Slecht slapen 's avonds

Hallo Meiden,

Hier weer eens een topic van mijn kant. Onze dochter nu 14 weken wil de laatste drie dagen niet meer slapen 's avonds. Ze krijgt om 18.30 een fles, langer kunnen we niet rekken, en dan in badje. En dan is de koek wel op, dan is ze echt moe. Geeuwen, oogjes wrijven. Maar slapen ho maar. Ze heeft vanavond zelfs tot aan de late fles, 22.30, gehuild. Dus vanaf 19.45.
Wie herkent dit en hoe gaan jullie hier mee om? We halen haar niet uit bed, gaan om de 15 minuten even naar haar toe. Nu slaapt ze sinds vrijdag in een gewone slaapzak en niet meer in de bakerzak, dus dat zou het ook kunnen zijn.

Hoelaat gaan jullie kindjes slapen? Slapen zij ook nog na iedere fles?

Groetjes Ikkies

Ik zou toch de bakerzak weer even proberen om te zien hoe het dan gaat.
Help dat niet dan zou het best kunnen dat dit haar jengel uurtjes zijn.
Ruben heeft dat ook rond die leeftijd gehad elke dag om de zelfde tijd van half 16:30 tm 19:30
meer ideen heb ik niet voor je, lijkt wel wer een eeuwigheid dat die van mij zo klein was, wat gaat de tijd toch snel

Groetjes Marianne mama vanRuben

Ik herken het helemaal!!!

Mijn zoon had tussen de 2 en 3 maand precies hetzelfde kwaaltje (mijn zus nu ook).
Na de laatste voeding, ongeveer 19.00 uur, deden we Stijn wel gewoon op bed, elke keer een poging wagen, maar na misschien een half uurtje geslapen te hebben moest ie heel hard huilen. Meerder pogingen gedaan om toch maar op bed te leggen en elke keer een tijdje laten huilen. Op den duur hadden we zoiets van: dit moeten wel zijn huiluurtjes zijn. Hij was ook zo enorm onrustig en normaal kon hij zo lekker slapen, de rest van de dag en nacht.
Dus naar beneden, op onze buik leggend en tegendrukkend (heel wild) viel hij eindelijk in slaap. Tot de volgende voeding. Rond 11 uur weer een fles en daarna in zijn eigen bedje. Dan was hij ook meteen in dromeland. Geen gehuil… niets…
Doordat wij wel elke keer, na de fles van 19.00, Stijn op bed deden, sliep hij na een tijdje elke keer even iets langer, tot dat hij de slaaptijd tussen de 2 flessen volledig doorsliep.

Meid, het gaat vanzelf over. Maak je er niet druk over. Elke baby heeft zoon beetje een huiluurtje of tjes.

Groetjes Wiets

Hoi hoi,
Hoe heeft je dochter vannacht geslapen ?
En heb je al wat uitgeprobeert zoals weer inbakeren ?
Jaja ik weet er ook alles van dat ze zo kunnen huilen.
Heel frustrerend want je weet dan niet wat er is.
Ik zou toch niet zomaar denken : oh, laat maar dat
zijn huiluurtjes.
Ik zou het bespreken met het consultatiebureau want wie
weet is er wel wat en heeft je dochtertje pijn.
Hoeft niet zo te zijn, meestal niet zelfs en zijn het wel
gewoon huiluurtjes maar je kindje observeren en goed in
de gaten houden is altijd goed.

Sterkte en laat nog eens weten hoe het nu gaat.

quote:
Ik zou het bespreken met het consultatiebureau want wie weet is er wel wat en heeft je dochtertje pijn.

Als ikkiee haar dochter echt op dat moment veel huilt en voor de rest van de dag een heeeeelijk kind is, lijkt mij dat het geen pijn is. Maar concultatiebureau kan geen kwaad. Tenzij je moederinstinct tegen consultatiebureau ingaat. Hou het wel bij je eigen gevoelens, heeeeel belangrijk vind ik zelf. Doe ik namelijk ook en het komt altijd weer goed.

Groetjes Wiets

Bedankt voor al jullie reacties. Vanavond was het weer raak! Om 20.00 uur op bed en toen tot 21.15 huilen. Daarna pakte ze gelukkig het speentje goed en viel ze in slaap. Nu krijgt ze de late fles en dan de nacht in. Dat is overigens nooit een probleem.
Met inbakeren zijn we gestopt, omdat mevrouw zich aan het omrollen is en wij dat in zo’n zak toch best gevaarlijk vinden.
Overdag slaapt ze trouwens redelijk tot goed.
;s morgens altijd totaan de volgende fles en daarna wordt ze steeds na ongeveer 2 uurtjes slapen steeds wakker. DAn zit er nog 3 uur tussen de voeding.
Geven jullie altijd om de 4 uur? Of wisselt dat ook op een dag?
Soms weet je het gewoon niet meer. De een zegt rekken tot 4 uur, de ander geven als ze wakker worden. Maar wat nu als ze veel te vroeg wakker worden??

Naar ons idee heeft ze niet echt pijn, misschien wat last van krampjes. Kan een huiluurtje zomaar spontaan ontstaan? En wanneer verdwijnt dat dan weer.
Hoop dat ze snel weer wat beter gaat slapen, want zo hebben mijn man en ik amper een avond voor ons tweetjes, om van gezellig eten maar te zwijgen…

quote:
Kan een huiluurtje zomaar spontaan ontstaan? En wanneer verdwijnt dat dan weer.

