Slechte slaper overdag

Hallo allemaal,

Ons zoontje Tigo is nu 5 1/2 maand en slaapt overdag heel weinig en/of heel kort (hooguit een half uurtje 's middags). 's Ochtends slaapt hij wel even een uurtje (na de eerste fles, even spelen en dan naar bed), maar de rest van de dag bijna niet tot 's avonds.
Op zich geen probleem als hij (of wij) er geen last van heeft, maar wij hebben het idee dat hij toch te weinig slaap krijgt. Aan het eind van de middag/begin van de avond wordt hij heel jengelig en protesteert tegen alles, hij gaapt dan veel, maar lijkt te vechten tegen de slaap. Wie herkent dit en wie heeft tips om ons zoontje overdag een paar uurtjes te laten slapen?

Groetjes Verna

hoi verna,

lieke heeft dit ook erg gehad.
Nu leggen we haar bij eerste tekenen van vermoeidheid op bed. ( jengelen, gapen, oogjes wrijven etc) nu ze hier aan gewent is gaat het prima.
Hij zal wel even protesteren door te gaan huilen maar dat mag.
Ze moeten ook weten dat moe moe is en dat het tijd is om te slapen.
lieke heeft ook in het begin gehuild en nu niet meer gaat gelijk slapen. pakt haar duimpje en is dan vertrokken.
Het kan zijn dat hij inderdaad oververmoeid raakt.

succes groetjes Gytha

Hoi Gytha,

Bedankt voor je reactie, ik moet eerlijk zeggen, ben niet zo goed in het laten huilen enzo…maar vind het ook gek dat het 's ochtends wel lukt en 's middags niet. Hoe lang heeft het bij jullie geduurt voordat het “goed” ging, dan hebben we een beetje een “richtlijn” (is niet het juiste woord, want elk kindje is anders, maar toch helpt misschien bij het volhouden snap je)

Groetjes Verna

Hoi verna,

wij hebben toen lieke 5 weken was haar ingebakerd. en sinds dien gaat het goed.
nu ook zonder haar doeken.
wel probeerde we rust regelmaat te houden en dat heeft ze ook echt nodig.
Dus denk niet dat je dit kunt vergelijken bij jullie. maar denk dat lieke dit vanaf 5 weken tot 2,5 maand heeft gehad.
Ik had het er ook erg moelijk mee om haar te laten huilen maar zag na enige tijd dat ze dit nodig had, als ik steeds bij haar bedje stond werd ze nog onrustiger, want dit waren weer extra prikkels voor haar.Ik was ook echt geen voorstander om ze te laten huilen maar heeft hier toch echt geholpen.

succes

Groetjes Gytha

Hallo Verna,

Onze dochter Cloé is nu 4,5 maand en slaapt overdag bijna niet. Ze slaapt 's morgens nog van 8 tot 10, en dan in de namiddag van 14u tot hooguit 14u30. Dus echt vergelijkbaar met Tigo…
Cloé werd tegen 20u-20u30 echt heel jengelig en vocht dan nog tegen de slaap. We hebben haar eetschema nu aangepast. Ze kreeg haar laatste fles pas om 23 uur, nu krijgt ze die om 20u30-21u. Daarna slaapt ze heerlijk door tot 7u.
Misschien helpt het om Tigo een flesje te geven rond het uur dat hij lastig wordt. Dan vallen ze meestal vanzelf in slaap als ze moe zijn. Hier heeft het maar 3 daagjes geduurd voor Cloé aangepast was aan haar nieuwe eetschema (met dank aan Gytha ).
Ook een badje geven rond het “lastige uurtje” helpt. Misschien kan je het badje al in de vooravond geven, daarna een flesje en dan in bedje.

Hoop dat je er wat aan hebt!
Laat je weten hoe het gaat? Ik weet dat een altijd wakkere baby niet altijd zo handig is

Groetjes,

Tamara

Hoi hoi,

We hebben Tigo een paar dagen goed in de gaten gehouden en gekeken wanneer hij nu echt moe wordt. We proberen hem dan ook voordat hij echt moe is naar bed te brengen (bijv. 's ochtends om kwart voor 9 dan brengen we hem naar bed en slaapt hij 1,5 tot 2 uur, zouden we hem te moe laten worden bij ons dan vecht hij tegen de slaap). 's Middags zijn we er nog niet helemaal uit wanneer hij het best kan gaan slapen, hij slaapt dan echt niet langer dan een half uur, maar rond een uur of 6 moet hij echt naar bed, en dan moeten we hem zelfs wel eens wakker maken voor de fles van 20.00/20.30, het “vervelende” uurtje is daarmee wel opgelost, hij slaapt dan Toch denk ik dat het voor hem beter is als hij toch nog een middagslaapje zou doen, we blijven proberen en ik hou jullie op de hoogte.
In ieder geval bedankt voor de tips!

