Onze zoon deed in de eeste maanden van zijn leventje (hij is nu 9 maanden) altijd hazeslaapjes overdag (45 min. tot max. 1,5 uur maar dat gebeurde niet vaak)
De laatse 3 maanden gaat het slapen veel beter 2 keer 1,5 uur en aan het eind van de dag nog even 45 min. maar op het KDV blijft hij maar hazeslaapjes doen (2 keer 45 min.) hij gilt daar ook vaak de heleboel bijelkaar als hij in bed wordt gelegd, thuis gaat hij even brabbelen en dan lekker slapen.
Vaak als ik hem ophaal is hij dood moe, ik ben blij dat hij er maar 2 dagen in de week naar toe gaat, hoe kan dat nou toch dat slapen daar niet lukt hebben meer kindjes dat ?
Slecht slapen op het KDV
Mijn zoontje is iets ouder dan jouw zoon, maar heeft op het kdv ook nooit goed geslapen. Thuis slaapt 'ie rustig van 12.30 uur tot 14.30 uur/15.00 uur, maar op het kdv hooguit 1 uur of max. anderhalf uur. Hij vindt het daar te leuk, wil alles meemaken en gunt zichzelf de rust dus niet om te slapen. Ook slaapt 'ie licht overdag, dus wordt van het minste of geringste kuchje of huiltje van een ander kind (ze slapen met meerdere op een kamer) wakker.
Groetjes,
M
Als ons dochtertje slecht slaapt op het KDV, dan houden ze zich niet aan het schema, of windt ze de leidsters om de vinger met haar lach en wordt ze uit ebed gehaald.
Ook leggen ze haar soms te laat op bed, erg vervelend maar wel begrijpelijk met zoveel kinderen.
Bespreek het eens met ze, ze willen ook alleen maar het best voor je kindje.
Groetjes
[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

ik heb zelfs wel eens het idee dat ze hem soms expres ophouden tot hij zo moe is en dan hopen ze dat hij dan langer slaapt en dan kan hij ook niet wakker worden van andere kindjes (of andersom) want dan zijn de andere kindjes al uitgeslapen.
De dag voor kerst had hij twee invalleidsters en die hebben hem in een campngbedje gelegd op een rustig plekje waar hij niet afgeleid werd.
Mijn man vertelde dat, hij had hem die dag opgehaald, ik ga van de week eens vragen of dat in het overdrachtboek staat.
Ik vind ook dat ze hem op vaste tijden naar bed moeten doen want hij vind spelen daar heel leuk en je merkt dan soms niet dat hij eigenlijk heel moe is.
Senne deed ook altijd hazeslaapjes maar als we dan even een speentje teruggeven slaapt ze weer verder. Na overleg met de leidsters doen ze dat nu ook en slaapt ze even goed als thuis.
Je kan het echt overleggen met het KDV, misschien komen jullie tot een idee waardoor jullie zoon beter slaapt. Of (wat je al zegt) dat ze hem even op een rustig plekje.
Succes, want een oververmoeid kind na een dag hard werken kan vervelend zijn…
Groetjes van Sascha en Senne