Slecht eten

hoi hoi,

damian eet al anderhalve maand s’morgens en s’middags 2 sneetjes brood,hij heeft geen flesvoeding meer…(wilde hij niet meer en eet dus volledig met de pot mee) Nu is het al 3 dagen zo dat hij het vertikt om brood te eten…hij lijkt geen honger te hebben…drinkt goed,is vrolijk maar krijg er geen stukje brood in…Fruit eet hij een paar happen en dan heeft hij weer genoeg. Zijn avondeten en toetje eet hij wel helemaal op.
Hij lijkt er niks om te geven maar ik heb er een heel rot gevoel bij dat hij bijna niets eet…

Nou let op hoor, kom ik weer met mijn oei-ik-groei-boek: tussen week 39,5 en week 44,5 zit een sprongetje. Die kleine man is lekker aan het uittesten.

Toverwoord: negeren!

Zolang-ie goed blijft drinken is er niks aan de hand. Als-ie zijn vocht maar krijgt. Dus weg met dat rotgevoel, want dat is nergens voor nodig. Die kleine man lijdt er niks mee dat-ie zijn brood wat slechter eet. Hij komt nou eenmaal op een leeftijd dat-ie zijn grenzen gaat verkennen. Hij is aan het uitproberen hoe ver hij kan gaan bij mama. Hoort allemaal bij de leeftijd.

Dus nogmaals: negeren! Zonde van je energie dat je je daar zorgen over maakt. Niet eten, dan maar niet eten! Ook geen alternatieven aanbieden, hij moet weten waar hij met jou aan toe is. Zodra je alternatieven aan gaat bieden die hij lekkerder vindt dan brood is het hek van de dam en is de weg terug naar brood veel moeilijker. Hij krijgt snel genoeg door dat er niet met je te sollen is en dan gaat-ie vanzelf dat brood weer eten.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 14 Sep 2008 22:02:57

hoi sje,

daar twijfelde ik ook al een beetje over…want vrijdag voor het zwemmen s’morgens gaf ik hem toch maar wat yoghurt zodat hij niet met een lege maag mee hoefde en dat at hij wel…
Ik heb hem vandaag meerdere keren brood aangeboden en dan 1x fruit zoals normaal… ik heb hem gister en vandaag geen alternatief gegeven…
Hij drinkt idd prima. Het is ook een flinke vent van bijna 11 kilo dus hij heeft wel wat reserves… en hij eet wel goed avondeten dus dat scheelt…
Hopen dat het van korte duur is dan maar

Blijf dat brood niet aanbieden op momenten dat-ie normaal ook geen brood krijgt want hij lacht zich helemaal suf dat-ie zo met je kan sollen.

Ontbijt en lunch zijn de broodtijden. Eet-ie niet, dan maar niet. Niet bijv. halverwege de ochtend opnieuw dat brood aanbieden want daar is-ie op uit. Klinkt heel hard maar zo is het wel. Hij begint door te krijgen dat-ie je op afstand kan bedienen. Niet in meegaan!

Gewoon stug vasthouden aan hoe het tot nu toe wel goed ging en wil-ie niet, jammer dan. Ook dat klinkt heel hard, maar geloof me hij gaat niet omkomen van de honger. Ergens halen die kleine moppen hun voedingsstoffen echt wel vandaan. Zeker als je schrijft dat het een flinke knul is (ik vind het sowieso al heel veel dat-ie op die leeftijd 4 sneeën brood op een dag eet, dat doen onze meiden van 3 en 5 niet eens!), kan-ie echt tijdelijk wel tegen een stootje.

Laten merken dat jij de baas bent en dat-ie je niet van je stuk krijgt. Wedden dat-ie snel weer eieren voor z’n geld kiest?!

Groetekes, Sje

dank je wel sje, ga ik morgen proberen…
klopt ik vond 4 ook wel veel…maar als je het dan op een hele dag kijkt lijkt het mij mee te vallen wat hij eet.

ongeveer 8 uur 2 sneetjes brood
tussen 12 en 13.00 weer 2 sneetjes met fruit
17.00 warm eten met schaaltje yoghurt
hij drinkt tussendoor regelmatig…maar koekjes ofzo geeft hij niks om.
Hij eet ook niet altijd alles op van het brood maar zeker wel 1,5 snee per keer,
Ik ben niet zo dat hij het perse op moet eten…gaf er eerst altijd 1 maar dab had hij duidelijk nog trek.

Nee hoor hij eet helemaal niet weinig. Hou je vast:

Onze oudste van 5 eet:
's Ochtends 1 boterham
Halverwege de ochtend fruit
’s Middags 1 boterham met 1 sneetje ontbijtkoek
’s Avonds erg weinig (hooguit 1 eetlepel warm eten)
Afhankelijk van wat ze warm eet, krijgt ze een yoghurt

En dat is het! Zo heeft ze altijd gegeten en ze groeit gewoon volgens schema, is niet extra mager, niet extra vaak ziek dus weerstand is ook prima.

Dus maak je vooral niet meer druk over het feit dat je kleine man op het moment zit te tobben met zijn brood.

Groetekes, Sje

ooooh…

Kan ik met een gerust hart afwachten wat hij gaat doen…zal hem geen voet geven in ieder geval…
Je hoort het nog hoe het afloopt…

Dank je wel

Ja, da’s even omschakelen hè, wat onze oudste op een dag binnen krijgt?! Zo kun je inderdaad met een gerust hart afwachten wanneer de kleine man weer brood gaat eten. Zat reserves! Hihi!

Groetekes, Sje

idd…
en zoals ik zei hij kan het hebben que gewicht…

Als-ie morgen weer z’n brood weigert gewoon zeggen dat je het prima vindt dat-ie aan het Sonja-Bakkeren is! Haha!

Groetekes, Sje

dat is een goeie ja…