Groetjes Verna mama van Tigo

Hallo Verna,

Sinds 3 daagjes doen we Cloé op bed bij de minste tekenen van vermoeidheid. In het begin moest ik dan om de 5 minuutjes gaan kijken om haar speentje terug te geven. Maar nu gaat het prima zo. Ik moet nog maar 1 keer terug om haar speentje te geven. Ze slaapt nu 2 keer 2 uur ipv een half uurtje per dag… Een heel verschil dus! Misschien kan dit ook helpen om Tigo zijn middag slaapje te laten doen?

Groetjes,

Tamara

Hoi hoi,

Ondertussen zijn we al bijna een week verder. Tigo slaapt nu wel vaker, maar nog steeds niet zo lang. Gelukkig is hij nu 's avonds wel beter te genieten… maar ik hoop eigenlijk dat hij vanzelf wat langer en wat minder vaak gaat slapen, maar ja dat kun je ook niet forceren. Soms helpt het wel om hem als hij wakker wordt te laten liggen en dan weer zijn speentje te geven, dan wil hij nog wel eens een half uurtje/ 3 kwartier verder slapen.

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

O dat lange slapen, maar niet bij jezelf dat ken ik…Haha, maar goed, we leggen Tigo nu ook wat vaker en bij eerste tekenen van moe zijn in bed, maar inderdaad hij slaapt meestal niet langer dan een uurtje, maar goed. Beter vaker kort slapen en een gezellige baby dan bijna helemaal niet slapen en een oververmoeide baby…
Wie weet worden de slaapjes ooit langer

Groetjes Verna

Hoi Verna,

Anne slaapt bij ons nu langer doordat ze geen dekentje meer
over zich heen heeft.
Ze was altijd heel onrustig en sloeg flink om zich heen.
Nu zonder dekentje slaapt ze minstens 2 uur.
Gisteren zelfs van kwart voor 12 tot 4 uur.
We hebben nu een lekker warm slaapzakje voor haar.
Kijk maar eens bij: www.slaapje.nl
We kregen hem vanmorgen over de post.
Ze slaapt nu vanaf half 1.
Zitten mouwen aan dus is lekker warm.
Hoef je geen dekentje meer te gebruiken is zo warm genoeg.
Misschien is dit wat?
Kan ik de anderen trouwens ook aanraden!
Weg met de lakentjes/dekentjes!
Laat je nog wat horen.
Doordat ze nu steeds zo lang slaapt mist ze nu een voeding.
Kreeg er 5 nu nog maar 4.
We hebben haar flesvoeding ook verhoogd. Van 180cc naar 210cc.
Is vaak met 15/20 min op.
Alleen smorgens nog een kort slaapje gehad van 8 tot 9 uur.

dat stomme slapen ook altijd!!! Luca was ook een hele slechte slaper… totdat hij 2 slaapjes ging doen en toen ging het beter. Heb me voorgenomen er met Thije geen punt van te maken… hij slaapt wanneer hij slaapt. Maar helaas dat werkt toch niet he. Een huilend kind is ook geen pretje!! Laten jullie je kind in slaap huilen? Hij doet dit nu wel… soms wel een kwartier of iets langer!!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Ik laat Tigo niet in slaap huilen. Mijn ervaring is dat als hij zichzelf in slaap huilt, hij dan ook onrustig wakker wordt. Heel vervelend en vooral zielig. Als hij rustig in slaap valt dan wordt hij ook heel rustig wakker en kan ik hem zelfs nog een half uurtje op bed laten liggen, komt ie toch nog aan meer rust toe denk ik dan.
Ik heb op de site van slaapje gekeken en klinkt allemaal heel logisch een annemelijk, maar kijk eerst hoe het met de reeds aangeschafte slaapzakken gaat.
Wat doen jullie eigenlijk onder de slaapzak aan? Over dag trek ik Tigo zijn broekje uit en ligt hij met blote benen in de slaapzak, 's nachts heeft hij een dunne pyama aan.
Ach, ik ben eigenlijk allang al blij dat het slaapprobleem bj meerdere moeders voorkomt. Soms maakt het je zo onzeker allemaal. Gelukkig bestaat ikkeben.nl

Groetjes Verna

als het een dikke slaapzak is alleen pyama jasje.
als het een dunne is ook de pyama broek. lieke krijgt er ook nog een lakentje en deken overheen.

