Slecht willen eten

mijn dochter van 9 maanden weigert nu haar voeding heel vaak. (ze was al niet zo’n goede eter) ze neemt wel haar 3 flessen op een dag (bijna leeg elke keer). dit is nu zo’n 3 weken heel erg. ze draait haar hoofd weg, handen voor haar mondje, lippen stijf dicht. ik bied haar echt vanalles aan.
ik heb al zoveel geprobeerd, yougurth erbij, appelmoes erbij, wat in haar handje geven aan voedsel en haar dan aanbieden, speelgoed erbij, tv…
maar mevrouw lijkt wel geen honger te hebben.
is dit voor iemand herkenbaar rond de 9 maanden??
het is nu zo extreem in vergelijking met normaal.
ik hoor het graag en nmisschien heeft iemand tips om het eten aantrekkelijker te maken…

Tandjes? Kiesjes? Sprongetje?

Ik zou zeggen, niks doen! Die gaat vanzelf wel weer eten.

Ook geen trucjes uithalen of alternatieven aanbieden. Ze is op een leeftijd dat ze snel genoeg doorheeft dat ze bijvoorbeeld een boterham krijgt in plaats van warm eten en een boterham is veel lekkerder. Dus ze zal haar warm eten blijven weigeren.

Als het lijkt alsof ze geen honger heeft, prima toch?! Geen strijd maken van eten, dat bederft ook je eigen eetlust. Eet ze niet, dan ruim je de boel gewoon weer op.

Als ze 's ochtends haar pap of ochtendfles niet extra gulzig eet, zal ze wel niet met honger naar bed gegaan zijn.

Groetekes, Sje

hoi ik herken het vanuit mijn buurvrouw, haar dochter is 10 mnd en wil ook niet eten. ze bied wel elke dag aan, maar maakt er geen strijd van als niet lukt. mijn dochter is bijna 7 mnd en wil ook niet eten, alleen maar borst en ja koekjes enzo…maar fruit, pap en groente niet. ik baal er ook van, maar ook cb heeft gezegd geen strijd van maken, omdat het anders eetprobleem kan worden. ze zeggen ze krijgen vanzelf honger. maar ik weet wat je bedoelt het is niet leuk…had die kleine boef van jullie dit ook met rond de 6/7 mnd??

suc6 verder

alle baby`s en kinderen hebben vaker een fase waarin ze niet eten en dat gaat altijd wel weer over als je maar kan uitsluiten dat het niets medisch is.
maar dat zal wel niet.
heel veel sterkte en maak je er niet druk over dan duurt het alleen maar langer.

Gewijzigd door - mama sandra op 25 Aug 2007 08:50:03

ik zou daar ook niet teveel aandacht aan geven,
hier heb ik dat met de oudste ook gehad en maakte me daar alrijd vreelijk zorgen over,maar niet doen ,dit is macht voor hun niet willen eten
en indd als het niks medisch is (wat ook niet zal zijn denk ik)komt het wel weer goed