Slecht slapen

Hoi allemaal,

Onze zoon van nu 2 jaar & 3 maanden oud is sinds een aantal maanden erg onrustig 's nachts. Het naar bed gaan 's avonds levert over het algemeen weinig tot geen problemen op, we hebben hier een vast ritme voor. Echter na een paar uur (ca.3) begint hij erg onrustig te worden. Dit uit zich in het bonken van zijn hoofdje op het matras, dit gaat vaak gepaard met geluid. Het geluid neemt in volume toe.
Het bonken met zijn hoofd doet hij bijna iedere nacht, soms gaat het na enkele ogenblikken vanzelf weer over. Helaas voor ons gebeurd het ook vaak dat het lang aanhoudt. Het gebeurd ook wel dat hij dit gedurende een aantal uur regelmatig doet.
We hebben al van alles geprobeerd, het enige dat echt helpt is hem bij ons op bed te leggen, maar dit is ook niet echt een optie doordat hij dan erg ligt te woelen en wij niet aan onze nachtrust toekomen.
Onze zoon doet het niet alleen thuis in zijn eigen bed, maar ook op vakantie en wanneer hij soms logeert bij bijvoorbeeld opa & oma.
Wanneer hij 's middags naar bed gaat voor een middagslaapje van zo’n 1,5 a 2 uur heeft hij het probleem niet.

Op het cb zegt men dat het komt doordat hij een erg ondernemend kereltje is en dus 's nachts alles moet verwerken. Maar ook op rustige dagen slapen wij slecht.

Wie heeft er een goede tip? We zouden dit graag oplossen.
Alvast bedankt!

Groetjes,
Danielle

mijn zoontje doet dit ook gewoon ngern het gaat vanzelf over rond de leeftijd van 6 jaar mijn oudste heeft het ook gedaan en is er nu vanaf

je kunt er weinig aan doen wij laten het zo,dit is niet onrustig gedrag hoor de meeste kinderen doen dit en ervaren dit als veilig en worden rustig door geen zorgen om maken .

nooit je zoon in be nbemen hebben wij ook nooit gedaan daardooor krijge nog meer problemen

het blijkt dat ze op deze wijze zichzelf in slaap sussen. Het klopt namelijk dat ze dit zeer ritmisch doen,en ze zijn zich niet bewust van wat er om hun heen gebeurd.

Gewijzigd door - lieke33 op 06 Jul 2008 19:06:10

Inderdaad nooit bij je in bed nemen. Slaapt-ie daarover 5 jaar nog! Dat wil je niet.

Stug vol blijven houden dat-ie in zijn eigen bedje moet slapen. Kost je waarschijnlijk een paar nachten maar op een gegeven moment heeft-ie door dat er met papa en mama niet te sollen is en dan stopt het vanzelf. Hij zit nou eenmaal in de peuterpuberteit. En dat is taai, zowel voor hem als voor jullie.

Alle sterkte met de wakkere man!

Groetekes, Sje

De aanhouder wint!! Succes!

Hoi hoi

Jens is ook zo’n hoofdbonker en onrustige slaper. Precies wat de anderen al zeggen… je kan er weinig/niets aan doen. Onderhand loop ik ook al half slapend naar z’n kamertje toe om 'm naar beneden te trekken, van 't hoofdeind af. En dan slaapt ie weer rustig verder.
Ook hij doet 't vaker als hij een drukke, onrustige dag heeft gehad. Maar ook toen IK onrust had. Dat reflecteer je toch op de een of andere manier op hem. En onrust bij jezelf kan door heel veel dingen veroorzaakt worden. Soms heb je 't zelf niet eens door (zoals ikke).
Als hij druk heeft gespeeld, of hij is bij andere kindjes geweest, of wij zijn op visite geweest, of visite is hier geweest (hoeft niet eens veel mensen te zijn), ja, dan kan ik er gif op innemen dat ie die nacht weer onrustig slaapt.
Helaas pindakaas. En vaak ook nog de nacht(en) erna … We hebben bijv. een weekendje gehad, zijn we weggeweest naar zo’n recreatiewoning… pfff… wat een drama… We waren met mijn ouders en broertjes en die zijn met z’n allen ook nogal aanwezig… ik ben zelfs een dag eerder naar huis gegaan omdat we (en vooral Jens!!) het niet meer trokken. Hij heeft er nog een week last van gehad!
Niks aan te doen… gaat vanzelf wel over .

Mama van Jens 27-12-2006