Slecht eten

Indy is nu 14 weken en de laatste paar dagen eet ze een stuk minder goed. normaal eet ze 5x 180 cc (soms laat ze wat over) maar nu zit ze af en toe op 100cc an op 120 of 150cc. pffft wordt er een beetje moedeloos van. Ze is ook al een paar dagen verkouden misschien heeft dat er ook iets mee te maken. Maar ben bang dat ze niet genoeg vocht binnen krijgt.
Moet vandaag naar CB, maar die geven je vaak zo´n rot gevoel vind ik vooral als het om voeding gaat.
Dus hoor ik graag of jullie ervaring hiermee hebben.

Bedankt Indy en Annemarie

Bekend verhaal hoor
Justin eet ook heel slecht als hij ziek of verkouden is
Ik gaf hem tussen door wat thee en water zodat hij toch genoeg vocht kreeg
Ik ben het ook bij gaan houden in een schrift wat hij dronk
Zo wist ik aan het einde van de dag wat hijop had
En eigenlijk doe ik het nog steeds dat opschrijven
Ik heb het bij Robin ook gedaan trouwens
Is tocheen stuk controle voor jezelf
Ach en laat dat cb maar kletsen
En als je het echt niet vertrouwt bel je je huisarts toch even
Succes hoop dat je er wat aan hebt

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Je kunt aan de plasluiers zien of ze genoeg vocht binnen krijgt. Soms drinken ze eventjes iets minder omdat ze minder aktief zijn of iets minder snel groeien. Hou gewoon goed de plasluiers in de gaten.

Hoi Annemarie,

Kindjes van die leeftijd moeten volgens mij minimaal 500 of 600 ml per dag aan vocht binnenkrijgen. Dus dan krijgt Indy voldoende binnen. Net wat Astrid schrijft, hou de plasluiers in de gaten. Uitdrogen doen ze alleen bij overgeven en diarree tegelijk. Dat moet je wel in de gaten houden.

Die kleine meid heeft gewoon op het moment minder behoefte aan die fles, mogelijk door die verkoudheid. Als je zelf verkouden bent, heb je ook geen zin in eten en drinken omdat je smaak op z’n gat ligt.

En nogmaals, dat blijf ik schrijven: ik snap het verschil niet dat het CB maakt tussen borstvoedingskindjes en flesvoedingskindjes.

Zodra een moeder borstvoeding geeft mag het allemaal lekker op verzoek van de baby, dus geen vaste voedingstijden. En je kunt niet controleren hoeveel die kleine binnenkrijgt, maar ga er maar vanuit dat de baby neemt zoveel als nodig is.

Maar als een kindje flesvoeding krijgt moet alles vooral op uur en tijd en als er dan flesjes niet helemaal leeg zijn is heel de tent in paniek omdat de kleine mop niet goed zou drinken.

Ik vind dat zo’n onzin dat dat verschil gemaakt wordt. Wij hebben ook geen zin om op vaste tijden een groot glas melk naar binnen te werken, waarom verwachten we dat van een baby wel?

Dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Probeer ervoor te zorgen dat je je daarin ontspant want Indy merkt het dat jij supergespannen bent als je haar de fles geeft en geloof me dat kan er ook voor zorgen dat ze minder goed drinkt.

Gewoon relaxed die fles geven en als ze aangeeft dat ze echt niet meer wil, prima!
Hou ondertussen de plasluiers in de gaten en als ze vaak op een dag droge luiers heeft terwijl ze dan normaal wel goeie plasluiers had, dan zou ik voor je eigen gevoel even overleg hebben met de huisarts. Niet met het CB want die maken je alleen maar onzekerder.

Groetekes, Sje

Bedankt voor jullie reacties. De plasluiers zijn goed. die hou ik idd goed in de gaten. Ben ook niet echt gespannen hoor tijdens het voeden, maar soms baal ik dan denk he meissie ff goed eten dan groei je lekker hard, maar het is idd zo als we zelf niet helemaal lekker zijn dan eten we ook minder. en wat betreft de flesvoeding en borstvoeding word er idd erg spastisch over gedaan waarom maken ze er zo´n groot verschil van waarschijnlijk alleen maar om aan te tonen hoe goed borstvoeding wel niet is.
Tja helaas kunnen of willen niet alle mensen borstvoeding geven. en op felsjes ben ik zelf ook groot geworden.

groeten
Annemarie

eehm welke speen heb je op de fles? want ik heb met sofie ook zo’n periode gehad , kind kreeg geen fles leeg… bleek het gaatje gewoon te klein, moest ik over op ander speen…

groetjes Kim, mama van

en

heb speen met 2 gaatjes van AVent. had er al een met 3 geprobeerd maar dan moet ze spugen omdat het toch allemaal net iets te snel gaat.