Ik heb een dochter van bijna 4 en een zoontje van bijna 15 maanden.
Nu heb ik toch echt problemen met mijn dochter waar ikzelf ook niet blij mee ben.
Ik kan namelijk niks meer van haar hebben, bij het minste of geringste ben ik al boos op haar. Terwijl de jongste bijna niks verkeerd kan doen.
Ik vind dit zelf zo erg het lijkt erop dat ik meer van de een houd dan van de ander.
Gisteren zei ze zelfs al dat ze het niet meer leuk vind bij mij, wat ik me ook wel kan voorstellen. Ik zeg ook regelmatig dat ze dan maar een andere moeder moet gaan zoeken.
Ze huilt ook om niks en dat is iets waar ik helemaal niet tegen kan, misschien een vorm om aandacht te krijgen en die krijgt ze dan ook overduidelijk al is het dan negatief.
Ik heb gewoon geen geduld meer voor de kids en is het dus elke dag ruzie hier.
Ze hangt ook veel aan haar vader en dat steekt ook wel bij mij. Het heeft ook veel met mijn verleden te maken dat ik veel gepest ben en altijd alleen zat. Dus vind ik het heel erg dat als papa thuiskomt dat ik niet meer besta. Ik weet dat ze dit allemaal hebben maar ik kan daar toch niet tegen.
Ik vind mijzelf gewoon een slecht moeder hierdoor en ben bang dat ze straks echt een hekel aan me krijgt en dat kan ik echt niet verdragen.
Zou ik hiervoor echt professionele hulp moeten zoeken of hebben jullie nog ideén.
Ik lig op dit mometn ook helemaal overhoop met mezelf en doe tegen mijn man ook elke keer zo lelijk, op zich ben ik gewoon een kreng en had ik denk ik nooit kinderen mogen krijgen. Bij een ander zouden ze veel beter afgeweest zijn.
Ik kan ook nooit van ze genieten of ermee spelen, denk dat ik altijd druk moet hebben met andere dingen. Heb dus ook absoluut geen geduld voor ze. Het moet op mijn manier gaan en anders kan het niet dan ga ik over de rooie.
Dus dit kan toch echt niet gezond zijn.
Diana.