Slecht slapen, pijn in zijkant been

De laatste tijd slaap ik steeds slechter. Onder andere doordat de baby tegen mn blaas trapt of er tegenaan ligt en sowieso doordat ze 's nachts erg druk is.
Maar ik word nu ook vaak wakker op mijn rechterzij en dan doet mijn bovenbeen pijn. Echt het stuk waar ik op lig.
Dan draai ik maar op mijn andere zij en ga zo verder slapen, maar op een gegeven moment heb ik het met dat been ook.
Het is net of mijn benen al het gewicht niet aankunnen ofzo…
Heeft iemand van jullie hier ook last van (gehad)? Zo ja wat kan je hier aan doen?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ook ik ben s’nachts onrustig.
Benen doen pijn, rug en zijkanten van de buik
Nou was ik gister bij de VK en zij zei laat je even testen of je blaasontsteking hebt.
Ik had zoiets van ja tuurlijk! heb ik nog nooit gehad, dus zal nu ook wel niet, maar toch maar ff bij de huiarts langs en ja hoor flinke blaasontsteking.
dus zit nu een een ab-kuurtje, de klachten zijn er nog steeds, dus kan je nog vertellen of het aan een blaasontsteking zou kunnen liggen.
Maar tis even een tip

Groetjes Marianne mama van Ruben en ??

Ik heb dat al maaaaaanden en vooral mijn heupen doen afschuwelijke pijn. Bleek bekkeninstabiliteit te zijn, heb er fysio voor maar is pappen en nathouden tot de baby er uit is…

Ja inderdaad dat is het bij mij ook, mn heupen ja. Ik kon er niet opkomen
Denk dat het inderdaad met mn bekken te maken heeft dan want ik heb af en toe ook pijn in mn rechterbil bij het lopen. Ik word er door mijn moeder voor behandeld en daardoor is het inderdaad uit te houden. Ik moet er nodig weer heen. Maar ja is dus inderdaad het er mee doen tot de kleine er is…

Toen ik zwanger was van Lars had ik dat ook (wil je niet ontmoedigen maar bij mij is het door omstandigheden nooit meer overgegaan)
Het leek wel blauw zoveel pijn! Als mijn man zijn hand erop legde zat ik al tegen het plafond van de pijn en ik bleef maar draaien en draaien in bed door de pijn.
Wat bij mij hielp was een bekkenband omdoen op de dag om het bijelkaar te houden, oefeningen doen en een voedingskussen voor me langs leggen en tussen mijn kniëen stoppen. Het is ook belangrijk om zo min mogelijk scheef te liggen dus geen stabiele zijligging in bed (op je zij en een beetje naar voren geleund op je buik zeg maar)

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

@proudmama: Thnx, ja zo slaap ik inderdaad ook. Op mijn buik leunend.
Ik weet nu wel zeker dat het komt door mijn bekken. Ik krijg steeds meer last van mijn rechter bil, been en heup. Daar zitten ook veel meer groei striemen dan aan de linkerkant. Ik heb het idee dat er meer gewicht van de baby aan mijn rechterkant rust. De gyn zei vorige keer dat daar het rugje ligt. Ik heb geen idee verder, maar denk af en toe wel met al mijn klachten bij elkaar: Hoe ga ik dit ooit nog 2 maand volhouden

Ik raad je aan zoveel mogelijk rust te nemen, zover als dat gaat natuurlijk in je gezinssituatie.
Ik heb dit helaas niet gedaan, doorgelopen en de vette pech gehad dat het in het ziekenhuis er wat ruwer aan toeging dan goed voor me was en loop nu een jaar na dato nog met ernstige klachten.
Let ook op je houding, een cesartherapeut kan je daar ook over adviseren zodat je je bewuster wordt van hoe je staat, zit, loopt, ligt etc.
Verder kan een bekkentherapeut je ook helpen de boel weer los te maken, meestal moet je partner dan ook een keer mee om te leren hoe hij je daarmee kan helpen thuis.
Maar al met al echt heel vervelend voor je, zeker omdat je het nu al zo zwaar hebt thuis en met je zwangerschap!

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!