemaal,

Ik werk op een kdv op een babygroep met kindjes tot 2 jaar. Het probleem is dat wij maar 1 slaapkamertje hebben en dat de baby´s weinig (of soms zelfs helemaal niet) slapen..

Hallo allemaal,

Ik werk op een kdv op een babygroep met kindjes tot 2 jaar. Het probleem is dat wij maar 1 slaapkamertje hebben en dat de baby's weinig (of soms zelfs helemaal niet) slapen.. Gevolg: chagerijnige en huilende kindjes :S

Als de ene eindelijk slaapt wordt de ander weer wakker, en zo maken ze elkaar weer allemaal wakker. Uiteindelijk zijn ze met ze allen aan het krijsen! We willen ze er niet gelijk uithalen (omdat ze daar dan aan gewend raken en dat volgende keer weer proberen) maar we willen ze ook niet te lang laten huilen.. Heel lastig!

Zijn hier misschien mensen die ook op een kdv werken/hebben gewerkt en die hier ervaring mee hebben??

Alle tips zijn van harte welkom!!

Alvast bedankt, Quirina


#2

Heeft elke groep maar 1 slaapkamer? Hebben jullie ook peutergroepen, waar je eventueel een baby kan laten slapen?
Ikzelf heb ook gewerkt op een kinderdagverblijf, en daar maakten we ook gebruik van de slaapkamer van de peuters.

En wij lieten een baby ook wel eens in de kinderwagen of box slapen, niet ideaal natuurlijk, maar soms hebben ze hun slaapje zo hard nodig dat het niet anders is....
Het is lastig maar 1 slaapkamer.. Wat zegt je leidinggevende hiervan?

Groetjes Marianne


#3

heey,

ja alle babygroepen hebben maar 1 slaapkamer.. En de peutergroepen + hun slaapkamer is op de bovenverdieping dus dat wordt heel lastig helaas.

De kleinsten leggen we inderdaad wel eens in de wagen of in de hangmat op de groep, maar juist de kindjes die slecht slapen zijn daar te oud voor.

Me leidinggevende kan er natuurlijk weinig aan veranderen.

Gr Q


#4

Vaak hebben leidinggevende wel een goeie tip, verholpen kan t niet worden natuurlijk. Maar bij het plan om een kinderdagberblijf te openen is er toch wel nagedacht over baby's die moeten slapen? Was het eerst een kantoorpand?

Weet niet of jullie veel baby's hebben die slecht in slaap komen? Maar misschien met de andere babygroep overleggen en samen een beddenschema maken?  Bijvoorbeeld baby's van jullie groep en de andere groep die 's ochtends tegelijk gaan in jullie slaapkamer en de andere in die van de andere groep? (ik ben maar wat ideetjes aant brainstormen voor je hor :P)

Hoelang is het dagverblijf al open?

Groetjes!


#5

We hebben het al eens overlegd met de leidinggevende, daar kwam weinig uit. Misschien moeten we het weer opnieuw gaan bespreken.. Hebben volgende week ook babyoverleg dus zal het dan ook weer eens aankaarten bij de andere babyleidsters.

Het kdv is al heeel lang open, onze groep was in mei een jaar open. Het is vanaf de opening (toen was ik er nog niet bij) heel rommelig geweest met verbouwingen en leidsters die weg gingen of niet goed functioneerden, maar ik neem aan dat de kindjes daar nu geen last meer van zullen hebben.

Ik ga het volgende week gewoon nog even allemaal aankaarten bij leidsters en leidinggevende en dan maar hopen dat zij nog met wat nieuwe tips of ideeen komen! Bedankt in ieder geval!

Gr Q


#6

Succes er nog mee!
En ik ben natuurlijk wel benieuwd wat er uit dat overleg komt ;-)

Groetjes!


#7

http://www.lutjepotje.nl/

Hoi ik las je oproep en dacht , misschien is dit wat. Hier in Groningen heel normaal en onze dochter slaapet er heelrijk in op de KDV. Ook andere baby's komen daar echt tot rust. In de slaapkamer werd Sanne ook elke keer wakker door andere kindjes en in en uit lopen. Nu hebben de baby's een eigen plekje buiten en lekker rustig in de buitenlucht ook nog gezond.

Dus kijk snel. op http://www.lutjepotje.nl/
Laat me weten of het wat is.

Groetjes en succes Carolien