Slechte eters!


#1

Veel peuters kunnen heel erg kieskeurig worden als het aankomt op eten.

Zo ook mijn 3 jarige zoon. Bij het minste of geringste wat maar met eten te maken heeft, trekt hij zijn neus op en *dreigt* hij met buikpijn.

Snoep gaat er wel ten alle tijden in !!!

Vanaf 1.5 jaar kunnen kinderen heel kieskeurig worden wat betreft voedsel !

Alles wat ze daarvoor aten alsof het een lieve lust was, is omgeslagen tot vies en ïk lust niet !".

Wat ik nu al anderhalf jaar doe is zorgen voor heel veel creativiteit, ik zorg voor heel veel variatie in zijn menu.

s'Morgens krijgt hij afwisselend cornflakes, rijstewafels, crackers, boterhammen, fruit of yoghurt.

Ook wil hij weleens een pannenkoek. Makkelijk als je er wat meer bakt en er dus wat over hebt voor de volgende morgen.

Dit doe ik ook s'middags. s'Avonds geef ik regelmatig rauwe groente, want hij eet liever een rauwe spercieboon, dan een gekookte. Ook wil hij bijv wel wortelstjes rauw.

Ipv. aardappels eet hij liever rijst, de nasi van de chinees bevat ook groente en ei, dat vindt hij ook lekker.

Vlees gaat regelmatig heel moeizaam. Dus ook dat vergt een bult creativiteit en een grote dosis geduld. Soms een visstickje, een stuk rookworst of een kippenpootje, die hij lekker kan afkluiven.

Als extra geven we hem Vitamine C, de welbekende zonnetjes/sterretjes van Davitamon en een kruiden/groenten elixer geven we *stiekem* door zijn yokidrink. Daar proeft hij niets van, maar bevat heel wat extra vitamines.

Om zijn weerstand wat op te krikken geven we hem nu ook 2xdaags Echinea force, van Dr. Vogel, lekker met een sinaasappel smaak.

Als je een lijstje bij houdt, wat je kind op en dag eet, valt het vaak best wel mee.

We letten er wel op dat hij voor het eten niet teveel drinkt, want een kindermaag is gauw gevuld.

 

Groetjes mama van Quinten

 


#2

Wat creatief!!! Hier heb ik nog eens wat aan! Oke, de mijne zijn nog eens stukje jonger (1,5 jaar) maar wellicht verbeterd hun eetgedrag dan nu al een beetje beter. Wij zeggen: "Ach wanneer ze honger hebben eten ze vanzelf", is goed door de natuur geregeld,  de natuur laat ze echt niet verhongeren" Maar het maakt wel eens wanhopig hoor wanneer ze weer eens niet willen eten.

 


#3

Hallo mama van Quinten…
Mijn zoon heet ook Quinten hahaha en wordt over 3 weekjes alweer 4 jaar… Maar goed, ik las dat je je zoon wel s rauwe bonen te eten geeft, hierover een tip…
Rauwe bonen kunnen gezondsheidsproblemen opleveren!!,(en is zeer gevaarlijk voor jonge kinderen!!) er zit namelijk een stofje in “Fasine” dat alleen als de bonen gekookt worden eruit gaat!
Dit wilde ik je toch even vertellen…
Groetjes Manon


#4

hoi als je je kind warm eten geeft en na twee happen hoeft hij niet meer wel altijd het toetje geven en dan elke dag een hapje meer dan zien ze hetnals beloning want een toetje gaat er altijd in en eet altijd op vaste tijden en geef zeker ander half uur voor t eten niets meer  bij mij heeft t gewerkt en eet nu eerst het eten op en zegt dan toet groetjes


#5

Mijn dochtertje van bijna 7jr is een verschrikkelijke slechte eter...

Ze heeft nooit veel gegeten (liefst oud brood van de paarden....).

De laatste dagen gaat het ook weer moeizaam met brood.

Kwa drinken..ze drinkt niets anders als chocomel,yogy of water en ik rem hierin dus voor het avondeten (va 'smorgens)heeft ze maar 2 a 3 bekers drinken gehad.

Snoepen komt niet voor in haar woordenboekje..hooguit 1 snoepje per dag...een schuimpje of iets in die zin. Niet groter.

Met avond eten krijgt ze een eetlepel groente ,eetlepel aardappel,en een klein héél klein stukje vlees (1 HAPJE) en appelmoes erbij.Daar doet ze gewoon weg 1,5u over en meestal gat het gepaard met hoesten kokhalzen en veel huilen....

Ze zit met ten in de wang rond te kijken zonder ook maar te kauwen tenzij wij voor de zóveelste keer zeggen dat ze moet dooreten.

Ikzelf ben stevig en mag niet hopen dat mijn kind bang is om dik te worden...dat dat het probleem zou kunnen zijn?!

Als ik haar vraag waarom ze dat doet...zegt ze alleen maar ik lust dat niet...maar goed ze lust eigenlijk niks.

Ze is niet meer ziek als een ander kind maar ik ben het zat om elke avond voor politie-agentje op te treden.

 

Heeft hier ook iemand ervaring mee??