Slechte slaper

Hoi allemaal,

Een poosje geleden dat ik op dit forum was… Het ging heel goed met ons kereltje en dan kijk ik automatisch minder…
Maar nu het volgende:
Onze Justin is altijd een vroege vogel geweest. Zo rond 6 uur was hij altijd wel uitgeslapen en klaar voor zn papje. Een paar nachten heeft hij zelfs tot 6.30 of 7.00 geslapen. Wat waren wij blij!!! Maar de laatste tijd is dit weer een stuk minder. Eigenlijk elke ochtend wordt hij wakker rond 4.30/5.00 uur. Veel te vroeg voor een papje en we willen hem dan ook graag laten liggen, maar wat begint met mopperen gaat langzaam over in een keiharde huilbui… Vanochtend ook weer. van half 5 tot kwart over 5 hebben we hem laten liggen, maar het werd echt niet inder, erger eerder. Dus mijn man een klein flesje melk gemaakt, terwijl Justin heel erg verdrietig en met dikke tranen bij mij zat te wachten. Na zn flesje is er niks meer aan de hand. Dan is ie vrolijk en gaat ie ook weer bijna direct lekker slapen in zn eigen bedje. Maar onze wekker gaat weer om half 7, want dan moet mn man eruit om naar zn werk te gaan… Ik heb ook al thee en water geprobeerd, maar dan slaapt ie daarna niet zo lang. Want de tweede keer dat ie wakker wordt is vaak zo rond 8 uur. En dat zou een mooie tijd voor een eerste keer zijn (maar met half 7 zijn we ook al tevreden!).
Heeft iemand tips of hier ervaring mee? Justin is 23 nov 1 jaar geworden en slaapt in principe 's ochtends nog een keertje, wanneer hij om 6 of 7 uur wakker is. En 's middags vaak van 1 tot half 4 (ongeveer).
Groetjes Nicole

[/url]

Helaas heb ik geen tips voor je… onze kleine meid (ruim 19 maanden) sliep altijd heel goed, van half 7 tot 7uur/half8 's ochtends… Nu slaapt ze, als we geluk hebben tot 6 uur, maar meestal is het half 6 of soms zelfs 5 uur… en dan gaat ze echt niet meer slapen, ook niet als ik haar wat te drinken geef… ze gaat dan krijsen en dat houdt ze echt wel een uur vol… ik heb me er maar bij neergelegd dat het een vroeg vogel is… (alhoewel er ook nog steeds een kies aan het doorkomen is, er zijn al 2 puntjes, nu die andere 2 nog grrrrrr…) Sterkte!

Bo heeft dit ook met vlagen gehad. Bij hem was het altijd raden wat het was, zijn oortjes, koud, verzin het maar, we zijn er nooit achter gekomen. Wij zijn echter wat makkelijker met wanneer een papfles geven of niet. Ik gaf hem dus gewoon een papfles juist omdat hij dan weer lekker door sliep. Wat jezelf ook zegt, wij moeten ook er weer vroeg uit om te werken. En als het nou om 1 nacht ging, dan is het niet een probleem, maar het was hier weken acter elkaar, en dan breekt het je op!!
Wij gaven hem dus om 5:00 gewoon een papfles waardoor hij weer lekker door sliep!! Niet ideaal, maar goed, het werkte wel! EN hij ging vanzelf de nachten weer langer maken, en nu slaapt hij tot ongeveer 730/745. Misschien was het wel een groeispurt waarin hij heeft gezeten, je komt er toch niet achter wat het is!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

slaapt hij bij jou in bed niet verder? Hier wordt Colin ook weleens om 5 uur wakker en dan leg ik hem tussen ons in en draai me om. Uiteindelijk slaapt hij dan weer verder.

22-12-2009 colin geboren

Hier ook zo’n vroege vogel/nachtbraker. Onze Ilja (14 maanden) wordt ook zeer vaak rond 5.00 wakker. Wij geven dan ook een papfles en leggen hem weer terug, dan slaapt hij weer verder. Als het eerder is dan 5.00 geven we meestal melk, als hij niet rustig wordt. We proberen namelijk altijd eerst om hem zonder drinken te troosten.

De laatste tijd wordt hij echter halverwege de nacht (1.00 a 2.00) hard krijsend wakker en dat vind ik veel vervelender. Het gekke is dat hij dan ook nog half slaapt, waardoor hij niet goed te troosten is.

[img]http://b2.lilypie.com/VhVPp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Is het niet gewoon een sprong waar hij in zit?

Groetekes, Sje

@Sje: zou best kunnen. Wij hebben er al alle mogelijke uitleg aan gegeven. Het duurt namelijk al weken. Eerst had hij last van zijn buik, toen koud, daarna misschien wel een sprong, of tanden en hij staat ook op het punt om los te gaan lopen. Kortom, er gebeurt veel, dus waarschijnlijk moet hij gewoon veel verwerken. Het maakt het wel irritant af en toe.

Kimo (27-03-2008)
Ilja (02-10-2009)

Nou ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben met een vroeg vogeltje… Om me heen hoorde ik namelijk allemaal andere geluiden. Het zochtertje van mn nichtje moet zelfs om 10.00 uur wakker gemaakt worden, omdat ze anders wel tot 12 uur slaapt! Maar goed, dat hoeft ook niet perse, hoor!
Vandaag hebben we in ider geval uit kunnen slapen. het was zowaar 7.30!!! En dat op de zondag, dat was wel erg fijn! Misschien komt het nog wel goed (al moet ik ook weer niet te hard roepen, natuurlijk!)
Succes allemaal met jullie vroege vogels!

[/url]