Slechte slaper

Hallo allemaal,

Ik heb al een aantal berichten over slapen gelezen, maar wil toch even mijn situatie voorleggen. Misschien hebben jullie tips.

Ik heb een zoontje van nu 5 maanden. Hij is overdag nooit een goede slaper geweest, na het toepassen van RRR is het een tijdje beter gegaan, maar niet lang. 's nachts heeft hij altijd goed geslapen en 's avonds later ook perfekt.
Sinds een week of 6 huilt hij nu veel 's nachts, ls ik terugga en tutje erin doe slaapt hij weer, maar na een kwartier of een half uur weer hetzelfde. Vaak is hij niet wakker, maar huilt in zijn slaap. Soms ook is hij echt wakker en sinds een week ligt hij vaak op zijn buik, maar kan niet terugrollen en snapt niet dat hij ook op zijn buik kan slapen.

Uiteindelijk pak ik hem bij ons in bed en als ik dan zijn armen en benen vasthou en tutje erin dan slaapt hij weer.

Ik dacht al aan sprongetje omdat hij al een tijdje flink aan het tijgeren is. Maar dat duurt dan al wel lang. Ook tandjes heb ik aan gedacht, maar ik gebruik gengigel voor het slapen gaan.

Overdag slaapt hij bijna niet meer. Alleen bij ons in bed of in de wagen. Meestal is zijn schema als volgt:

7.00/7.30 fles.
SOms anderhalf uur spelen, en dan slaapt hij vaak nog van 9.00-11.30 bij ons in bed, in eigen bed hooguit een uurtje.
Meestal leggen we hem na de fles terug en dan slaapt hij nog een uur en dan bij ons soms ook nog een uur.

Daarna uurtje wandelen en dan slaapt hij meestal ook nog een uur.

12.00 fles

13.30 bed (slaapt hooguit 45 minuten begint te huilen maar wel nog moe

15.30-16.00 fles

meestal wandelen, soms nog slapen 30 minuten

18.00 fruithapje

18.30 badje of wassen

19.00/19.30 fles
dan bed.

23.00 fles

slapen

Ik doe de flessen overdag nu dichter op elkaar zodat hij eerder naar bed kan, want dan heb ik ook even rust. Als ik hem wel eens om 18.00 in bed leg, terwijl hij nog een fles moet om 20.00 dan vertikt hij het om te slapen.
ALleen na de eenerlaatste fles slaapt hij meestla wel na een half uur. Soms moet ik 10 keer terug voor het speentje.

Dadelijk moet de fles van 23.00 eraf en ik zou niet weten hoe we dat moeten redden.

De dagen zijn nu zo vermoeiend omdat je echt de hele dag met hem bezig bent. Gelukkig speelt hij wel veel zelf, maar hij wordt toch moe en is dan natuurlijk lastig. Verder is hij altijd heel vrolijk.

Ik heb zijn bed nu gedraaid, misschien doet dat iets.

Heeft iemand tips??

22-12-2009 colin geboren

Hoi !

Misschien kan je eens proberen om hem net een kwartiertje of een half uurtje eerder in bed te leggen. Dat heeft bij mijn dochter goed gewerkt. Ging hier eerst precies hetzelfde. op het CB zeiden ze toen dat het de kunst was om ze wakker, maar moe in bed te leggen. Als ze tekenen gaan vertonen (oogjes wrijven, oortjes friemelen) dan ben je eigenlijk al te laat. Het heeft hier heel goed gewerkt! Succes in ieder geval!

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 28 May 2010 14:02:31

Aller eerst welkom hier mamavancolin

Muriel slaapt overdag ook niet heel veel alhoewel ze nu het middag slaapje wel weer langer maakt. Muriel is nu 6 maanden en wij passen ook de RRR toe van Ria Blom.

8 uur fles
9:15 weer op bed en sinds 2 weken word ze nu wakker om 10:10
11 uur fruithapje
12 uur fles
13 uur op bed en dan slaapt ze ineens door tot 15 uur soms iets langer soms iets korter. Voorheen sliep ze hier 1 uurtje maar sinds ze s morgens nu eerder wakker is pakt ze dit slaapje iets langer.
+/- 15 uur fles
16:30 slapen
17:15 wakker
18 uur de fles
19 uur op bed en dan maken we haar om 22 uur wakker voor nog een fles.
22 uur fles en op bed en dan slaapt ze door tot de volgende morgen.

Heel soms wil ze om 16 uur niet meer slapen en dan geven we de fles van 18 uur iets eerder anders red ze het niet of we gaan eens stukje wandelen en de ene keer slaapt ze dan nog even en de andere keer is ze gewoon wakker. Verder is ze heel vrolijk ik denk dat ze niet meer slaap nodig heeft.

