Slechte slapen


#1

Hallo,

 

Ik heb een dochtertje van 20 maanden en heeft een probleem om te slapen.

Ze slaapt eigenlijk al vanaf haar geboorte slecht, en vooral op de dag wilde ze niet slapen.

Ze slaapt nu ongeveer anderhalf tot hooguit 2  uurtjes in de ochtend, en dat was het, en doet ze al zeker 8 maanden maar 1 keer per dag slapen.

savonds is onvoorspelbaar bij haar.

De ene avond gaat ze lief slapen, maar vaak krijgen we zwaar protest.

Ik laat haar dan huilen, ook al vinden de buren het niet leuk.

En soms wil ze dan in slaap vallen, maar dan komt ze snachts weer en dat houL ze dan ook echt vol. Laten huilen is dan echt geen optie, ook niet omdat ik nog een dochter van 8 heb, die niet kan slapen.

Dus naar beneden wat drinken in het donker, absoluut niet gezellig maken, maar als ik dan zeg kom we gaan weer lekker slapen, dan begint ze meteen weer te trappen en te krijsen.

Mijn nachtrust bestaat geregeld uit 4 uurtjes, ik trekt dat niet echt.

Ik heb hierover al contact gehad met de CB, en de huisarts, bijde kunnen ze niet veel doen.

Wie heeft een gouden tip voor mij en mijn dochtertje.


#2

kijk even op de website; babywelzijn.nl. Dit is een een website van janine jongsma

Ze heeft ons erg geholpen.( Ik weet niet waar je woont maar ze komt aan huis om evt. behandeling te doen en om het e.e.a te begeleiden mocht dat nodig zijn.

Succes!


#3

Hoi Linda

Ik heb een zoontje van bijna 3.5 jaar en wil ook niet slapen teminste niet in zijn eigen bed en slaapt nu dus al maanden tussen ons in. omdat ik dit te ver vind gaan en al van alles heb geprobeerd van aardstraling tot een andere kamer voor hem, ben ik nu toch naar de huisarts gegaan en die heeft me door gestuurt naar een soort maatschappelijk werkster dit staat helemaal buiten het concultatieburo en hier moet ik nu 28 januari naar toe ik kan je vertellen een slaapprobleem los je meestal niet alleeen op en op een gegeven moment trek je dit niet meer dus ik zou het toch bij je huisarts proberen gr marieke


#4

Hoi hoi,

Snurkt jouw dochter ook erg? dat kan slecht slapen in de hand werken..

Mijn dochter van bijna 20 maanden heeft ook altijd slecht geslapen (behalve smiddags dan, thuis slaapt ze dan 3 uur, kinderdagv.ook max uurtje)

Ze heeft reflux (maagzuur).

Als kinderen snachts wakker worden kan dat een opgebouwd ritme zijn, iets lichamelijks, of psychisch, bv dromen.

Ik heb snel het gevoel dat mijn dochter ergens fysiek last van heeft en dat blijkt ook want paracetamol werkt wel. Als ze weer paar nachten achter elkaar slecht slaapt en veel huilt geven we soms een flinke paracetamol voor ze naar bed gaat.

Kan geen kwaad en werkt heel vaak prima. Mijn dochter snurkt al heel lang heeeeel hard en ik denk dat ze van de combi maagzuur en snurken een hele rauwe keel heeft en daar wakker van word. Soms huilt ze namelijk ook in haar slaap.

Angst en weerstand voor slapen kan best met pijn of ongemak te maken hebben. Het bedje flink schuin zetten kan zowel voor maagzuur als benauwdheid wat helpen. Een paracetamol geven om te kijken of er verandering komt kan geen kwaad.

Wij moeten binnenkort naar de kno-arts waar hoogst waarsch de neusamandel wordt verwijderd. We hebben onze hoop hierop gevestigd!

Veel succes!!  gr maaike


#5

Hoi,

Ook wij hadden problemen met het slapen 's avonds van onze zooon.

We waren ten einde raad en hebben een slaaptraining geprobeerd.

Met resultaat!!

Om 7 uur gaat meneer naar bed, boven een schone luier etc,de fles en dan met een vaste knuffel lekker slapen,zonder problemen!

We hebben de training via baby-lekker-slapen.nl gedownload..wie weet helpt het.

 

Succes in ieder geval!


#6

pfft wat herkenbaar. Ik heb hier een jochie die ook zo slecht slaapt. Net als jullie kleine meid vanaf de geboorte. Ook ik heb buren die "klagen", en en man die "licht" slaapt. Zelf ben ik ook een slechte slaper, en heb behoefte aan een vast slaapritueel. Voor mijn zoontje gebruik ik een produkt van VSM, puur homeopathie. Duurt even maar werkt wel. (Dormiplant, ook te vinden via de site vsm)

Ik ben persoonlijk zelf geen voorstander van paracetmol. En zo af en toe de kleine uit logereren brengen, om zelf bij te tanken. En mijn ervaring is dat hij prima slaapt bij een ander.

Heel veel succes!!