Wij laten/lieten lieke wel in slaap huilen. duurde 15 min en sliep dan heerlijke en werd rustig wakkker. Nu huilt ze zichzelf niet meer in slaap. Maar pakt haar duimpje en is vertrokken.
Wel makkelijk trouwens dat ze duimt wij hoeven er nooit uit voor speentjes etc, ze pakt gewoon zelf de duim.
Lieke sliep ook altijd slecht en nu is het een slaapkop!!! slaap van 20.30 tot 7.00-7.30 als wij ze wakker maken smorgen’s

komt echt goed verna! Hier dacht ik ook het komt nooit goed en nu zie ik wel hoe onrustig ze toen was zo rustig is ze nu.
Echt een voorbeeldig kindje geworden.

groetjes gytha

Hoi meiden,

Ik heb Anne net op bed gelegd en laat haar altijd een kwartier
huilen/jengelen ,daarna ga ik naar boven en stop de speen in.
Dan is ze gelijk stil en slaapt.
Soms is ze ook met 10 min. al stil. (zonder speen)
Anne slaapt nu heerlijk in haar slaapzakje. Ze voelt heerlijk warm
aan als ik haar uit bed haal.
Ze heeft van half 1 tot 4 uur geslapen.
Heb gemaild naar de vrouw die slaapje heeft gemaakt en zei dat het
best zou kunnen dat ze hierdoor langer slaapt.
Het is een lekkere warme slaapzak en ze heeft ook geen deken meer
nodig.
Hier werd Anne onrustig van omdat ze zo bewegelijk is.
Ze heeft wel gewoon kleertjes en sokjes aan onder die slaapzak.
De kachel hoeft niet aan. Ze heeft het zo warm genoeg.
Alleen nou slaapt ze zo lang en komt 1 fles tekort.
Zou dat erg zijn?
We hebben haar flesvoeding verhoogd van 180cc naar 210cc.
Ze heeft haar flesvoeding gehad om: half 6, 11 uur, 4 uur en straks
nog rond 10 uur/half 11.
Wie heeft raad!
We hebben geen zin om haar smorgens wakker te maken om half 10
dus we laten haar lekker liggen tot ze zich meld.

Groetjes Heleen

Hoi Verna,

Heb bij onderwerp deken/slaapzak een heel verhaal gezet.
Lees maar!

Groetjes Heleen

Hoi hoi,

Ik denk dat ik ook maar zo’n slaapje ga bestellen en ik hoop echt dat het werkt…Gisteren en vandaag is echt drama! Hij slaapt niet langer dan een half uur en vraagt continu aandacht. Gisteravond zou hij gaan logeren bij mijn ouders, zodat mijn vriend en ik weer eens samen uit konden. Helaas, ik heb Tigo om 23.30 weer opgehaald bij mijn ouders omdat hij zo overstuur was en niet meer wilde slapen. (het was trouwens de tweede keer uitlogeren, eerste keer ging alles goed). Nu schijnt er weer een sprongetje aan te komen en hoop ik dat het daar ook een beetje aan ligt.

Groetjes Verna

Slaapje is besteld

Hoe lang duurt het ongeveer voordat ik hem binnen heb???

Ben echt benieuwd hoop zo dat het werkt!

Groetjes Verna

Hoi Verna,

Of het echt werkt weet ik niet zeker.
Anne heeft 2 dagen lange slaapjes gehad.
Vandaag korte slaapjes.
Viel me wel een beetje tegen.
Maar hij is wel lekker warm!
We doen alleen een truitje aan en sokjes. Is warm zat.
Ik keek net nog bij haar want ze ligt al 3 kwartier te
jeuzelen. Wil ook geen speen.
Hebben haar wel moe op bed gelegd.
Dacht dat ze misschien een volle luier had, maar deze is nog
droog.
Ze had 1 sokje uit getrappeld en had nog een heerlijk warm
voetje.
Bij die andere slaapzak van Zeeman waren ze gewoon koud.
Het duurt ong 5/6 dagen voor je hem binnen hebt.
Ze wachten eerst tot het geld is gestort en dan sturen ze hem op.

Groetjes Heleeen

Ok, of het werkt of niet maakt niet zoveel uit, ik had toch nog een goede slaapzak nodig haha! Heb er wel één van de wibra, maar die vind ik weer erg dik…het is ook nooit goed

Vanmiddag heeft Tigo toch nog een keer anderhalf uur geslapen, ik heb zo’n idee dat hij een nieuw ritme aan het zoeken is. Ik wil ook proberen zijn laatste fles ietwat te vervroegen, om te kijken of hij dan ook om 7.15/7.30 wakker wordt.
Zijn laatste fles krijgt hij nu tussen 8 uur en half 9.
Hij krijgt nu nog 4 flessen en een fruit en groentehap, sinds deze week geef ik hem af en toe een rijstwafeltje of een halve liga in zijn hand, vindt hij helemaal geweldig! Het meeste daarvan vind ik wel terug op handen, slap en gezicht, maar hij geniet er echt van , maar goed binnenkort zal er wel een fles afvallen en kunnen we zijn ritme wat beter aanpassen, alleen moet hij dan wel water, thee of sap gaan drinken, en dat lukt nu nog niet echt, een paar slokjes en dan heeft hij het wel gezien. Ach we doen gewoon rustig aan.

Groetjes Verna

Hoi,

Anne had vandaag weer een slaapdag.
Weet dus echt niet of het door het slaapje komt.
Ging vanmiddag om kwart voor 3 op bed en moest haar om 18.30
wakker maken.
Ze had om kwart over 2 gedronken dus het was weer tijd.
Ik weet niet hoelang ze anders nog had geslapen.

Groetjes Heleen.