Hallo allemaal,
Ik heb al een aantal berichten over slapen gelezen, maar wil toch even mijn situatie voorleggen. Misschien hebben jullie tips.
Ik heb een zoontje van nu 5 maanden. Hij is overdag nooit een goede slaper geweest, na het toepassen van RRR is het een tijdje beter gegaan, maar niet lang. 's nachts heeft hij altijd goed geslapen en 's avonds later ook perfekt.
Sinds een week of 6 huilt hij nu veel 's nachts, ls ik terugga en tutje erin doe slaapt hij weer, maar na een kwartier of een half uur weer hetzelfde. Vaak is hij niet wakker, maar huilt in zijn slaap. Soms ook is hij echt wakker en sinds een week ligt hij vaak op zijn buik, maar kan niet terugrollen en snapt niet dat hij ook op zijn buik kan slapen.
Uiteindelijk pak ik hem bij ons in bed en als ik dan zijn armen en benen vasthou en tutje erin dan slaapt hij weer.
Ik dacht al aan sprongetje omdat hij al een tijdje flink aan het tijgeren is. Maar dat duurt dan al wel lang. Ook tandjes heb ik aan gedacht, maar ik gebruik gengigel voor het slapen gaan.
Overdag slaapt hij bijna niet meer. Alleen bij ons in bed of in de wagen. Meestal is zijn schema als volgt:
7.00/7.30 fles.
SOms anderhalf uur spelen, en dan slaapt hij vaak nog van 9.00-11.30 bij ons in bed, in eigen bed hooguit een uurtje.
Meestal leggen we hem na de fles terug en dan slaapt hij nog een uur en dan bij ons soms ook nog een uur.
Daarna uurtje wandelen en dan slaapt hij meestal ook nog een uur.
12.00 fles
13.30 bed (slaapt hooguit 45 minuten begint te huilen maar wel nog moe
15.30-16.00 fles
meestal wandelen, soms nog slapen 30 minuten
18.00 fruithapje
18.30 badje of wassen
19.00/19.30 fles
dan bed.
23.00 fles
slapen
Ik doe de flessen overdag nu dichter op elkaar zodat hij eerder naar bed kan, want dan heb ik ook even rust. Als ik hem wel eens om 18.00 in bed leg, terwijl hij nog een fles moet om 20.00 dan vertikt hij het om te slapen.
ALleen na de eenerlaatste fles slaapt hij meestla wel na een half uur. Soms moet ik 10 keer terug voor het speentje.
Dadelijk moet de fles van 23.00 eraf en ik zou niet weten hoe we dat moeten redden.
De dagen zijn nu zo vermoeiend omdat je echt de hele dag met hem bezig bent. Gelukkig speelt hij wel veel zelf, maar hij wordt toch moe en is dan natuurlijk lastig. Verder is hij altijd heel vrolijk.
Ik heb zijn bed nu gedraaid, misschien doet dat iets.
Heeft iemand tips??
22-12-2009 colin geboren