Slechte drinker!

Hallo,

Mijn dochter is nu 3 maand. Een hele vrolijk meiske over het algemeen! Ze drinkt alleen zo slecht. Ze krijgt 5 voedingen op een dag. Er gaat zelden een fles leeg, hoeveel vocht moet een baby van 3 maand krijgen. s’morgens drinkt ze het slechts, net ook weer heeft ze maar 80 gehad.

Kan iemand my advies geven?

Misschien moet je de laatste fles laten staan. Ik denk dat ze vol is. Mijn dochtertje was ook 3 maand en begon slecht te drinken. Toen we oiver gingen naar 4 flessen ging het een stuk beter. Ik zou het wel alleen doen als ze je zeker weet dat ze goed groeit. En dan bij de vierde fles iets meer geven. Je geeft zelf aan dat ze wel vrolijk is dus ze krijgt genoeg binnen. Ze geeft echt wel zelf aan of ze genoeg heeft. Succes!

Gewijzigd door - appellientje op 06 Jul 2009 08:30:46

Er is een regel voor, maar die weet ik zo niet meer.
Weet wel dat het ook afhankelijk is van haar gewicht
Heb het even opgezocht:

Minimale vochtinname per dag
4 kg min 600cc
4.5kg min 675cc
5kg min 750cc
5.5kg min 825cc
6kg min 900cc
6.5kg en meer min 1000cc

Dit is een richtlijn, ieder kindje is natuurlijk anders, hopenlijk heb je er wat aan

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties en meedenken. Mijn dochter krijgt alleen nog maar flesvoeding. Ze krijgt 5 van flessen van 165 dit is incl de schepjes voeding. Dit is in totaal 825 cc. Ik denk dat ze gister ongeveer een 560 heeft gehad een verschil van 265.
Zal vanmiddag ff overleggen met een arts.

Ien ieder geval heel erg bedankt.

Liefs Egberta