Slechte eter

hallo,

ik ben een mama van een 3 maanden en 2 weken oude baby.
de eerste 4 weken at ze heel goed. daarna ging het bergafwaarts.
het lijkt wel of ze met de week minder eet.

nu wil ze nog maar 120 ml en daarvan 4 voedingen op een dag. ik krijg er niet meer in het cb zegt dat ik haar moet dwingen maar als ik dat doe gaat ze kokhalsen en meestal komt dan dr voeding eruit en wil ze niets meer eten. sinds deze week wil ze ook nog wel eens 3 voedingen in plaats van 5.

wat kan ik hier aan doen ? ze moet 5 voedingen van 200 ml incl. voeding
hoe kan ik zorgen dat ze dat toch binnen krijgt ? water wil ze niet.
ook een sapje of iets wil ze niet. ze wil wel fruit eten ik geef haar nog maar 2 hapjes per week als ik bij een vriendin ben en daar zijn ze het mee eens maar om nu al elke dag te geven is denk ik nog erg vroeg.

groetjes en alvast bedankt voor de reacties!!

k ben zo als ik ben. wees jezelf en geloof in je zelf doe wat jou het beste lijkt

ik heb een baby genaamt milou 3 maanden en 2 weken oud.

Hoi…

Gossie dat is wel heel vervelend zeg!
Zo komt ze natuurlijk niet aan het dagelijks vocht wat ze nodig heeft.
Groeit ze verder wel goed?
Ontwikkelt ze ook zoals een kind van 3 1/2 maand moet doen?
Als dit allemaal wel het geval is dan is dat in ieder geval wel een goed teken.

Is er al wel eens naar haar strotteklepje gekeken in het zieknhuis ofzo?
Ik weet mezelf iets te herinneren wat ik ooit heb opgevangen van een kind waarvan het strotteklepje open bleef staan of zoeits en dat is toen verholpen en toen ging het meteen beter.
Ik wil je niet bang maken hoor…maar ik probeer met je mee te denken en misschien heb je er iets aan.
Als ze wel fruit eet zou ik haar daar wat van geven hoor…iedere dag een paar lepeltjes…ze is immers bijna 4 maanden en je hoeft echt niet tot de dag af nauwkeurig met alle voorschriften om te gaan.

Doe hoe jij denkt dat je kindje er het beste bij gebaat is.

Succes!

Groetjes Danielle

hoi Daniele

bedankt voor je reactie.
in het ziekenhuis is ze helemaal onderzocht omdat ze 3 weken geleden ( de week van oud en nieuw) helemaal niet meer at ze at 100 ml op een dag en dat 4 dagen lang. toen was er niks aan de hand. en werd ik weer terug gestuurd. ook heb ik het met het cb er overgehad die waren niet eens met hoe ik het deed en omdat me dochtertje niet meer at schreven ze me nutrilon pepti voor koemelkallergie voor maar ook dat hielp niet. nu willen ze me weer dure voeding voorschrijven maar ik weet zeker het ligt niet aan dr voeding. ik gebruik kruidvat en eerst ging dat heel goed dus lijkt me niet dat dat ineens verandert kan zijn.

groetjes

p.s ik heb ook weer fruit geprobeert net geleden ook dat wil ze niet!

k ben zo als ik ben. wees jezelf en geloof in je zelf doe wat jou het beste lijkt

ik heb een baby genaamt milou 3 maanden en 2 weken oud.

Hoi…hier nog even…

Je moet echt niet dwingend die fles in haar mondje stoppen hoor!
Dan krijgen ze echt een afkeer voor die fles en worden ze er bang van.
Ben jezelf voortaan gestresst als je de fles geeft…want dat merken ze hoor!
Vraag eens aan familie of voor mijn part de buurvrouw of die eens een paar keer achter elkaar de fles wil geven…misschien beurt ze daar wel mee op want als ze merkt dat jij al stijf in de stoel met haar gaat zitten slaat dat misschien bij haar om in angst!

Baat het niet dan schaad het niet om het eens ene ander te laten proberen!

Groetjes Danielle

Hoi,
Welkom op ikkeben.
Wat een vervelende situatie zeg ! Maar misschien kan je proberen om iets vaker voeding te geven in kleinere hoeveel heden. Weet niet of het uitmaakt, maar wie niet waagt wie niet wint. Snap dat je ongerust bent, maar momenteel zitten ze ook in een sprongetje. Jou kindje is ongeveer net zo oud als mijn kindje (die van mij vandaag 3 maanden) en dan eten ze ook minder, of slechter slapen, zijn allemaal kenmerken van een sprongetje. Weet niet of je meer weet van de sprongetjes, maar Sje weet altijd raad met dit soort dingen over sprongetjes en misschien kan zij je gerust stellen.
Wat betreft de voeding… ik gebruik ook die van het kruidvat en is ook helemaal niks mis mee, snap ook niet waarom ze pepti voorschrijven, want heeft ze signalen van een allergie ??? Als je het niet vertrouwd, gewoon naar je huisarts gaan. Ben ook van mening dat ze nu te weinig binnen krijgt, maar als ze het verder goed doet… ! Kan ook even een fase zijn, maar als je niet gerust bent gewoon huisarts bellen.
Succes meid
Gr. Natasja

[/url]

Ze zit inderdaad rond een sprongetje. Dan eten ze soms minder goed en daar kan je niet veel aan doen. Zeker niet dwingen om te eten, het zou vanzelf weer beter moeten gaan als ze uit het sprongetje is. Wat een achterlijk advies, dwingen om te eten. Zoals Danielle zegt: daar bereik je alleen maar mee dat ze een afkeer voor eten gaat krijgen en dat moet je toch zeker niet willen.

