Misschien is dit typisch peuter gedrag, toch wil ik het jullie graag even voorleggen om te horen of het herkenbaar is.
Ons dochtertje van 2 jaar en 3 maanden is altijd al een meisje geweest van weinig slaap. Laatste weken is ze 's-nachts om half 2 klaar wakker en dat is toch wel erg vroeg. Dat weten we te rekken tot half 7 maar dan wil ons dametje er dus echt uit. Ze slaapt niet meer tussen de middag. Gaat om 20 uur naar bed. Ze oogt beslist niet moe behalve haar ouders! Doorslapen heeft ze nog nooit gedaan, helaas. Ze heeft geen honger, haar kamer is niet koud, we hebben al van alles geprobeerd om te zien of het invloed heeft op haar slaap. Ziek is ze nog nooit geweest.
Dan het eten. Ik krijg er amper 1 boterham in, ze houdt haar kiezen op elkaar wat ik ook op haar boterham doe. Soms pakt ze zelf een stukje en prijs ik haar de hemel in. Avond eten idem dito. Een paar hapjes.
Ze ziet er gezond uit, heeft een nortmaal gewicht en lengte dus ik hoef me niet druk te maken dat ze iets tekort komt toch voel ik me een beetje bezorgd en heb ik liever dat alles wat makkelijker gaat.
Al dat tegen gepruttel! Niet in de sneeuw willen, geen laarzen aan willen … pfffff.
Ben benieuwd naar jullie reacties en hoop op een beetje herkenning.
Groetjes Esther