Ik weet dat er al meerdere topics over zijn… maar goed.
Onze oudste dochter slaapt al weken (2 maanden?) slecht. Ze loopt dus ook al een hele tijd met walletjes onder haar ogen rond.
's nachts wordt ze regelmatig wakker, soms huilend, soms gaat ze liggen kletsen. helaas wordt ik er ook elke keer wakker van. Als ze gelijk weer in slaap valt ist niet erg, maar soms ligt ze ook een uur of langer wakker. Vannacht was ze vanaf 4 uur wakker ongeveer, en ik denk dat ze tot 7 uur slechts nog een kort slaapje van een uurtje heeft gedaan.
Ze kan een poosje stil in bed liggen, maar uiteindelijk gaat ze toch roepen, gillen, herrie maken. Gevolg is dat haar zusje (die bij haar op de kamer ligt) ook wakker wordt. Vanmorgen alles wakker vanaf 6.15 ongeveer. Voor de jongste veel te vroeg. Niet dat ik ze dan al uit bed ga halen… dat niet.
Ook voor mij (nu in de laatste maand van de zwangerschap) begint dat op te breken.
Haar middagslaap heeft ze nog wel nodig. Ze slaapt nu weer 1,5 uur s middags. is dat soms te lang? Moet ik haar eerder wakker maken? Hoe lang sliepen jullie peuters tussen de middag rond de 2,5 jaar?
hebben jullie andere tips om haar nachtrust te verbeteren?
Ben benieuwd naar de reacties!