De huil uurtjes hier kwamen echt van de 1 op andere dag, en ik weet nog dat ik het zo moeilijk en zielig vond.
Maar zo snel als ze kwamen waren ze ook ineens verdwenen.
ik weet het niet meer precies allemaal maar ik meende dat Ruben 2,5 maand was en dat het tot een maand of 4-5 heeft geduurt.

Groetjes Marianne mama vanRuben

hoi het kom me heel bekend voor, Chris had dat in het begin ook heel erg, die kreeg ook om half 7 zijn flesje en daarna slapen ho maar, als ik hem dan eindelijk half slapend in zijn bedje legde, gingen zijn ogen weer open en begon meneer met janken.
Chris heefy heel graag geluid of muziek om hem heen. In het begin haalde we hem dan maar naar beneden en lieten hem dan nog even in de box spelen.
Vaak doen we nu de radio aan als hij naar bed gaat of een speeldoosje aan en nu huild hij ook nog wel als hij weg gelegd wordt, maar valt na 30 min als een blok in slaap.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris

Huiluurtjes komen vaak plotseling en verdwijnen geleidelijk tot snel.

quote:
Soms weet je het gewoon niet meer. De een zegt rekken tot 4 uur, de ander geven als ze wakker worden.

Je zegt het zelf al, de 1 zegt dit en de ander dat, ga op je moederinstinct af.
Zelf had ik ook wel eens dat Stijn een keer iets eerder de fles wou, zijn ze gewoon wat wilder geweest of meer gespeeld, meer energie verbruikt of zo. Dat kan gebeuren. Ik gaf zelf de fles wel eens eerder. Je zou ook kunnen proberen om een flesje iets later te geven, als je dochter er nog niet om vraagt geef je haar gewoon een half uurtje later. Zo weet je dat ze niet om precies om de 4 uur wil. En kun je zelf ook iets flexibeler zijn.

quote:
Maar wat nu als ze veel te vroeg wakker worden??

Je dochter zal ook moeten leren spelen, daar is dan nu een goeie gelegenheid voor. Even intensief met haar spelen en ook zelf laten doen. Het is soms moeilijk, maar ze zal met kleine sprongetjes leren om geduld te moeten hebben.

Succes…

Groetjes Wiets

Mijn dochtertje is nu 3 maanden en doet hetzelfde. Sinds een paar weken is het niet meer leuk. Ze huilt elke avond vanaf het moment dat ik haar in bed leg, ik baker haar in. Ga na een klein half uurtje haar troosten en laten boeren. Tegen een uur of 8 haal ik haar eruit, omdat haar broer van 2 ook graag wil slapen en dan is er niets mee te doen. Tegen kwart voor negen heeft ze de knollen op en doe ik haar de fles en dan slaapt ze ook door tot de volgende morgen 7 uur (wel met een beetje nutrix in de fles). En overdag is er niets mee te doen en huilt ze totaal niet.
Heb al advies gevraagd bij Carinova, maar die wisten het ook niet.

G.E. Bokxem

Anne huilt een heel enkele keer savonds in haar bedje.
We stoppen dan een paar keer de speen in.
Ik laat ook altijd de deur een stukje open en ga dan poetsen
en zing er dan bij Ik zing dan echt wel 5 a 10 min. allerlei
kinderliedjes.( b.v. slaap kindje slaap, boer wat zeg je van mijn
kippen enz)
Wij hebben de badkamer om de hoek bij haar kamer en dan
poets ik de wastafel en maak wat lawaai met de potjes e.d.
Dat werkt bij ons heel goed. Als ik na 5 min. om de hoek
van de deur kijk is mevrouw al in diepe slaap.
Sommige babys vinden het dan ineens stil boven, terwijl er
beneden stemmen zijn of radio/tv aan, of een broer/zus die
lawaai maakt.
Zou dit maar eens proberen.
Wij doen Anne altijd eerst rond 6uur/half 7 in bad en daarna
pas de fles.
Dan is ze al lekker rozig en drinkt ze de fles zo leeg en slaapt
dan vaak meteen.
Anne is trouwens 3 mnd oud.
Ze slaapt de ene keer 2 uur en soms 3 uur.
We proberen wel de fles om de 4 uur te geven.
Lukt niet altijd. Ze is meestal om half 6 wakker en krijgt dan de fles.
Dan slaapt ze soms maar tot 8 uur terwijl ze om half 10 pas mag drinken.
Dan is ze rond 9 uur/kwart over 9 weer moe en laten we haar nog een
keer slapen. (heeft ze dus 2 slaapjes gedaan voor de volgende voeding)
Wordt dan bijv. om half 11 wakker en laten haar dan meteen drinken.
Zit dan 5 uur tussen.
Dan verschuift de volgende voeding ook weer 4 uur. Dan is ze bijv. om
2 uur wakker en dan heeft ze al weer trek en dan geven we hem gelijk
( met3 1/2 u fles)
Zo zie je maar er is geen dag gelijk.
Laat je nog even wat horen ikiee!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 j en Anne 3 mnd.

heleen dijkstra-grondsma

Misschien ff het Oei ik groei boek checken, Zoë had dit alleen tijdens een sprongetje. Nu kan een sprongetje van een dag tot wel 4-5 weken duren en gelukkig was het bij ons meestal maar een paar dagen. Maar dit klinkt toch echt zo.

Groetjes,
Inge