Hou in de gaten dat ze niet uitdroogt (weinig plasluiers, velletje dat omhoog blijft staan als je het omhoog trekt, donkere urine, etc.). Zolang dat niet het geval is, is er nog niet zoveel aan de hand. Als dat wél speelt, meteen naar de huisarts of ziekenhuis.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
ze moet 5 voedingen van 200 ml incl. voeding

Ze MOET dus niks! Trek je wat dat betreft niks van het cb aan. En aan dwingen heb je al helemaal niks want dan drinkt ze juist niks!

Drink je zelf elke dag precies dezelfde hoeveelheden? Nee!
Heb je zelf altijd precies om 15.00 uur zin in 200ml warme melk? Nee!
Weet een moeder die borstvoeding geeft precies wat haar kindje binnenkrijgt? Nee!

Laat je dus vooral niet opjagen. Die hele kleintjes moeten ongeveer 100ml per kg lichaamsgewicht binnenkrijgen. 5x200ml is een liter. Lijkt me niet dat je een baby van 10kg hebt.

Dus probeer er vooral ontspannen onder te blijven want je kleine meid voelt dat er een spanning om je heen hangt zodra je met haar met de fles gaat zitten met in gedachten “Oh jee, als ze nu maar wel drinkt!”.

Ik snap de paniek van het cb niet als een kindje flesvoeding krijgt. Borstvoedingkindjes mogen lekker op verzoek zoveel krijgen als ze willen en bij flesvoedingkindjes moet het allemaal precies afgepast op uur en tijd. Klopt toch geen Zet Aa Ka van? Of ben ik nou blond?

Groetekes, Sje

dat weet ik niet Sje of je blond ben … moet je even een foto van jezelf posten kunnen wij het checken.

Maar je heb gelijk… als je bv geef is er niks aan de hand, zodra je fv geef gaan er overal toeters en bellen rinkelen! Wist niet dat je 100 ml per kg lichaamsgewicht moest drinken. Want Jurian zat toen ook op 5 voedingen van 200ml. Maar was toen ook nog geen 10 kilo (wel bijna 8) maar nu drinkt hij max 800ml en is toch bijna 10 kilo denk. Drinkt hij dan nu dus te weinig? Hij eet er verder niks naast dus krijgt geen vocht uit fruit oid!

Nee, naarmate ze ouder en zwaarder worden geldt die 100ml/kglichaamsgewicht niet meer. Dat zou betekenen dat ik 6 liter op een dag moet drinken.

Die 800 die hij krijgt is prima. En vergeet niet dat in fruit- en groentenhap ook zat vocht zit he?! Mensen tellen alleen de flessen bij elkaar op maar fruit- en groentenhap bestaan ook voor het grootste gedeelte uit vocht.

Groetekes, Sje

Ha ha ha als Jurian nu tenminste zijn hapjes eten wil. Lukt dat een beetje mini-boy??? Morgan heeft trouwens toch honger he ondanks dat ze zelf steeds door haar flessen heen sliep. Het lijkt wel of ze de eerste twee creche dagen door de voeding heen slaapt en dan niet meer. Maar wij gaan nu maar over op om de 4 uur als we dan om 6.00 beginnen (help moet ik in het weekend toch vroeg op) dan moet ik haar om 22.00 wakker maken voor fles 5. Hoop alleen dat ze dan ook echt doorslaapt op 1000cc.

Want wat er al gezegd is met bv let niemand op wat ze drinken (800 of 1200) maar oh wee als ze een fles extra zouden krijgen met fv…

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Vandaag 6 hapjes peer op… YES ben er trots op! Maar verder nog niks hoor… morgen weer en zo elke dag weer aanbieden.

Wow om 6 uur al? als de kleine meid jullie om 6 uur niet wakker maakt zal ik haar ook niet wakker maken hoor. Weet nog dat die van ons dan goed sliep en al snel tot 8 uur elke dag. Dat is de flesjes overdag dan toch wat korter op elkaar gaf zodat er 3,5 uur ongeveer tussen zat (moest minimaal 3 uur) en ik zo de laatste om 23 uur kon geven.

Ha ha ha ja maar peer kent ie nog van de kerst he

Dat red ze niet echt miniboy. Dus we doen het even zo. Ach ik ga om half elf naar bed (hoop ik) en dan slaap ik 7 uur. Enne als ze weer gaat slapen dan ga ik ook weer terug.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />