Slecht slapen

mijn dochter van 13 weken slaapt s’nachts slecht. om de 2 uur is ze wakker. Niet altijd van de honger. Ik probeer haar met een speentje weer in slaap te krijgen maar iedere 10 min voor een half uur tot een uur lang moet ik weer uit bed om het speentje er weer in te doen. Als ze dan eindelijk weer slaapt wordt ze wakker omdat ze de fles wil. Meer dan 80 tot 100cc krijgt ze niet op. Ook de laatste fles om 11.00 uur krijgt ze maar 100cc ongeveer op. wie heeft er tips

d.middag

euh ff meedenken. Kleine tips:

*voor de laaste fles de kleine in badje doen (dus in badje/massage en dan de fles en heerlijk bedje in) van badje worden ze moe!
*een kruik in het bedje leggen. (Jurian is nu half jaar en krijgt het snachts ook altijd slaapt hij heerlijk bij)
*elke avond hetzelfde ritueel volgen. Bijv. samen gordijnen dicht/slaapliedje zingen en dan kusje en weggaan.
*zorgen voor weinig prikkels tijdens de laatste voeding. (muziek uit/ weinig licht aan/ zachtjes praten)

Misschien heb je hier wat aan? Ieder kindje reageerd verschillend, maar hier werkte het wel…

ff de tip van Sje doorgeven die heb ik weleens horen zeggen (het klinkt gek) maar het bedje anders zetten. Weet niet of dit mogelijk is? Maar soms helpt het als je het bedje anders zet. Hiermee bedoel ik … dat je dan het bedje ipv in de lente in de breedte moet zetten. Of als je grote kamer heb … in een ander hoekje. Waarom het werkt? geen idee! maar het proberen waard lijkt mij…

Dank je. Ik ga het zeker proberen. Hoop dat het werkt.

d.middag

quote:
ff de tip van Sje doorgeven die heb ik weleens horen zeggen (het klinkt gek) maar het bedje anders zetten. Weet niet of dit mogelijk is? Maar soms helpt het als je het bedje anders zet. Hiermee bedoel ik ... dat je dan het bedje ipv in de lente in de breedte moet zetten. Of als je grote kamer heb ... in een ander hoekje. Waarom het werkt? geen idee! maar het proberen waard lijkt mij...

volgens mij is de rede van dat bedje wegens riviertjes onder huis, die stralingen door het huis geven ofzoiets, dat hebben ze tegen mij ooit gezegt.
ze kunnen die weghalen met grote magneten ofzo ja heel bizar maar het schijnt te werken. ook dat bedje anders zetten dan.
maar dat is niet in elk huis het geval trouwens, hier niet, wij wonen in een flat 4e verdieping, dan komt het niet zo ver

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mamalieke, de tips van Mini-boy moet je zeker proberen. Badje geven werkt erg rustgevend voor een baby en daarna het flesje zijn ze helemaal voldaan. Hoelang drinkt jou dochter aan de fles? Ik merk aan mijn zoontje dat hij veel minder voldaan is als hij binnen 10 minuten zijn fles leeg heeft. Ik gebruik dan ook Johannesbroodpitmeel (ook voor het spugen) en hij heeft sinds kort pas speentje 2. Hierdoor is de voeding iets dikker.

Ze zit nog in een sprongetje, dan slapen en eten de kleintjes slechter.

Kijk maar even in het forum Mama’s hoekje naar het topic Sprongetje. Daarin staat uitgelegd wat het inhoudt en wanneer ze zijn.

Je kan er niet veel aan doen, gewoon afwachten tot het sprongetje voorbij is en dan moet het weer goed zijn.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nou ik heb het badje geprobeerd en ze heeft van 19.00 uur tot 3.30 uur geslapen. Toen een flesje gegeven en toen kwam ze weer om 7.00 uur. Helemaal blij natuurlijk. Eindelijk weer een beetje geslapen. Ik durfde haar niet om 23.00 uur wakker te maken voor de fles omdat ik bang was dat het dan weer een rusteloze nacht zou worden. Ik hoop niet dat het een toevalstreffer was, afwachten dus. Maar toch bedankt voor de tip. Nu nog hopen dat ze wat meer gaat drinken want gemiddeld drinkt ze niet m eer dan 100cc. Veel te weinig lijkt me.

d.middag

hoe oud is je dochtertje? en hoeveel weegt ze?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

13 weken en ze is 5300 zwaar. Niets mis mee lijkt me. Maar gemiddeld drinkt ze toch maar 100cc tot 120cc. Soms zelfs nog minder.

d.middag

Dat is inderdaad niet heel veel, maar volgens mij is ze niet te licht? Als is mijn mannetje van 10 weken al 5700 gram, maar goed hij is ook al 60 cm.

Hoeveel voedingen krijgt ze per dag?

Wat betreft het doorslapen. Bij ons ging hij ook ineens doorslapen op de een op andere dag. Het maakt eigenlijk niet uit hoelaat ik de fles geef (22.00/23.00 of 00.00) hij wordt altijd rond 07.00 wakker. soms ook weleens 's nachts, maar dan valt hij vanzelf weer inslaap.

Wel fijn dat ze zo lekker geslapen heeft. Hoop dat het vannacht weer zo goed gaat!!

Lieke krijgt om de 4 uur eten. Met de nacht erbij heeft ze 6 voedingen. En ze is nu ook 60 cm. De eerste nacht ging het goed. Vanacht kwam ze zelf om 23.00 uur en toen om 3.00 uur. om 1.00 was ze ook even wakker maar viel ze weer in slaap en weer om 6.00 uur. Toen heeft ze ook niet meer geslapen tot 8.30 uur.

d.middag