Slechte schoenen

Even een vraagje:

hoe slecht zijn de welbekende sportschoentjes van nike, puma nou echt? Ik heb begrepen dat een dun leer zooltje belangrijk is als je kind net zelfstandig loopt. En deze schoenen hebben allemaal rubberen zooltjes.
Is het echt NOT done, of kan het af en toe? Mijn zoon loopt nog niet zelfsstandig, maar stapt lekker rond de tafel op z’n zootjes. Maar voor later wil ik het alvast weten.
De schoenenwinkel hier had van die firststeps schoenen. heel verantwoord alleen ze waren echt lelijk en tuttig, je had voor een jongen maar 1 soort en kleur???!!! Als ik dan zoveel geld uitgeef mag het er toch wel een beetje appetijtelijk uitzien???!!!hahaha
Maar als het echt voor hem het beste is, dan gaan we er gewoon voor…

x Floss

Gewijzigd door - Floss op 12 Mar 2008 23:28:50

De schoentjes van kindjes die net lopen, moet je helemaal kunnen buigen ( liefste net voor het midden aan de kant van de teentjes, je kan zelf bij je eigen al zien waar je voet de buiging maakt) . Zo weet je dat het zooltje soepel genoeg is, anders zijn ze te stijf nog voor de kleine voetjes die anders nog niet kunnen meebuigen in een loophouding.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi,

Ik heb heel in het begin de “gympies” van de zeeman aangedaan. hebben ze toch een soort schoentje aan die steviger zijn dan slofjes en een beetje antislip maar hebben dan nog niet echt een schoen aan. (kosten een paar euro).
Voor de rest kunnen gympen niet z’n kwaad als ze er maar niet dag in en uit op lopen.
Begin er wel pas aan begonnen als ze goed lopen.
Verder moet je schoenen kopen die goed buigzaam zijn met een stevige hiel. niet te groot maar ook niet net passend. En Let ook op de breedte.
Goede schoenen hoeven niet duur te zijn. Bobby schoenen en Elefante schoenen bij van Haren ( verkrijgbaar in breedte maten) ,zelfs de dr. visser van scapino schoenen zijn goed en kosten niet meer dan 40 euro. Dus kinderschoen hoeven niet duur te zijn. de meest kinderen hebben een gemiddelde breedte hoor. Laat je kind ook eerst even lopen op de nieuwe schoenen in de winkel en voel dan bij de grote teen en aan weerskanten of je ruimte voelt.

Een vriend van mijn zusje is orthopeet hij heeft mij deze info gegeven.

groetjes

lon106

Bij het programma kassa is dit aan de orde geweest
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=2865407
even doospoelen tot 23 min, vanaf daar zie je het onderzoek over de kinderschoenen.

ik heb nooit bezuignigd op goede kinderschoenen,
ik weet dat het belangrijk is dat kinderen hun stap goed kunnen afwikkelen.
dus geen stugge harde dikke zool.
ikzelf ben erg weg van ecco brakkies en jochies voor de jongste.
mijn oudste neigt met platvoeten te lopen dus ook voor hem geen goedkope troep.

Dat is dus net wat er in dit stukje van Kassa aan de kaak werd gesteld, dat dure schoen niet automatisch beter schoenen zijn. Zo zijn de dr Visser schoentjes van de scapino, vaak prima schoentjes. Dat wil overigens ook weer niet zeggen dat dure schoenen per defenitie weer slechtere schoenen zijn. Het programma laat je zien waar op te letten bij de aanschaf van kinderschoentjes.

hallo,

de eerste schoenen waren van jochie, maar omdat jort een hele brede voet had heeft hij hier maar 4 weken op gelopen.
toen heb ik echt peuter schoenen gekocht bij Dolcis helemaal van leer, je kan ze niet helmaal buigen omdat jort zoveel buiten loopt en in een waterplas is hij zeiknat met die schoenen.
gewoon stoere hoge schoenen, en hij loopt er op als een trein.
je moet doen wat jij leuk vind ( en idd de eertse schoenen zijn ook lelijk, daarom ben ik snel over gestapt op stoere schoenen met een dikke zool!!)

succes

hahaah flos ik moet altijd vreselijk om je reacties lachen. Ik weet precies wat je bedoelt, en vind het ook zo leuk dat je kind er gewoon lekker mooi bij kan lopen.

hihi,

ja het oog wil ook wat hé…

x Floss