Oh ja mamavancolin je moet natuurlijk niets he. Dus als jou laatste fles er nog niet af kan dan zou ik dat gewoon nog even uitstellen. Niet over in gaan zitten nu al.

Heej! Hier was ook eentje die moeilijk sliep… Ook de 3’r gedaan. En wat mama 1980 zegt Ik leg ook ons meisje altijd wakker maar moe op bed. Het heeft me veel werk gekost om te kijken wanneer ze moe is zonder dat het merkbaar is.
Ik let vooral op oogjes maar ben het gapen voor! Nu weet ik precies haar slaapschema. Ze gaat hier altijd direct na de fles weer op bed en als ze net voor de voeding wakker is dan mag ze nog een uurtje opzitten. Dus met voeding+ spelen is ze al met al een uur wakker.
Ik zou een weekje echt thuis blijven en gewoon streng zijn en maak er een uurtje wakker van en dan op bed. Het zal lastig worden want hij is het niet gewend.
Wanneer hij begint te huilen, niks zeggen, oogjes dicht houden met 1 hand en tut er in doen, weglopen. Blijf even boven bezig en wacht gewoon net zo lang tot hij toegeeft. Ik weet het zal niet gemakkelijk zijn maar hij moet echt leren slapen en daar gaat tijd over heen.
Wees echt voor de echte moeheid op hoor! Als die van ons te lang is wakker geweest door uitje ofzo slaapt ze echt niet meer en is het een en al drama.
Het kan ook geen kwaad om hem even te laten huilen na 3 kwartier slapen want ze komen dan in een andere slaap en die kan wat gejengel geven (leonie gaat kwart voor 7 op bed en rond 20.00 gaat ze altijd wat jammeren, ik laat haar mooi even dan)

Heb je je zoon in een slaapzak? Misschien is het handig 1 aan te doen met mouwen zodat het draaien iets moeilijker wordt.
Ons meiske draait overal, behalve op bed want ik heb haar zo strak in bedje liggen met slaapzak dat, dat nog niet echt lukt.

Ik zou ook niet door gaan met hem op je bed leggen… ik snap dat het moeilijk is! Ik heb de eerste weken constant met ons meisje op bed geslapen omdat ze maar niet ophield van krijsen. Ik ben blij dat ik toen streng ben geworden. ik heb het nooit meer gedaan.
Dat heeft ongeveer 2 weken gekost voordat we alles een beetje op de regel hadden.

Bij ons waren ook de tussen tijden van de flessen te lang, om de 4 uur drinken resulteerde in weinig slapen omdat ze soms 2 uren moest wachten op de voeding en niet meer sliep. Ben toen om de 3 uren gaan voeden: 7.00/ 10.00/13.00/16.00 en 18.30 180cc per keer. Dit was een super schema! We hadden een veel plezeriger meisje.
Nu komt het ook mooi uit met de fruit en groente: 10.00 fruit en 16.00 groente dus we zitten nu op 3 flessen.

Ohh meid ik weet precies wat je door maakt! Hier hebben wij ook de eerste weken mee gezeten. Verschrikkelijk en je raakt helemaal uit geput.
Na alle moeite die het mij heeft gekost hadden we een lief meiske die vanaf 10 weken al niet meer een 23.00 fles hoefde en vanaf 12 weken sliep ze door van 18.45 tot 7.00 (met enkele uitzonderingen daargelaten )

Als je meer wilt weten dan mail je maar even! Ik heb nl alles wat we hebben gedaan getypt in word dus stuur ik je dat even op!
Hehe dit gebeurt me nl geen 2e keer!!!

Kop op hoor!

Xus Marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

bedankt voor de reakties!

Vannacht ging het al beter, of het nou aan het bed ligt geen idee. Ik heb em om 19.00 naarbed gedaan en hij sliep meteen. Hij sliep zo lekker dat ik de fles van 23.00 niet heb gedaan en gewoon naar bed ben gegaan. Om 1.00 werd hij wakker, fles gegeven en teruggelegd. En voor het eerst sinds weken heeft hij in zijn eigen bed geslapen tot 7.00. Na het flesje teruggelegd en heeft hij nog een uur geslapen. Ik heb hem daarna bij mij in bed gelegd en hij werd pas om 10.30 wakker.

Hij kan nu echt goed rollen, misschien betekent dat dat het sprongetje voorbij is?? Hopelijk blijft het zo!!!

22-12-2009 colin geboren